Nissan IMx: conceptul autonom de 435 CP și autonomie de 600 de kilometri anticipează lansarea unui SUV electric pe platforma lui Leaf
Nissan IMx este conceptul unui SUV cu două motoare electrice care furnizează în total 435 de cai putere, iar autonomia ajunge la 600 de kilometri. Acesta va intra în producție de serie pe aceeași platformă ca noul Nissan Leaf.
După un prim teaser publicat cu numai o săptămână în urmă, Nissan a dezvăluit la Salonul Auto de la Tokyo conceptul din care va dezvolta în următorii ani un SUV electric de serie pe aceeași platformă ca noul Nissan Leaf.
Noul concept iese în evidență prin puterea motorului, autonomia ridicată și funcțiile autonome, dar și prin interiorul minimalist.
Nissan IMx Concept: date esențiale:
● Nissan IMx Concept preia o serie de trăsături estetice caracteristice ultimelor modele ale japonezilor, inclusiv de la noul Leaf, cum ar fi grila în formă literei V, în timp ce părțile laterale beneficiază de linii stilistice care oferă senzația unei caroserii în straturi;
● interiorul este unul minimalist, iar japonezii justifică această alegere prin faptul că beneficiază de funcții autonome care reduc aportul șoferului. Bordul este realizat aproape integral din lemn, iar instrumentarul de bord beneficiază de ecrane generoase OLED care oferă în background o priveliște a mediului înconjurător;
● Nissan afirmă că interiorul este conceput după spațiile interioare ale caselor japoneze;
● acest design interior a fost ales ca urmare a faptului că sistemul Pro Pilot dezvoltat de Nissan apare într-o versiune complet nouă care asigură autonomie completă. Atunci când mașina rulează în mod autonom, volanul se retractează pentru a oferi un spațiu și mai generos pentru șofer și pasager, în timp ce scaunele se înclină pe spate pentru a oferi un grad sporit de relaxare;
● platforma tehnică este alcătuită din două motoare electrice care asigură tracțiune integrală și generează 320 kW, echivalentul a 435 de cai putere, în timp ce cuplul ajunge la 700 Nm;
● Nissan nu a dezvăluit capacitatea acumulatorului, însă menționează că acesta va oferi o autonomie de până la 600 de kilometri;
● Nissan afirmă că versiunea de serie, așteptată peste câțiva ani, va revoluționa segmentul SUV-urilor ca urmare a amplasării bateriilor sub podea, ceea ce va conduce la o scădere majoră a centrului de greutate pentru a oferi o dinamică mai bună în timpul șofatului.
Via Nissan
"va revoluționa segmentul SUV-urilor ca urmare a amplasării bateriilor sub podea", astia chiar nu iau in considerare Tesla cand vorbesc de masini, ca altfel nu-mi explic. Altfel, trecand peste design care e chestie de gust, le doresc sa le iasa si sa-l vedem in magazin. Mai ramane sa vedem si un pret.