Nissan Note va avea un sistem de curăţare a camerei pentru marşarier
Nissan a anunţat că noua generaţie Note va dispune de un sistem inteligent de curăţare a camerei pentru marşarier. Inovaţia este utilă pentru că multe sisteme de siguranţă Nissan se vor baza pe camera spate.
În vara acestui an, Europa va face cunoştinţă cu noua generaţie a modelului Nissan Note, o maşină complet reinventată, diferită de predecesorul său, gata să se dueleze cu modele best-seller în segment, cum ar fi Ford Fiesta şi Volkswagen Polo.
Pentru a se asigura că au un avantaj în faţa mult mai bine cotaţilor rivali, cei de la Nissan aruncă în luptă un întreg arsenal tehnologic, completat recent de o invenţie ce ar putea părea futilă şi amuzantă la prima vedere. Japonezii vor oferi pe noul Note o cameră pentru marşarier care se curăţă singură de ipmpurităţi.
Deşi poate părea mai mult un moft, constructorul vrea să ne asigure de utilitatea sa esenţială. Mai exact, asiaticii susţin că integritatea şi sistemele de siguranţă ale maşinii depind de cât de curat este obiectivul camerei video.
Celebrul Safety Shield, cumulul sistemelor de siguranţă Nissan, se bazează acum pe camera video şi nu pe vechii senzori. Nissan a decis să transfere funcţionarea unor sisteme ca Blind Spot Assistant, Lande Departure Warning şi Moving Object Detection camerei video. În aceste condiţii, sistemul de curăţare a dispozitivului, amplasat tot deasupra numărului de înmatriculare, este mai mult decât oportună.
Inginerii au realizat că lentila trebuie să fie mereu curată, fără praf sau noroi pentru o funcţionare optimă. Aşa s-a născut sistemul de curăţare inteligent, care detectează tipul murdăriei şi poate acţiona în două moduri. Fie cu un jet puternic de aer, când este vorba de praf, fie cu un jet de apă şi unul de aer atunci când există depuneri de noroi.
„Nu am putut permite ca lentilele camerei să fie acoperite cu impurităţi pentru că ar fi putut împiedica folosirea tehnologiilor de siguranţă în rularea cotidiană. Nu am vrut însă nici ca această sarcină de curăţare să îi revină şoferului. Aşa am ajuns să dezvoltăm acest sistem”, a declarat Richard Picton, şeful programului Safety Shield.
asta ii trebuia, nu discuri pe spate....