Nissan susține că bateriile lui Leaf au o durată de viața de 22 de ani: căutam soluții pentru reutilizarea acumulatorilor
Nissan susține că bateriile care echipează modelul electric Leaf au o durată de viață 22 de ani, cu până la 12 ani mai mare decât a mașinii, pe baza datelor statistice acumulate de la lansarea din 2011.
Nissan a anunțat o serie de detalii interesante despre bateriile pe care le utilizează pentru modelul electric Leaf.
Pe baza datelor statistice acumulate de la cele 400.000 de unități Leaf comercializate în Europa de la lansarea din 2011, constructorul japonez afirma că bateriile de pe Leaf au o durată de viața de 22 de ani, cu 10 până la 12 ani mai mare decât durata medie de utilizare a mașinii în sine.
Pentru noua generație Leaf, Nissan oferă o garanție de 8 ani sau 160.000 de kilometri pentru acumulatorul Li-Ion, în funcție de care limită este atinsă inițial.
Durata mai mare de viață a acumulatorului decât a mașinii în sine determină constructorul japonez să caute soluții pentru a putea utiliza în continuare bateriile și după ieșirea din circulație a mașinilor. "Va trebui să recuperăm aceste baterii", a declarat Francisco Carranza, directorul executiv al Renault-Nissan Energy Services, în cadrul unei conferințe internaționale.
Nissan a început deja să găsească soluții pentru bateriile uzate de pe Leaf. De exemplu, japonezii au semnat un parteneriat cu clubul de fotbal Ajax Amsterdam, al cărui stadion beneficiază acum de un sistem de stocare a energiei electrice de 3 MW alcătuit din 148 de baterii noi și uzate de pe Leaf.
O altă opțiune este ca bateriile de pe Leaf să ajungă în sisteme de stocare a energiei pentru proprietarii de case care folosesc panouri solare, cu scopul ca energia solară să poată fi stocată și utilizată ulterior.
Via Electrek
Aham... si ciocolata impacheta marmota in staniol. :) In conditiile in care bateriile telefoanelor/tabletelor/laptopurilor si a oricarui device cu acelasi tip de baterii se deterioreaza in 2 ani, cu un nr de incarcari mult mai mic, sunt curios cum o sa tina acelasi tip de baterii, dar cu alta aplicatie, de 11 ori atata. La 160.000 de km, aia inseamna cca 1000 de cicluri de incarcare in scenariul cel mai fericit, desi, la preaminunatele baterii Li-Ion, orice incarcare se considera una in minus din numarul total de incarcari, fie ca incarci 10%, fie ca incarci 50% sau 100%. Acum, avand in vedere ca cei mai multi utilizatori nu au posibilitatea sa incarce acasa, va dati seama ca orice ocazie de a incarca va fi folosita. Repet, indarjirea cu care sunt promovate aceste solutii dubioase e demna de o cauza mai buna, cum ar fi de ex solutia hidrogen.