Nissan a devenit cel mai bine vândut brand auto asiatic din Europa
După primele șase luni ale anului 2015, Nissan este cel mai bine vândut brand auto asiatic pe piața europeană. Nissan devansează mărci ca Toyota sau Hyundai, iar succesul este datorat în special modelelor Qashqai și Juke.
Nissan este cea mai bine vândută marcă asiatică din Europa după primele șase luni ale anului 2015. Nissan reușește astfel să depășească mărci ca Toyota sau Hyundai. Numărul total de unități vândute de Nissan pe piața europeană este de 303.507, conform ACEA. Vânzările record s-au datorat modelului Qashqai, dar și modelului cu propulsie electrică Leaf. Cota de piață deținută de Nissan în Europa este de 4.2%.
Cele mai semnificative creșteri s-au înregistrat pe piețele din Marea Britanie (88.000 unități, +34%), Spania (+18%) și Germania (+11%). Dacă comparăm vânzările Nissan cu cele obținute în prima jumătate a anului trecut în Europa, constatăm o creștere de 21 procente.
Toyota este a doua marcă asiatică din preferințele europene, marca japoneză ajungând la aproape 300.000 unități vândute în primele șase luni ale anului. Podiumul este completat de Hyundai, marca din Coreea de Sud terminând prima jumătate a anului cu 237.200 de unități vândute în Europa.
"Suntem încântați de încrederea acordată de către clienții noștri din Europa și le mulțumim pentru că ne-au propulsat pe primul loc în topul mărcilor asiatice vândute în Europa. Vom continua să producem automobile excelente pentru a oferi mai multă valoare clienților noștri", a spus Guillaume Cartier, Vicepreședinte al Departamentului Marketing și Vânzări Nissan Europe.
Nissan se așteaptă ca cifrele să crească din nou până la finalul anului 2015. Uzina din St. Petersburg, Rusia care produce noul model X-Trail a sărbătorit de curând producția exemplarului cu numărul 200.000.
Vânzări mărci asiatice în Europa în lunile ianuarie-iunie 2015
Poz. | Marcă | Vânzări ian-iun 2015 |
Vânzări ian-iun 2014 |
+/- |
1 | Nissan | 303.507 | 250.843 | +21% |
2 | Toyota | 293.968 | 282.188 | +4.2% |
3 | Hyundai | 237.221 | 219.373 | +8.1% |
4 | Kia | 200.038 | 185.882 | +7.6% |
5 | Mazda | 99.946 | 92.572 | +7.5% |
6 | Suzuki | 91.051 | 86.983 | +4.7% |
7 | Mitsubishi | 70.223 | 46.135 | +52.2% |
8 | Honda | 66.018 | 72.322 | -8.7% |
9 | Subaru/Daihatsu | 20.031 | 18.087 | +10.7 |
10 | Lexus | 19.366 | 14.308 | +35.4% |
Via carscoops / ACEA
-
1., joi, 16.07.2015 20:17
,,Nissan a devenit cel mai bine vândut brand auto asiatic din Europa,, în service. Cei trecuți prin service-ul acestei mărci știu de ce.
-
tyd, joi, 16.07.2015 20:51
nisan se cumpara by reno.....restul n-au aliante cu europeni........marea pb e hiundkia.......lumea s-a tampit de tot
-
Maxima, joi, 16.07.2015 22:06
Vroiau sa le ia capul demult celor de la Toyota pe Europa. Doar ei mai stateau in calea lor. "Persistence pays off " cum ar zice englezii. @S Daihatsu important in Europa? Nu prea cred !
-
Ivanoff, joi, 16.07.2015 22:57
Acum astept aberatiile lui mowgli cand zicea ca Nissan nu se vinde in Europa. AHAHAHAHAHAHAHAHA. Hai tarzane, hai , bag-o p'aia cu Bembeul pe hidrogen :)))
-
mowgli, joi, 16.07.2015 23:25
@Ivanoff vrei sa vedem o comparatie cu VW ? sau cu Ford ? Esti curios oare ? Ma, pana una alta, nu mai bine ne explici cu Lexus, taticul limuzinelor de superlux-turbopremium, vinde cat vinde ? Aaa da, pentru ca este o marca exclusivista, care-si alege clientii, nu orice taran prost ca mine are valuarea si thalentul pentru un Lexus. Am ghicit ?
-
LauCalin, joi, 16.07.2015 23:32
Ti se par chiar asa de mult 300 000 in 6 luni? Eu sincer ma asteptam la mai mult de la Nissan. Una e sa fi cel mai bine vandut brand auto din Europa si alta e sa fi cel mai bine vandut brand asiatic din Europa... cu 300000 de masini. Pana la vanzarile lui VW, Ford. Renault sau Opel mai e cale luuunga. Singura parte de laudat in toate treaba asta este ca Nissan a reusit cu doar doua modele.
