Nissan Leaf rămâne cea mai vândută mașină electrică în România după primele 7 luni ale anului: 218 clienți au ales modelul nipon
Nissan Leaf a înregistrat vânzări de 218 unități în perioada ianuarie-iulie și este cea mai vândută mașină electrică din România, în timp ce Mitsubishi Outlander rămâne cea mai populară mașină plug-in hybrid.
Vânzările de mașini electrice continuă să crească într-un ritm susținut pe piața din România, impulsionate în special de programul Rabla Plus, care a primit inclusiv o suplimentare de fonduri la jumătatea lunii trecute.
Prin urmare, după primele șapte luni ale anului, în țara noastră s-au comercializat 714 mașini electrice, în creștere cu 134% comparativ cu perioada similară a anului trecut. De această creștere a profitat cel mai mult Nissan Leaf, care a devenit începând din luna aprilie cea mai vândută mașină electrică din România.
În primele 7 luni ale anului, modelul japonez s-a comercializat în 218 de unități, în timp ce partenerii de Alianță de la Renault ocupă poziția a doua cu 194 de unități vândute, în contextul în care gama francezilor include hatchback-ul Renault Zoe, utilitara Renault Kagoo ZE și cvadriciclul Renault Twizy.
Volkswagen continuă să completeze podiumul cu 98 de unități e-Golf și e-Up, în timp ce duelul SUV-urilor electrice premium este tranșat de Jaguar: 19 clienți au preferat I-Pace în detrimentul lui Audi e-tron, care a înregistrat 11 comenzi.
Loc | Marcă | Vânzări BEV ian-iul 2019 |
Vânzări BEV ian-iul 2018 |
Evoluție |
1 | Nissan | 218 | 4 | - |
2 | Renault | 194 | 51 | 280% |
3 | Volkswagen | 98 | 81 | 21% |
4 | Smart | 86 | 73 | 18% |
5 | BMW | 81 | 66 | 23% |
6 | Jaguar | 19 | - | - |
7 | Audi | 11 | - | - |
8 | Mercedes-Benz | 1 | 1 | - |
9 | Alte mărci | 6 | 9 | -33% |
Total | 714 | 305 | 134% |
Mașini plug-in hybrid
Între timp, piața de mașini plug-in hybrid a recuperat o parte din declinul înregistrat în prima parte a anului. Dacă inițial vânzările erau cu până la 50% mai mici decât anul trecut, în primele șapte luni declinul pieței s-a ameliorat la 16.5%, cel mai probabil ca urmare a interesului crescut pentru modele electrice.
Aproximativ o treime dintre cele 157 de unități plug-in hybrid vândute în această perioadă au fost Mitsubishi Outlander PHEV, în timp ce podiumul este completat de Volvo și Land Rover cu 43 și, respectiv, 21 de unități.
Loc | Marcă | Vânzări PHEV ian-iul 2019 |
Vânzări PHEV ian-iul 2018 |
Evoluție |
1 | Mitsubishi | 54 | 12 | 350% |
2 | Volvo | 43 | 19 | 126% |
3 | Land Rover | 21 | 0 | - |
4 | Porsche | 19 | 14 | 36% |
5 | BMW | 14 | 24 | -42% |
6 | Mini | 4 | 8 | -50% |
7 | Mercedes-Benz | 2 | 27 | -93% |
Total | 157 | 188 | -17% |
Mașini hibride
Între timp, piața de modele hibride fără încărcare la priză a înregistrat de asemenea o creștere puternică de 55%, la 2.670 de unități.
Ca de obicei, Toyota deține de departe cea mai bună cotă de piață, cu 2.366 de unități, și este urmată de brandul său premium Lexus cu 124 unități. Podiumul este completat de Ford cu 57 de unități, în timp ce Honda a coborât pe poziția a patra cu 41 de unități.
Loc | Marcă | Vânzări HEV ian-iun 2019 |
Vânzări HEV ian-iun 2018 |
Evoluție |
1 | Toyota | 2.366 | 1.526 | 55% |
2 | Lexus | 124 | 67 | 85% |
3 | Ford | 57 | 33 | 73% |
4 | Honda | 41 | 0 | - |
5 | Kia | 29 | 32 | -9% |
6 | Suzuki | 26 | 17 | 53% |
7 | Hyundai | 24 | 27 | -11% |
8 | Land Rover | 3 | - | - |
Total | 2.670 | 1.719 | 53% |
Via APIA