Nissan ar putea concedia 10.000 de angajați la nivel global: japonezii reacționează la scăderea vânzărilor din SUA și Europa
Nissan va concedia 10.000 de angajați la nivel global ca urmare a scăderii vânzărilor din SUA și Europa, dar mai ales din cauza scăderii puternice a profitului, potrivit unor informații neoficiale.
Nissan a anunțat în luna mai că intenționează să renunțe la circa 4.800 de locuri de muncă la nivel global, însă presa japoneză susține că producătorul a fost nevoit să revizuiască în creștere planurile de restructurare.
Potrivit publicației Kyodo News, Nissan va anunța că va concedia 10.000 de angajați la nivel global, în contextul în care constructorul are în prezent circa 139.000 de angajați. Unele dintre concedieri vor fi însă mascate prin propuneri de pensionare anticipată pentru angajații care se apropie de vârsta legală de ieșire la pensie.
Un purtător de cuvânt al Nissan a refuzat să comenteze speculațiile, potrivit postului american de televiziune CNBC, însă un anunț oficial pe marginea acestui subiect este așteptat joi, atunci când Nissan va publica raportul financiar pentru al doilea trimestru al anului.
Decizia celor de la Nissan de a concedia personal are la bază scăderea profitului operațional cu aproape 45% în perioada aprilie 2018 - martie 2019. Scăderea profitului a fost generată în special de scăderea vânzărilor pe piețele din Statele Unite și Europa.
De exemplu, în primele 6 luni ale anului, Nissan a vândut aproape 654.000 de unități în SUA, în scădere cu aproximativ 9% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce în Europa a comercializat 217.000 de unități, în scădere cu 24% față de anul trecut.
Să cheme un exorcist, că-i bântuie văd deja stafia lu Ghosn.:-P Dincolo de glumele karmice însă, eu cel puțin nu mai includ Nissan printre mărcile japoneze fiabile. ...Și asta chiar din perioada când Renault / Carlito i-au scos din rahat -- ce-i drept cu prețul unor tăieri de costuri care n-aveau cum să nu afecteze calitatea produselor. Cu mici excepții oricum de nișă (gen GT-R), nici gama lor de modele *image/flagship* nu-i prea interesantă, duse fiind vremile când Datsun 240-260-280Z(X) erau cele mai vândute mașini sport din lume. Nici noul Juke nu cred că-i va salva, piața americană fiind cea mai importantă pentru ei (iar acolo au văndut fix 10 Juke -- ian.-apr. 2019 :-)). Plus că Infiniti nu se simte deloc bine -- și nu doar în Europa, unde-i fiasco total. RIP Nissan deci?! Nu chiar, însă prevăd și fără să fiu Tata Omida o cădere a lor sub nivel Mazda -- mai mici, dar mult mai creativi.