-
@ LauCalin, vineri, 17.07.2015 10:23
Ce parere ai despre situatia dezastruoasa a marcii Honda in Europa ? Luna trecuta in Europa exceptand marcile Alfa Romeo si Lancia, Honda a fost singura marca auto din Europa ce a inregistrat scaderi . Iar faptul ca in primele 6 luni din 2015 au vandut cu 6,304 unitati mai putin decat in 2014 in Europa, ne sugereaza ca aceasta scadere nu se datoreaza iesirii din peisaj a modelului Accord care in tot anul 2014 s-a vandut in putin peste 3,000 unitati in toata Europa . Celelalte modele din gama Honda continua sa inregistreze scaderi iar tinand cont ca foarte multi importatori Honda din vestul Europei se afla in situatii foarte dificile ( Honda a inchis foarte multe reprezentante in Germania si Franta ), viitorul nu suna bine pentru Honda in Europa .
-
S, vineri, 17.07.2015 12:12
@Maxima: eu am zis PENTRU MINE, nu pentru europa. Daihatsu in tarile vestice oricum a fost important in clasa mica si la masinile precum Feroza de demult.
-
LauCalin, vineri, 17.07.2015 12:14
@@LauCalin, evident ca imi pare rau de situatia celor de la Honda si este regretabil ca o asemenea marca are vanzari atat de slabe. Bine, nu ii doresc niciunei marci asa ceva. Insa Honda, desi are multi fani si multi posibili clienti care ar alege asa ceva, mai ales daca in trecut au avut pe mana o Honda, nu face nimic in acest sens si prefera sa se dea batuta. Este o atitudine... poate chiar josnica din partea unei asemenea companii. Si prrobabil ca daca Renault nu se alia cu Nissan, in Europa Nissan ar fi ramas un nume la fel de sters ca Honda sau Subaru. @Ivanoff, nu ai inteles ideea acestei stiri. Este vorba de vanzarile pe marca, nu pe model. Daca stirea se refera la vanzarile Crossover-elor Nissan era cu totale altceva. Dar aici este vorba de vanzarile TOTALE ale marcii. Nimeni nu cred ca contesta vanzarile f bune ale luk Quashqai sau Juke. Totusi, Nissan se bazeaza pe doua modele cand se lauda cu aceste vanzari. Daca vanzarile lui Note, Leaf sau Micra erau ceva mai bune, era altceva. Dar cu ele concurenta cam matura pe jos. Pe ce s-ar baza Nissan daca vanzarile pe care se bazeaza cel mai mult (adica doar doua modele), ar scadea? Iti spun eu: ori i-ar ajuta Renault sa se ridice, ori ar pati ce a patit Honda si posibil dupa Honda sa urmeze Subaru si Mitsubishi. Nissan se lauda cu vanzari bune pe doua modele, cand cel putin 3 se vand slab. Si tu asta o vezi de bine.
-
LauCalin, vineri, 17.07.2015 12:19
PS: Pulsar, nu Leaf. Scuze, mesaj scris in graba de pe telefon.
-
RRR, vineri, 17.07.2015 13:54
Daca nu prelua Renault fraiele carutei,Nissan era in situatia Saab.Cumparat de chinezi pentru ......arhiva ! Nissan=Renault.Dacia=Renault !
-
RRR, vineri, 17.07.2015 14:56
Ce ai tu e logica unui copil de scoala primara. Lucrurile sunt mai complexe, dar clar n-ai cultura auto. N-avem cu cine. Stai acasa, pustiule!
-
LauCalin, vineri, 17.07.2015 15:18
Daca te referi la mine eu iti pot spune ca esti amuzant. Si iti dau un exemplu. La inceputul anului am spus ca este posibil ca varianta electrica a lui Golf sa ajunga destul de repede una dintre cele mai vandute electrice. Vezi ca pana acum in Norvegia, Golf s-a vandut de cel putin doua ori mai mult ca Leaf. Iar spre surprinderea ta, ca sa deduci... logic asa ceva, tine si de cultura auto. Nu s-ar fi intamplat cu Nissan ce s-a intamplat cu SAAB. In primul rand pentru ca Nissan nu ar fi fost legat "de maini si de picioare" de un fost stapan. Si pana la urma Nissan este in alianta cu Renault. Nu apartine de Renault. E o diferenta. Si una cam mare.
