Niciodată să nu spui ”niciodată”: Audi a reușit să cumpere numele viitoarelor SUV-uri Q2 și Q4 de la Fiat

Publicat luni, 18.01.2016 18:19 de Bogdan Mirică

Audi a anunțat că viitoarea sa gamă de SUV-uri va fi completă. Germanii au reușit să preia drepturile de utlizare a indicativelor Q2 și Q4, destinate unor viitoare SUV-uri, de la Fiat.

Fix cu un an în urmă, vă anunțam că planurile de expansiune ale gamei de SUV-uri Audi se lovesc de încăpățânarea lui Sergio Marchionne, șeful Alianței Fiat-Chrysler.

Pentru a putea lansa modele 4x4 de diferite dimensiuni, Audi avea nevoie de indicativele Q2 și Q4, însă acestea erau înregistrate de Fiat pentru a fi folosite atunci când vorbim sau nu despre tracțiune integrală în cazul modelelor Alfa Romeo și Maserati.

Intenția de achiziție a acestora s-a lovit de un refuz categoric venit din partea lui Marchionne. Acesta a afirma că nu va vinde vreodată drepturile de utilizare a indicativelor Q2 și Q4. Dar, cum în industria auto e mereu loc de compromisuri, nu poți folosi cuvântul ”niciodată”.

Prin urmare, Audi a anunțat recent că va folosi numele Q2 și Q4 pentru viitoarele sale SUV-uri prin vocea lui Rupert Stadler, președintele executiv al constructorului din Ingolstadt. Nu au fost făcute detalii despre modul în care Fiat a acceptat să cedeze drepturile, dar Stadler a lăsat să se înțeleagă că Audi a cedat la rândul său anumite denumiri înregistrate și că banii nu au dus la răsturnarea situației de anul trecut.

”Ne-am promis unii altora că nu vom face publice costurile, dar vorbim despre ceva ce nu aveau de gând să vândă. Am încercat să le cumpărăm cu ceva ani în urmă, dar ei au zis că nu le vor vinde vreodată. Totuși, în dustria auto nu e bine să spui ”niciodată”. Anul acesta am revenit la ei cu o propunere, am discutat, au existat niște negocieri și apoi am căzut de acord”, a declarat Stadler.

Titulatura Q2 va fi folosită pentru viitorul SUV sub-compact, dezvoltat pe platforma MQB și oferit cu aceeași gamă de motorizări ca actualul A1. Debutul mondial este așteptat curând, cel mai probabil chiar la Salonul Auto de la Geneva. Despre Q4 surse neoficiale vorbesc ca despre o variantă coupe a actualului Q3.

via carscoops

  • mowgli, luni, 18.01.2016 18:57

    Sergiulica, eu ti-am mai spus ca esti clovnul industriei auto. Pe langa asta, esti si un mare bou. Daca tot esti bou, nu vinzi si sigla Alfa Romeo ? Poate o cumpara astia de la Dacia cu vreo 1300 de RON, sa nu mai zica lumea ca nu are pedigree. 'te dracu'

  • CLUBLANCIA.RO, luni, 18.01.2016 19:19

    Draga mowgli, esti prea dragut cu sergio :( De ce nu vinde LANCIa cu 1 euro la chinezi-francezi-coreeni, etc, ca sa vada si el ce se poate face din acest brand. si mai avem 2 ani sa-l suportam !!! daca viitorul sef de la FCA va face un audit, sa vezi atunci show :)

  • Scorpionul.negru, luni, 18.01.2016 20:03

    Ce nu reuseste VAG....

  • vianu, luni, 18.01.2016 20:04

    ...sa fie cinstit

  • ioi, luni, 18.01.2016 20:37

    daca nu au mintit cu vanzarile, cum era vorba zilele trecute, de ce ar fi vandut asa usor Q-urile ??? :-P

  • dany, luni, 18.01.2016 21:32

    desi nu recunosc argumentele au fost cu siguranta in primul rand pecuniare (apar semne de intrebare cu privire la criza de lichiditati a Fiat) in alta ordine de idei Fiat are o problema prin faptul ca au in portofoliu 3 marci premium (Maserati, Lancia si Alfa Romeo) dar niciuna nu rupe gura targului pe de alta parte, desi fiind in criza, nu se mai pune problema de interes a VW fata de Alfa, insa cu un colos Audi cu vanzari de 1,8 mil ar fi loc si de Alfa cu juma de milion (pe modelul VW-Skoda) PS daca Alfa ar apartine Audi cred ca vanzarile acesteia ar ajunge in 5-6 ani la 500 000 exemplare pe an, chiar si cu comentatiile noastre pe aici cum ca ”puturoasele tdi-uri, nemtii au stricat Alfa Romeo etc.” Iar fara a mai avea pe cap beleaua Alfa, Fiat poate s-ar ai ocupa si de beleaua Lancia

  • Andy, luni, 18.01.2016 21:33

    Ca intre hoti...hotii VAG si hotii FCA...

  • S, luni, 18.01.2016 22:30

    Si uite asa se invata si romanu cocalar (strict aceasta categorie, excludem persoanele inteligente care isi cumapra aceste modele) sa poata numara fara sa greseasca de la 1 la 10 pana prin 2020. Oare daca patenteaza dacia modeul Q11, care sunt sansele ca in maxim 10 ani sa ceara AUDI si acest nume pentru viitorul lor autobus ?

  • shumi, marţi, 19.01.2016 08:38

    Atat 'Q4' cat si 'Q2' sunt denumiri relativ recente in istoria modelelor Alfa, respectiv 'Q4' a fost introdus pe la inceputul anilor '90, 'Q2' si mai tarziu. Ambele denumiri descriu un model de tractiune si nu neaparat un model de top, cum este 'QV'. Daca au obtinut un pret bun, nu vad care e problema. Sunt sigur ca ca cei de la FCA vor veni denumiri noi indeajuns de inspirate. Pe de alta parte, o sa fie destul de aiurea sa vezi pe un Audi o denumire pe care stii ca ai vazut-o si pe alta masina. Dar asta e doar pentru cunoscatori.

  • schumi, marţi, 19.01.2016 10:43

    Apropos de denumiri 'cool'. Cu ocazia asta poate revine in actualitate 'Integrale'. ;-)