Nikkei: "Toyota şi BMW ar putea semna un parteneriat"

Publicat luni, 28.11.2011 13:01 de Sebastian Toma

Japonezii de la Nikkei anunţă un potenţial parteneriat între Toyota şi BMW. Niponii vor cumpăra motoare diesel, iar nemţii îşi vor amortiza costurile de dezvoltare.

Potrivit japonezilor de la Nikkei, BMW le va furniza celor de la Toyota motoare diesel în baza unui parteneriat despre care discută oficialii celor două companii. Parteneriatul care va fi semnat de cei doi constructori vizează, cel mai probabil, unităţile de 2.0 litri, dar este probabil ca BMW şi Toyota să extindă înţelegerea şi pentru alte unităţi. Graţie acestui parteneriat, Toyota îşi va reduce costurile de dezvoltare pentru modelele destinate pieţei din Europa, în timp ce BMW îşi va amortiza mai rapid investiţiile în tehnologia motoarelor diesel.Graţie motoarelor diesel de la BMW, cei de la Toyota speră să fie mai competitivi pe piaţă, atât prin prisma performanţelor superioare, cât şi în ceea ce priveşte costurile, dat fiind că yen-ul este la o valoarea nefavorabilă pentru unele modele din gama lor.

Cei de la Toyota au semnat în august un contract cu Ford, în baza căruia vor dezvolta împreună modele hibride noi. Viitoarele creaţii Toyota-Ford vor fi SUV-uri şi pick-up-uri cu tehnologie hibridă. Ambii constructori au experienţă atât în ceea ce priveşte trenurile de propulsie hibride, cât şi în ceea ce priveşte modelele destinate terenului accidentat. Toyota a mai avut un parteneriat cu Subaru, în baza căreia au fost dezvoltate modelele BRZ şi GT 86, iar constructorul japonez are un contract şi cu PSA Peugeot-Citroen, în baza căruia au dezvoltat modelele Citroen C1, Peugeot 107 şi Toyota Aygo.

Fabricile Toyota din Polonia vor construi mai puţine motoare diesel în baza noului parteneriat, ceea ce va reduce dramatic costurile japonezilor. În cazul în care va fi necesar, Toyota le va oferi celor de la BMW tehnologie hibridă. În mod paradoxal, cei de la BMW au semnat un parteneriat cu PSA Peugeot-Citroen care viza dezvoltarea compactelor cu tehnologie hibridă în 2010. BMW şi PSA au deja un parteneriat în derulare, care vizează dezvoltarea motorizărilor otto supraalimentate.

Via | Reuters | Nikkei

  • Ursulica, luni, 28.11.2011 14:32
    CUM??

    Cum sa reduci costurile cand BMW joaca in liga premium atat la motoare performante cat si restu masinii....Si e rusinos sa vezi pe o toyota motoare de la bmw asta din punctul unui cumparator de BMW invers nu e chiar asa

  • ian, luni, 28.11.2011 14:37

    la un coment pe care l-am facut la infiniti ....multi nu au fost deacord ...si acum ...uite se adevereste ce am zis

  • antonny, luni, 28.11.2011 14:54
    ****

    nu e rusinos sa reduci costuri....de ce e rusinos sa aive toyota motoare de bmw ??

  • dan_grc, luni, 28.11.2011 15:00

    In primul rand costurile si le va reduce mai mult Toyota in Europa, iar Bmw isi va reduce costurile la hibride, cu toate ca au ideile si planurile lor, nu stiu cine are mai mult de castigat, oricum este un potential parteneriat

  • Cyrus, luni, 28.11.2011 16:09
    @Toyota & BMW

    Pe termen lung s-ar putea ca BMW sa sufere, din cauza ca vanzarile si profiturile sale bune se datoreaza in mare masura si imaginii de marca. Cat priveste Toyota, nu sunt impotriva reducerii costurilor, e inevitabil in contextul globalizarii tot mai accentuate (de exemplu concurenta cu noi constructori low cost ca marcile coreene si posibil si chineze in cativa ani), insa e straniu ca unul din cei mai mari constructori sa nu poata dezvolta propriile motoare Diesel

  • edy, luni, 28.11.2011 16:31

    SE va intampla exact ca in cazul VW -Suzuki.Nemtii sunt prea cu nasul pe sus

  • @edy, luni, 28.11.2011 17:07

    nu compara vw cu bmw... nu compara "taranul tractorist si parvenit" cu un "businessman la guler alb" ce se invarte intr-o lume dinamica

