Nissan a dezvoltat un sistem de direcţie revoluţionar
Nissan a prezentat un nou sistem de direcţie, care elimină legătura mecanică dintre şofer şi caseta de direcţie. Alături de acest sistem, constructorul a creat şi un mecanism de evitare automată a accidentelor.
Nissan a prezentat un nou sistem de direcţie, care funcţionează pe principiul ”fly-by-wire”, tehnologie implementată iniţial pe avioanele de vânătoare, eliminând legătura mecanică dintre volan, sistem care va fi introdus pe viitoarele modele de serie de la Infiniti. Noua tehnologie promite mai multă siguranţă rutieră şi are deja un sistem de rezervă controlat de un ambreiaj în cazul unei defecţiuni electronice. Soluţia tehnică implementată de constructorul japonez nu elimină senzaţiile pe care le oferă un sistem de direcţie convenţional, spun reprezentanţii Nissan. Sistemul nu reprezintă o noutate absolută în lumea auto, cei de la Audi anunţând în trecut un asemenea sistem pe conceptul A2, dar Nissan va fi primul constructor care îl va introduce pe modelele de serie. Alături de noul sistem de direcţie, cei de la Nissan au dezvoltat şi o tehnologie de evitare de urgenţă a accidentelor la viteze mari şi la viteze mici.
Tehnologia Nissan AESS, acronimul pentru Autonomous Emergency Steering System, este bazat pe noul sistem de direcţie al mărcii nipone şi încearcă să evite accidentele atât prin aplicarea automată a frânelor, cât şi prin evitarea impactului prin virarea automată. Sistemul foloseşte o cameră video montată în parbriz, cinci scannere cu laser şi trei sisteme radar pentru a găsi o "portiţă" de ieşire de la un accident iminent. În cazul detecţiei unui impact iminent, sistemul calculează dacă are suficient timp să evite accidentul prin frânare. În caz contrar, sistemul va aplica frânele la maximum până în ultimul moment, când va vira automat pentru a evita obiectul pe care l-ar putea lovi vehiculul echipat cu AESS. Sistemul promite o intervenţie mai promptă şi mai corectă decât cea a şoferului, dar acţionează doar dacă observă că şoferul nu are nicio reacţie. Nu este clar ce se întâmplă în situaţia în care şoferul reacţionează la un eventual accident iminent şi manevra aplicată de acesta nu este suficient de eficientă.
Spre deosebire de sistemul de direcţie controlat electronic, sistemul Nissan AESS nu a fost încă anunţat şi pentru producţia de serie. Însă, sistemul va fi o parte cheie a "Vision Zero", iniţiativa de siguranţă a japonezilor care doreşte eliminarea accidentelor rutiere soldate cu decese. Dacă Nissan va introduce un asemenea sistem în producţia de serie, constructorul nipon va marca o inovaţie remarcabilă în materie de siguranţă.
Via Worldcarfans
Interesanta idee, asa ar putea scoate in viitor bucata de fier dintre volan si caseta de directie, care tine volanul drept in caz de accidet.