Nissan oprește investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice

Publicat luni, 03.06.2024 13:26 de Alexandru Monenciu

Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare.

Până în 2030, Nissan intenționează să devină o marcă pur electrică. Așa cum era de așteptat, această transformare nu se va realiza peste noapte, ci gradual. În centrul strategiei de electrificare a mărcii nipone regăsim tehnologia e-Power.

Pe scurt, vorbim despre un sistem de propulsie hibrid în care motorul termic îndeplinește rolul de generator și încarcă bateria. Cu alte cuvinte, nu pune în mișcare roțile. Pentru un consum cât mai redus, Nissan țintește către o eficiență termică, a motorului cu combustie internă, de 50%.

Japonezii au atins acest prag, dar doar în faza de testare.

În ceea ce privește motoarele termice, un oficial de rang înalt a declarat că Nissan a oprit investițiile în dezvoltarea de noi propulsoare convenționale.

"Viitorul nostru este electric. Nu investim în noi motorizări termice, asta este sigur," susține Francois Bailly, vicepreședinte senior și Chief Planning Officer pentru regiunea Africa, Orientul Mijlociu, India, Europa și Oceania (AMIEO).

Chiar și așa, actualele motorizări termice vor fi îmbunătățite pentru a îndeplini cele mai noi norme de emisii.

via Motor1

  • ., luni, 03.06.2024 16:02

    fibrilatii in corul dizal

  • Banditos, luni, 03.06.2024 17:01

    Nissan, ca entitate de sine statatoare, pune punct, motoarele termice vor veni de la Horse, divizia grupului.

  • Dutz, luni, 03.06.2024 17:31

    Da, cu siguranță. Nissan era plin de diesel. Nissan vinde petarde gen March, Versa, Sentra pe toate piețele emergente și cam cu alea supraviețuiesc, clienții lor sunt cei care caută mașini cât mai ieftine. Acuma anunță că vor fi 100% electrici cu ICE generator!!! Asta da electrificare, bravo Nissan, cine s-ar fi așteptat. Nu investim în noi motorizări dar le vom îmbunătăți pe astea… și îmbunătățirile nu se fac cu investiții? Nissan sunt renumiți în general pentru mediocritate, lipsa fiabilității și bine’nteles faimoasele CVT-uri. Când tu nu ai demonstrat nimic pe parte de BEV, ce naiba vorbești? Ce presă mai este și asta? Nu se poate întreba, dar mă scuzați… cum susțineți afirmația? Pe ce va bazați când susțineți că din 2030 sunteți electrici? Nu de alta da mai sunt și alții care au declarat și unii o dau la întors sau se fac că plouă. Îl avem deja pe alien Muskto… nu me trebuie alții aburitori.

  • Ambulanța, luni, 03.06.2024 19:43

    Ni-no-ni-no! OCD Musk! OCD Musk!

  • PMC, marţi, 04.06.2024 10:49

    Ce prostie fara margini.. adevaru' ca Nissan sunt "pionieri" la tampenia asta cu motor pe benzina care produce curent. Scarpinat la urechea dreapta cu piciorul stang. Sofisticare aiurea si nici macar nu au consum bun de benzina. Macar de ar fi eficiente, dar nu-s. Au deja sistemele astea pe masinile lor de serie si consumurile sunt ca la cele conventionale pe benzina. Pai atunci de ce mama dracului sa te complici??? Gooosh... Si btw, deci asta e viitorul electric marca Nissan? Propulsie electrica pe baza de generator Otto? Ce kkt e asta? Ne furam singuri caciula??

  • alex_cu_a_mic, marţi, 04.06.2024 11:06

    Dar ce dezvolta Nissan asa de important si s-au hotarat deodata sa opreasca dezvoltarea si sa se mai si laude cu asta? Am avut contact cu 2 motoare de Nissan si ambele cu probleme. Un Quashqai+2 1.6 benzina aspirat segmentat la 170k km si un 1.6 de origine Nissan de pe Arkana schimbat cu totul la 73k km din cauza unei batai si a consumului de ulei pe un cilindru. Iar ca experienta EV, sunt cei mai experimentati in a-si bate joc de conceptul de EV, cu Leaf-uri care dupa 10 ani abia mai duc 40-50km si noua generatie de Leaf tot cu bateria racita pe aer adica tot aceiasi reteta fatala.

  • @PMC, marţi, 04.06.2024 12:12

    poate consumul nu e cel mai bun dar exista si avantaje pe care nu le vezi tu. motorul otto care merge ca generator merge in regim constant la turatii optime, uzuri mai mici, eficienta mai mare fata de o tractiune termica directa, detasare de trasmisie si vibratii reduse. electricul care trage masina ofera cuplu si in general senzatia de masina electrica. alte avantaje sunt lipsa unei cutii de viteze care ar necesita intretinere si reparatii. au fost facute si teste intre sistemele ehibrid e-power al lui nissan si hsd-ul toyotei. cu exceptia consumului mai bun la toyota, la toate celelalte capitole e-power a surclasat, dar cum in zilele noastre ponderea mare in rezultatul final o are consumul, i-au acordat toyotei victoria. testat de ams acum circa 1 an.

  • George Simion, marţi, 04.06.2024 16:29

    no, sa vedem ce skyline scot acum!

  • Matei, marţi, 04.06.2024 20:09

    PMC înțelege pet-ul de bere și își dă are ca la crâșma din cartier.

  • PMC, marţi, 04.06.2024 23:06

    @12:12 - nu fratelemeu, nu le vad. Ma intereseaza sa consume mai putin cu 50 de procente fata de aceeasi masina pe benzina. Altfel pur si simplu nu are rost toata bataia de cap si mai ales complicarea tehnica aiurea. O fi motorul ala cu turatii liniare si o tine mai mult, o fi mai putin poluant cu ceva. Totusi, avantajele astea sunt irelevante. Motoarele Otto merg sute de mii de km cu cutie de viteze cu tot, bine-merci. Repet, astea sunt produse-anomalie, tumori, fructele unei ideologii politico-ecologice rezultate din inchinatul la zeul-planeta. Si totul aiurea. Pentru ca planeta o duce f bine. Mult mai bine decat cretinetzii care au activitate lipsa si vor sa ne faca noua tuturor viata mai scumpa si mai proasta din plictiseala si lipsa de menire.

  • Banditos, miercuri, 05.06.2024 07:03

    @12:12 La maximum mi-a placut E-power-ul. Din nefericire cam scumpa pentru bugetul alocat. Numai si pentru tehnologia incorporata (cu toate avanatajele sale) mi-ar fi placut sa o cumpar :).