  • paul, luni, 28.11.2011 18:24
    @@edy

    bravooo edyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy =))))))))))))))))))))))))

  • FloRx, luni, 28.11.2011 18:29
    @@edy

    sa inteleg ca nu ai vazut stirile de zilele astea cu ""businessman-ul la guler alb" ce se invarte intr-o lume dinamica" din constanta, baut la volan +urme de cocaina+ceva asemanator canabisului = un mort in statia de autobuz. este intradevar o generalizare grosolana din partea mea, dar si opinia ta vis-a-vis de vw este la fel de grosolana

  • Spikey27, luni, 28.11.2011 19:11

    M-am prins eu ce vor sa faca astia de la Toyota...vor sa le faca altii treaba...

  • 2-10, luni, 28.11.2011 19:21

    Stati linistiti, probabil Toyota va primi versiuni ceva mai putin potente decat cele prezente in gama BMW.

  • George, luni, 28.11.2011 21:14
    George82

    Mda... Probabil cei de la BMW vor livra japonezilor motorul de 2 litri diesel pe care l-au preluat de la PSA Peugeot-Citroen in schimbul motoarelor pe benzina BMW pe care le folosesc cei de la PSA. Iar ultrasilor BMW de mai sus, cu "imaginea de marca" pe care spun ca o va pierde BMW, le pot spune ca si pana acum BMW folosea motoare diesel de provenienta straina, respectiv PSA, dar cu toate acestea a vandut destul de bine si nici nu a inregistrat vreo pierdere de pretigiu. Pe de alta parte, motoare BMW pe benzina (de exemplu 1.6 l THP) propulseaza masini ale grupului PSA. Eu unul am condus si HDI-urile frantuzesti si motoarele Otto de provenienta BMW si pot spune ca ambele tipuri mi-au lasat o impresie deosebit de buna. Spre exemplu motorul 1.6 HDI mi se pare mult mai rafinat decat 1.6 TDI de la VW. La fel 1.6 THP mi-a placut mai mult decat 1.8 TSI (le-am comparat pt. ca prezinta aproximativ aceleasi niveluri de putere).

  • LauCalin, luni, 28.11.2011 22:26

    Cam toti constructorii care au colaborat cu Toyota au scos masini bune (vezi tripletii sau Outlender, C-Crosser su 4007). Fiecare constructor are tehnologie de varf si cu siguranta ca daca se va ajunge la un parteneriat rezultatele vor fi foarte interesante. Sa nu uitam ca Toyota mai detine si Lexus, concurent puternic pentru BMW in State mai ales. Ar fi posibil ca BMW sa aiba acces si la tehnologia marcii premium. Motiv pentru care mi s-ar parea o miscare buna pentru ambii constructori.

  • dan_grc, marţi, 29.11.2011 00:07

    @Laucalin In privinta segmentului premium cred ca mai mult Toyota cu Lexus va avea de castigat, acum serios vorbind la ce este Lexus peste Bmw? In afara de modelele hibride.. @George nu a fost nici o preluare a vreunui motor din curtea PSA, se cheama colaborare, ai vrut sa raspunzi ultrasilor Bmw dar suna ca un raspuns de ultras PSA, cum se poate prelua un motor transversal de la PSA si montat pe Bmw longitudinal

  • @dan_grc, marţi, 29.11.2011 00:30
    BMW si Lexus au filosofii diferite

    Lexus nu e atat concurent direct pentru BMW cat e Infiniti.

  • Adi, marţi, 29.11.2011 01:19
    Lexus merge pe ideea de confort (gen Mercedes).

    @@dan_grc Infinit pe sportivitate (gen BMW). Fiecare se dedica unei anumite catrgorii de oameni. Oameni diferiti, cu idei diferite si gusturi diferite.

  • eu, marţi, 29.11.2011 07:47
    corect

    Eu cred ca BMW si Toyota s-au simtit amenintati de parteneriatul aliantei franco-nipone (din care face parte si infiniti) cu Mercedes-Benz. E de la sine inteles ca trebuiau sa faca miscarea asta. Logic.

  • SaabCuantic, marţi, 29.11.2011 09:01
    Circul Globus (Globalisaricus) merge mai departe...

