Nissan Juke primește o nouă versiune cu propulsor hibrid: două motoare electrice și 143 de cai putere
Nissan a lansat o versiune cu motor hibrid pentru modelul Juke. Noua mașină dispune de două motoare electrice cuplate la o unitate convențională de 1.6 litri, care dezvoltă împreună 143 de cai putere. Nissan Juke Hybrid va fi disponibil în Europa din vara acestui an.
Constructorul japonez a lansat o nouă versiune cu motor hibrid pentru modelul Juke. Mașina va fi destinată pieței europene, iar vânzările vor debuta în această vară.
Noul Nissan Juke Hybrid dispune de un motor termic pe benzină, de 1.6 litri, care produce 94 de cai putere de unul singur. Acesta este cuplat la două motoare electrice, dintre care unul produce 49 de cai putere. Celălalt motor electric mai mic, de 20 de cai putere, intră în funcțiune doar la pornirea de pe loc și în prima treaptă de viteză, după care este dezactivat. Datorită acestui sistem, plecarea de pe loc se va face doar în modul electric. Astfel, Nissan Juke Hybrid produce, în regim de mers normal, 143 de cai putere.
Sistemul hibrid este alimentat de o baterie de 1.2 kWh, iar viteza maximă în modul electric este de 55 de km/h. Nissan precizează că Juke Hybrid poate parcurge distanțe în regim urban în proporție de 80% în modul pur electric, cu mici pauze pentru încărcarea bateriei.
De asemenea, agregatul este cuplat la o cutie de viteze automată specială. În locul unor inele de sincronizare convenționale, cutia automată a lui Juke Hybrid folosește ambreiaje cu gheare. Astfel, există patru trepte pentru motorul termic și două trepte în modul electric, iar comutarea dintre ele este realizată fără nevoia unui ambreiaj convențional.
La exterior există câteva modificări estetice minore față de versiunile cu motoare termice. Grila are prize de aer cu deschideri mai mici, partea inferioară a barei față a fost ușor redesenată în scopuri aerodinamice, iar spoiler-ul din spate a fost ușor reprofilat.
Mai mult, Juke Hybrid este echipat și cu sistemul e-Pedal, găsit pe modelul electric Leaf. Accelerația, decelerarea și frânarea sunt realizate doar cu o singură pedală. Remarcăm și spațiul de încărcare al portbagajului de 354 de litri, cu 68 de litri mai puțin decât un Juke convențional datorită amplasării acumulatorului. Chiar și așa, cu scaunele spate rabatate, spațiul poate fi mărit până la 1237 de litri.
Nissan nu a oferit prețuri pentru Juke Hybrid. Vânzările noii versiuni ale crossover-ului japonez vor debuta în Europa, în această vară.
via Nissan
Prea târziu Nissan “Joke”… hibridele si Electricele si-au trăit viața adică au murit speranță, pardon sunt uzate moral. Am doi prieteni care-si caută masini SH, undeva pana in 15.000 de euro si când i-am întrebat de ce nu-si caută un hibrid sau o electrică m-au scos din grup :), in consecință cine-si ia hibrida noua (treaba lui), cel mai probabil cu ea rămâne, părerea mea!