-
Ivanoff, vineri, 17.07.2015 16:01
Citez : ''Este vorba de vanzarile pe marca, nu pe model.'' . Mai Calin Laurentiu, tu te auzi ce afirmi ? Este destul de logic ca Qashqai si Juke ridica ''moralul'' vanzarilor Nissan, fiindca astea sunt destinate si pt flote nu numai. Vad ca tot aduci in discutie VW si Opel mai sus . Mey, VW nu are un model compatibil cu Qashqai si Juke in acest moment, iar Opel in afara de Mokka care-i sub Juke si care-i un Chevrolet cu plastice ieftine ( sau invers ), au doar Antara ca concurent pt Qashqai, un model deja iesit la pensie. Apropo stiai ca Nissan are cea mai extinsa gama 4x4 din Europa ? Iar asta e un argument bun pt a constata logica vanzarilor admirabile. Lasa Renault, ca nu are nici o treaba aceasta alianta cu vanzarile. Cine vroia motoare diesel renault isi cumpara Renault direct nu Nissan. Cat despre Subaru si Honda, sunt in scadere datorita gamei de modele destul de rarefiata . Au prea putine modele care sa joace in diferite segmente. Intelegi ? Spre exemplu Honda nu mai ofera o alternativa la clasa medie, si nici executive ( fostul Legend o masina fenomenal de buna si tehnologizata ) , nici la clasa subcompacta si mini nu stau prea bine , iar la categoria mini-suv , noroc ca au lansat si ei HR-V ca altfel....... , la fel si Subaru. Si te mai intrebi dc au vanzari slabe .
-
Ivanoff, vineri, 17.07.2015 16:14
Vorbesti, de Leaf , Note si Micra si spui ca concurenta cam matura cu ele, dar de ce nu zici cum 370Z NISMO, GT-R NISMO si MAXIMA matura cu concurenta pe jos la aceasta categorie ? Sau cum Murano face acelasi lucru cu Touareg, sau Pathfinder la fel?
-
LauCalin, vineri, 17.07.2015 17:00
Ti-am spus la ce ma refeream si la concurenta lor directa. Arata-mi un clasament unde Tuareg se vinde mai slab ca Murano. Sau arata-mi un clasament unde Micra se vinde mai bine ca Peugeot 208 sau Fabia macar (ca sa nu zic Polo sau Clio). GT-R-ul nu intra in discutie pentru ca nu este ca un concurent pentru celelalte marci de volum. La fel si 370Z. Deci ce spui tu e cu totul altceva. In plus nu Murano, nici GT-R, nici 370Z, nici Note, nici Pulsar si nici Micra nu au facut clar ca Nissan sa fie cea vanduta marca japoneza din Europa. Au facut asta doar doua modele. Ceea ce este cam periculos. Ti-am zis, atentie la Mazda ca e posibil sa-l detroneze pe Quashqai din top. Crezi tu ca Juke ar fi suficient ca sa ramana Nissan pe primul loc ?!
-
Sunteti tralala, vineri, 17.07.2015 17:09
Iar se cearta lumea pe aici de parca ar primi bani de la companiile respective. Chiar ca lumea s-a tampit de tot...
-
Mihai, vineri, 17.07.2015 18:46
@LauCalin FIECARE model a contribuit la nivelul pe care la atins Nissan in Europa. Ai fi cu siguranta surprins sa afli ca X-Trail face o figura frumoasa cu ~30.000 unitati vandute pana acum. Cam cat Micra SAU Note.
-
Ivanoff, vineri, 17.07.2015 20:20
@LauCalin, ''GT-R-ul nu intra in discutie pentru ca nu este ca un concurent pentru celelalte marci de volum'' ? What ? Da ce este ? extraterestru ? :)))) Nu stiu unde vezi tu, dar Murano vinde de 10 ori mai bine ca Toareg in USA, Rusia si Asia , asta ca tot vb de vanzari. Iar in Europa, Murano se vand destul de bine in tari precum Bulgaria, Ungaria, Belgia. Stiai asta ?
-
lachesteanu, vineri, 17.07.2015 23:13
lasati-l pe Ivanoff, se pare ca japonezele pe care le-a condus sau inca le conduce sunt cu componente iradiate de la Fukushima, Hiro si Naga, e plin net-ul de articole iar el inca nu le-a citit
-
LauCalin, sâmbătă, 18.07.2015 01:50
1. Zi-mi si mie doi concurenti de la Ford, Opel, VW sau Renault pentru GT-R. Asta ca sa intelegi de ce am zis ca masina asta nu are treaba cu marcile de volum. 2. Ce treaba au vanzarile din State cand se vorbeste despre vanzarile Nissan in Europa, nu din State sau Asia (ca ai spus ca Murano se vinde mai bine ca Tuareg)? Ia zi-mi cat de bine se vinde Murano in Bulgaria, Ungaria sau Belgia. Dar nu ma lua ca stii tu. Demonstreaza practic cum un clasament, ceva.
