Nervi de oţel: Alonso a rezistat unei forţe de 46g în accidentul din Australia petrecut la 305 km/h
Fernanado Alonso a fost supus unei forţe de 46g în timpul accidentului suferit în cursa de Formula 1 de la Melbourne, când s-a izbit de parapeţi cu 305 km/h.
În prima cursă a noului sezon de Formula 1, care a avut loc pe circuitul de la Melbourne, Fernando Alonso a fost protagonistul unuia dintre cele mai dure accidente din ultimii ani.
Pilotul echipei McLaren concura cu o viteză de 313 km/h în momentul în care a încercat să-l depăşească pe Esteban Gutierrez, iar impactul cu pilotul Haas a avut loc la 305 km/h.
Datele furnizate de o nouă cameră amplasată de FIA pe monoposturile de Formula 1 au evidenţiat că, în momentul impactului cu peretele, Alonso a fost supus unor forţe de 45g, care au crescut până la 46g în momentul în care monopostul s-a rostogolit în aer. Monopostul a fost în aer timp de 0.9 secunde, iar la impactul cu solul pilotul spaniol a rezistat unei forţe de 20g.
Raportul FIA menţionează că sistemele de siguranţă au jucat un rol esenţial în faptul că Alonso nu a suferit nicio rană majoră, chiar dacă a fost nevoit să lipsească de la Marele Premiu al statului Bahrain, desfăşurat două săptămâni mai târziu.
Forțele g suportate de Alonso sunt semnificativ mai mari decât cele suferite în mod obişnuit de piloţii de Formula 1. De exemplu, un pilot de Formula 1 este supus unei forţe de 5g la frânare, 2g în momentul accelerării şi 4g la viraje.
Via Motor1
Traducatorule, fara ofensa, cred ca mai trebuie sa mai treci pe la scoala, astfel incat fizica pe care (e posibil sa) o inveti sa iti spuna ce este g (adica acceleratie gravitationala). Eu personal m-am saturat sa mai vad atata lipsa de cultura, astfel incat iti recomand sincer sa lasi pe altii.