Nissan Leaf Nismo RC va participa la Le Mans

Publicat sâmbătă, 04.06.2011 12:07 de Cornel Șocariciu

Oficialii Nissan au anunţat că vor participa la cea de-a 79-a ediţie a Cursei de 24 de ore de la Le Mans cu Leaf Nismo RC. Modelul electric va fi înscris în cursa "Le Mans în viitor", eveniment dedicat maşinilor cu combustibili alternativi.

Anul acesta în cadrul Salonului Auto de la New York, japonezii de la Nissan au venit însoţiţi de versiunea de competiţie a lui Leaf. Modelul a fost dezvoltat cu ajutorul celor de la NISMO, iar la jumătatea lunii trecute niponii au scos maşina la încălzire pe circuit.

De această dată, oficialii Nissan ne anunţă că Leaf Nismo RC se va afla pe asfaltul de la Le Mans. Modelul electric al japonezilor va participa în cursa "Le Mans în viitor", eveniment desfăşurat înaintea cursei clasice şi destinat tuturor modelelor care utilizează combustibili alternativi. Nissan Leaf Nismo RC sprintează de la 0 la 100 km/h în 6.8 secunde, iar viteza maximă atinsă este de 150 km/h.

Unitatea electrică este capabilă să producă 110 cai putere şi poate dezvolta un cuplu motor de 281 Nm. În regim de cursă, Leaf Nismo RC are o autonomie de 20 de minute, iar încărcarea la 80% din capacitatea bateriilor durează 30 de minute.

Via | AutoblogGreen

  • GT-R, sâmbătă, 04.06.2011 12:25
    Pt carcotasi...

    ...nu cei de la Cronicutza, ci pt cei care vor sari cu ironisme ieftine... Nu degeaba Leaf a fost numit masina anului, si, uitandu-ma la GT-R (ca tehnologie ma refer) sunt sigur ca Nissan nu se va face de rusine daca va concura la Le Mans cu o electrica... Presimt o surpriza frumoasa...

  • fff, sâmbătă, 04.06.2011 14:44
    frunze

    O sa fie o cursa pe cinste... daca la fiecare 20 de minute rulate masina va sta cel putin 30 de minute pentru incarcare. Nici nu vrau sa ma gandesc la bolizii electrici cum vor zbura cu 150km/h pe linia dreapta. Apropo o sa poata sa termine o tura de Le Mans in cele 20 de minute sau o sa fie un circuit micsorat? Eventual in parcarea complexului. :))

  • GT-R, sâmbătă, 04.06.2011 15:52
    @fff

    Exact la personaje ca tine ma refeream... Eu as zice ca ar fi bine sa depui un CV la ei, ca tre sa aiba nevoie mare... Crezi ca Nissan face aceasta miscare (pur de imagine) fara sa stie ce arunca in joc?... Nu e nimic comercial, nu are de "prostit" pe nimeni, nu scoate modelul asta la vanzare, e pur si simplu un joc de imagine in care fiecare arunca tot ce are mai bun... Cred ca nu ti-ai facut somnul de amiaza si esti obosit...

  • fff, sâmbătă, 04.06.2011 17:06
    astept ordonantele dumneavoastra

    Nu am atacat firma Nissan asa ca destinde-te! Spun doar ca mi se pare hilara o competitie motoristica unde viteza maxima nu trece de 200km/h mai ales pe un circuit de genul celui de la Le Mans iar autonomia este mai scazuta decat timpul de incarcare. Daca ne gandim nitel rezulta ca mai mult de jumatate din timpul cursei adica peste 12 ore o sa fie de stat la incarcat. Eu ma uit de ceva ani la curse de 24de h insa nu cred ca as putea rezista la un astfel de eveniment. Apreciez totusi ca ai incercat sa fii sarcastic si sa imi vorbesti de sus,,, excelenta abordarea si unica. Iti multumesc pentru mostra de superioritate si eruditie de care dai dovada. Esti un fel de Gerrit Rietveld daca intelegi unde bat. :))

  • noname00, sâmbătă, 04.06.2011 17:49
    @GT-R

    Nu am nimic impotriva masinilor electrice, nu mi-as cumpara una din cauza limitarilor, dar ma enerveaza faptul ca incep sa ne fie indesate pe gat. Cat despre acest model, viteza maxima 150 Km/h si 0-100 in 6.8s inseamna ca viteza medie pe un tur de circuit cu greu va fi peste 135 Km/h, asta inseamna minim 6 minute pe tur. Cu autonomia de 20 minute inseamna la fiecare 3 ture de circuit masina va sta 30 minute la boxe, mai mult decat sta un oricine la o benzinarie ... cand este coada. Poate vor inlocui cu totul bateriile, dar nu mi se pare corect. Si mai este o problema cu aceasta masina (de fapt toate masinile din categoria ei), cea mai mare dintre toate - este o masina foarte periculoasa. Pe portiunile pe care prototipurile depasesc usor 300 Km/h aceasta va merge cu 150. Sunt sigur ca va fi cel putin un accident cauzat de viteza "spectaculoasa" a masinilor din aceasta clasa.