    Sunt familiarizat atat cu Toyota, cat si cu BMW, si pot sa afirm ca senzatia pe care o traiesti la volanul uneia iti este refuzata la volanul celeilalte si viceversa. Totusi, personal, senzatia identitatii de sine nu mi-o starneste decat volanul lui...? :P

  • paul, marţi, 29.11.2011 09:18
    @BMW si Lexus au filosofii diferite

    pe bune? ia uita-te la motoarele de pe lfa si isf asculta functionarea lor si apoi asculta un m3 vechiul cu 6 cil si noul v8 sa vezi ce asemanare chiar mare apoi asculta un amg mercedes care rage ca o varianta proasta de v8 corvette, mai ca un tractor asa (urat sunet imi displace..yeeeeechhh) apoi astia de lux se impart in 2 tabere: tabara dinamica: jaguar, lexus, infniti, (ma rog si audi), bmw volvo parca e pe niciunde nush unde sa-l pun porsche a dat-o in bara e urat cu spume panamera parerea mea si tabara caroaielor masive : mercedes, RRoyce, Bentley care desi au bmw si audi sub caroserie utlimele is butucanoase si destul de grele ce mai si mai e hyundai Equus care tot cu mercedes il pun mai opulent mai masiv asa

  • mda, marţi, 29.11.2011 10:49
    @paul

    LF-A e conceput ca un supercar... e normal sa aiba o tinuta de drum rigida.. asta nu inseamna ca si celelalte masini din gama Lexus trebuie sa preia ceva de la LF-A... dupa cum se spunea mai sus: Lexus are o filosofie orientata spre confort deplin, nu sportivitate... LF-a este o exceptie... totusi cu o floare nu se face primavara...

  • LauCalin, marţi, 29.11.2011 15:55
    @Dan-grc

    Pai uite, un exemplu l-ai zis tu. Faptul ca sunt marci concurente vazute foarte bine (pe merit, e drept), asta nu inseamna ca nu pot invata unii de la altii. Pentru un inginer un motor performant nu inseamna neaparat 0-100 km/h sau viteza maxima, asa cum inseamna pentru un client. Si oricum BMW este in spatele lui Toyota pe segmentul hibridelor nu pentru ca ar avea ingineri incompetenti, ci pentru ca Toyota a fost nevoita sa vina cu astfel de tehnologii pe piata din State mult mai devreme decat altii. Acolo hibridele se vand de mai bine de 10 ani. Mai mult, Prius a castigat titlul de Masina anului in SUA acum 2 ani. :)

  • edi80, marţi, 29.11.2011 17:18
    @LauCalin

    sunt de acord cu tine!!dar nu poti avea pretentii prea mari de la un popor care inca merg cu 'limuzinele"altora din 95 si le mai si innmatriculeaza la bulgari!! asta e cultura noastra auto a mioriticilor care tinde spre 0...asa ca hibridele la noi o sa aiba multe piedici si o sa le vedem ca pe niste rakete si le cautam nod in papura k nu sunt fiabile k nush ce!! fum sa iasa nene si sa se auda motorul cum huruie!!!

  • dan_grc, marţi, 29.11.2011 18:01

    Daca generalizezi cu "limuzine" din 95 nu stiu catre ce tinde cultura ta auto...esti posesor de hibrid? sau electric? lumea isi cumpara ce-si permite, iar hibirdele dupa parerea mea reprezinta o gramada de "rahat verde" , suntem ecologi dar trecem pe la benzinarie, macar la electrice e altceva, dar sunt f scumpe, si ca sa dai tu un ex de cat de civilizat esti, prin puterea exemplului, sa ne lasi impresiile tale cand vei avea un electric

  • Alex Seremet (BMW), marţi, 29.11.2011 22:27
    Colaborarea actuală BMW si PSA

    Vroiam doar să clarific o confuzie perpetuă - colaborarea actuală BMW - PSA are ca rezultate pentru BMW doar motoarele MINI pe benzină. Motoarele diesel BMW nu au nicio legătură cu PSA, sunt dezvoltare proprie şi sunt unele din cele mai apreciate ale momentului (vezi nenumăratele premii Motorul Anului).

  • kumite, miercuri, 30.11.2011 08:16
    @Alex

    De data asta ai nimerit-o!

  • zorro, miercuri, 30.11.2011 14:09
    motoare diesel BMW

    E bine ca mai intra si PR de la marci pe site si ii lamuresc pe cei care nu stiu. intr-adevar motoarele diesel de la BMW nu au nicio legatura cu cele de la Peugeot.