-
Ivanoff, sâmbătă, 18.07.2015 11:08
1. Sunt foarte multi concurenti ai grupului VW-AG : Audi R8, Bugatti Veyron , Lambo Huracan-Aventador, etc, etc, 2. Vanzarile din State si restul erau un exemplu, care vb de la sine. Nu pot oferii linkuri spre vizulizare, din pacate le cam sterge redactia, ti le voi oferii stii tu unde ;)
-
Ivanoff, sâmbătă, 18.07.2015 13:21
PS: Mazda face niste masini fenomenal de frumoase, insa CX-5 nu se ridica la nivelul lui Qashqai, si asta fiindca e un facelift de la prima generatie care s-a lansat inaintea Qashqaiului , ii trebuie rapid o noua generatie. In schimb CX-3 il ''tavaleste'' pe Juke la capitolul HI-TECH si calitatea materioalelor, insa are o gama cam anemica de motorizari ( cel mai potent fiind 150 CP ) , pe cand la Juke sare de 200 cai chiar 600 cai poate avea unul de varf .
-
LauCalin, sâmbătă, 18.07.2015 15:37
Nu ai inteles nimic. GT-R nu are treaba cu Opel, VW, Toyota etc. este gandit altfel. Vanzarile lui, cel putin in Europa, sunt prea slabe ca sa faca Nissan un best seller japonez in Europa. Este absurd sa spui ca ai vandut cateva mii in Europa ca sa spui ca a contribuit la succesul lui Nissan. 2. Stirea se refera la Europa, nu la State. Deci... cred ca am sa ma opresc aici mai bine.
-
Ivanoff, sâmbătă, 18.07.2015 19:28
Citez : ''Vanzarile lui, cel putin in Europa, sunt prea slabe'' , tu vorbesti serios ? Stiai ca GT-R se vinde in Europa mai mult ca Audi R8 si ca Veyron ? Nu stiai asta ?
-
LauCalin, sâmbătă, 18.07.2015 23:47
Spune si cat costa un R8 sau Veyron comparativ cu un GT-R. Dar mai bine nu spune ca o spui degeaba. Pentru ca nu sunt masini concurente. Este ca si cum ai compara Pulsar cu Mercedes Clasa A. Clasa A a fost gandita sa se compare cu Seria 1 sau A3. Pulsar a fost gandit sa se compare cu Golf, Focus sau Astra. R8 a fost gandit sa se compare cu Ferrari, Porsche sau Jaguar. Veyron si GT-R au fost gandite (si proiectate) sa se compare... cu nimeni concret. Sau daca insisti si nu te lasi, un GT-R in Anglia este aprox. 78 000 de lire. Un R8 in Anglia este aproximatic 115 000 de lire. Deci e mai scump cu peste 30 000 de euro. Este unul din motivele pentru care care R8 se vinde mai slab. Si mai sunt si altele, dar las-o asa. Lacomi nemtii sa ceara atatia bani pe o tigaie de R8. Iar de Veyron nu are rost sa discutam. Pentru ca este cu totul, dar cu totul altceva. Si tu inca te mai lauzi ca GT-R se vinde mai bine? :)))
-
IOan, duminică, 19.07.2015 21:06
@laucatalin R8 nu e concurent pentru ferrari prietene... Ferrari e in alta liga cu Lamborghini, Mclaren,etc. Veyron a iesit de pe piata si era cam singur in lumea lui,(combinatia perfecta sportivitate,lux,imagine,confort) masina perfecta atat pe circuit si cat si la un concert la Paris, sau plimbari pe cote d azur. Nissan GTR o masina peste R8 ca performante, dar au filosofi cam diferite. R8, Porsche, Maseratti mizeaza pe langa sportivitate si pe cartea luxului. GTR are si varianta mai lux EGOIST care costa 180000. Dar Veyron si Lamborghini(Audi foloseste motor Lamborghini, iar R8 nu e nimic altceva decat un Gallardo) desi apartin de VAG sunt separate si nu au nimic in comun cu celelalte marci ale concernului, iar de o comparatie GTR cu aceste marci nici nu poate fi luata in discutie.
-
alex, luni, 20.07.2015 11:33
Un lucru nu prea l-au inteles asiaticii astia sau l-au inteles foarte tarziu. Nu ai ce sa cauti in Europa fara motoare Diesel adecvate. Punct. Conceptia ca dieselul este alegerea cea mai potrivita e adanca inradacinata in comportamentul clientilor europeni. Nu intra in discutie daca e tot timpul cea mai buna alegere dar e categoric cea mai frecventa alegere mai ales inafara claselor mici. Nissan a beneficiat din plin de DCi-ul de la Renault si are vanzari bune combinata si cu excelentul Quash si excentricul Juke. Vanzarile auto au o inertie foarte mare deci v-a mai dura ceva pana v-a afla lumea de noile dieseluri apartute pe la Honda.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Am vazut azi noul Quash si trebuie sa recunosc ca arata foarte bine. La capitolul SUV-uri cei de la Nissan stau foarte bine. Dar pentru mine la fel de importante sunt si Mazda, Suzuki, Toyota , Mitsubishi, Daihatsu.