Nissan Qashqai a devenit al doilea cel mai vândut model din Europa, după Volkswagen Golf. Dacia Sandero, locul 24
Volkswagen Golf a rămas și în septembrie cel mai bine vândut model din Europa, însă Nissan Qashqai a urcat spectaculos pe locul 2, element care evidențiază creșterea SUV-urilor. Dacia Sandero este pe 24, în creștere cu peste 8%.
Vânzările de mașini noi au scăzut ușor în Europa în luna septembrie, însă există și modele care s-au remarcat prin creșteri spectaculoase, potrivit unor calcule realizate de compania de analiză Jato Dynamics.
Astfel, în a noua lună a anului, Volkswagen Golf rămâne mașina cu cele mai mari vânzări, ca urmare a celor 51.500 de proprietari noi. Surpriza apare pe locul 2, ocupat în această lună de Nissan Qashqai cu aproape 29.000 de unități. SUV-ul japonez a înregistrat o creștere cu peste 13% comparativ cu septembrie 2016 și a surclasat astfel Renault Clio, care a fost vândut în 27.000 de unități și ocupă astfel locul 3 al podiumului, după o creștere cu 3%.
Între timp, Opel Corsa a coborât pe locul 4 după o scădere abruptă a vânzărilor de 22% (23.500 de unități), în timp ce Volkswagen Tiguan este pe poziția a 5-a cu 22.500 de unități vândute.
Clasamentul include în general creșteri ușoare ale vânzărilor modelelor de top, dar și scăderi semnificative. În această ultimă categorie intră modele precum Volkswagen Polo (locul 7, -35%), Peugeot 208 (locul 9, -14%) sau Ford Fiesta (locul 14, -46%). Între timp, Dacia se menține pe trendul de creștere de pe tot parcursul acestui an.
Dacia Sandero ocupa locul 24 în clasamentul mondial cu 15.000 de unități înmatriculate în luna septembrie (+8.4%), ceea ce face că totalul de pe primele 9 luni ale anului să ajungă la aproape 152.000 de unități. În plus, Dacia Duster este pe locul 40 cu aproape 11.000 de unități comercializate și un total de aproape 107.000 de unități la nivelul întregului an.
Statistica pe segmente arată că 31.6% dintre mașinile vândute în septembrie au fost SUV-uri, în creștere cu 14%, în timp ce segmentul subcompact din care face parte și Sandero a scăzut la numai 19.4% și este cu numai 0.5% mai consistent decât segmentul compact.
Via Jato
Sincer n-as fi crezut ca segmentele B si C clasice sa fie ambele sub 20%, iar SUV-urile sa ajunga la aproape 1/3 din piata. Nu in Europa, nu in 2017. Se pare ca asta e insa trendul si probabil ca prin 2020 SUV-urile vor avea ~50% din piata (mai ales ca MPV-urle dispar sau au disparut complet din ofertele producatorilor), iar celelalte doua segmente care ani buni au repezentat grosul vanzarilor, sa ajunga abia la un 30% impreuna...