  • Andrei Alexandru, sâmbătă, 04.06.2011 19:03
    @Baietii de mai sus

    Scuze ca va spun dar aberati rau de tot. Prima chestie interesanta este ca vor concura numai masini cu sistem de propulsie alternativ. Asta inseamna ca nu vom vedeam nici Audi si nici Ferrari + Lamborghinie cu propulsie obisnuita. Si nici prototipurile celor de la Peugeot si restul. A doua chestie interesanta este ca inca nu s-a anuntat cum si cate ture vor parcurge aceste masinia care vor participa in acest Le Mans in Viitor. Asa ca vedem pe parcurs ce vor descurge lucrurile. Scrie mai sus ca aceasta cursa va inainta cursei normale asa ca este posibil posibil ca aceasta masina sa mearga maxim 1-2 ore doar pentru a vedeam care si cat de mult au evoluat aceste masini. Nu inseamna ca vor merge 24 de ore... pentru ca ar dura cateva zile oricum :P

  • GT-R, sâmbătă, 04.06.2011 20:46
    @Andrei Alexandru

    Exact asta ma pregateam sa raspund cand am vazut si comentul tau. Distinsii domni de mai sus, cum f bine precizam in primul coment, s-au grabit in lansarea de afirmatii care de care mai "pesimiste"... Pe langa faptul ca va fi o cursa speciala, asa cum ii este si numele, in care nu vor concura bolizii binecunoscuti cu diverse V8-uri, W12TDI (daca il va mai folosi Audi), tind sa cred ca nu vor fi folosite in totalitate tehnologiile de propulsie intalnite in modelele de strada, in cazul Nissan sunt sigur ca nu va fi folosit acelasi motor, ci doar probabil se va pleca de la acceasi idee dar va fi mult imbunatatita (nepunandu-se problema costurilor in cazul acesta), deci in nici un caz produsul final nu va iesi ceva low... @fff @noname0 Daca vezi la avatarul meu sigla GT-R, nu inseamna ca sunt fan Nissan, exemplarul pe care il admir fiind cu totul special din punct de vedere tehnologic. De asta faceam legatura intre GT-R si acest model. Cu siguranta Nissan isi va incorda toti "muschii" pentru a se face remarcat si in acest caz. In nici un caz nu va pune unui Leaf normal eleron, pneuri de circuit si volan sport si-l va trimite la Le Mans!!! Si vor concura in aceasta etapa doar masini de genul acesta, nu se va lua la tranta cu nici un V8 ca sa-ti pui problema ce va face cu doar 150km/h viteza maxima...

  • noname00, sâmbătă, 04.06.2011 22:39

    Nu stiam ca vor concura separat. In acest caz nu am nimic cu ele, pot sa faca ce cursa doresc ei. Fiint foarte silentioase si lente ... probabil va fi o cursa plictisitoare. @GT-R - nu am scris nimic de Nissan sau GT-R, m-am referit numai la performantele masinii (as fi zis acelas lucru oricine ar fi produs-o). Sa stii ca si mie imi place GT-R-ul.

  • mda..., duminică, 05.06.2011 18:58
    @noname00

    Nu-ti indeasa nimeni pe gat electricele baiatule... ideea e ca trebuie sa existe alternativa. Poti alege sa cumperi una , sau nu! E simplu! Tu vii in schimb cu niste idei preconcepute fara sa fi condus un automobil electric in general (nu neaparat Nissan Leaf). E prostie curata, scuza-ma ca o scriu, dar asta e adevarul.

  • noname00, duminică, 05.06.2011 23:38
    @mda...

    Tinand cont ca la cumpararea unei masini electrice statul roman iti da bani (sau cel putin este proiect de lege), din cate imi aduc aminte 5000 euro, iar la cumpararea unui autoturism Euro 5 platesti "taxa de poluare" nu cred ca am exagerat zicand ca ne sunt indesate pe gat. Si de ce idei preconcepute vorbesti. Faptul ca pentru a face plinul la o masina electrica trebuie sa astepti o ora, asta daca ai pompa specializata, sau ca "un plin" it da o autonomie mai mica decat la ... orice altceva? Poti sa imi explici cum aceste idei sunt gresite?