
Negocieri: Geely vrea să cumpere un pachet de acțiuni la Aston Martin
Chinezii de la Geely, proprietarii Volvo și Lotus, vor să cumpere un pachet de acțiuni la Aston Martin, potrivit unor surse apropiate de situație. În urmă cu o lună, britanicii anunțau că poartă discuții cu potențiali investitori pentru “parteneriate pe termen lung”.
După un 2019 dezamăgitor, cu pierderi și vânzări în scădere, Aston Martin speră să redreseze corabia cu ajutorul SUV-ului DBX.
Speranțele britanicilor se leagă și de atragerea unor noi investitori care să contribuie la dezvoltarea companiei în perioada următoare.
Unul dintre potențialii investitori este grupul chinez Geely, proprietarul brandurilor Volvo și Lotus, care dorește să cumpere un pachet de acțiuni la Aston Martin, conform surselor apropiate de situație.
Oficialii Aston Martin au refuzat să comenteze, reiterând mesajul din luna decembrie 2019, atunci când au anunțat că poartă discuții cu potențiali investitori pe termen lung.
Via Automotive News
-
tzenu_bmw, luni, 13.01.2020 14:43
@dan_ Ce constructor crezi ca are 4-5Mld de aruncat pe o companie care probabil ar mai atrage investiti de 1-2 miliarde in urmatori ani macar so ti pe linia de plutire.. Majoritatea investesc miliardele in electrice infrastructura si altele..
-
skoda, luni, 13.01.2020 17:54
@dan_grc Singurul constructor european care ar putea cumpara Aston ar fi VW care ma are in portofoliu si Bentley, Lambo si Bugatti. Doar ca din pacate chinezi sunt cam hoti, copiaza masini europene si le vand ieftin si acum mai si cumpara producatori de masini. Nu as vrea sa fie Aston la chinezi, deci ne punem bazele in VW
-
Sam93, luni, 13.01.2020 21:26
Orice companie chineza este finantata de statul chinez. Geely este bratul auto a unui conglomerat de investitii imens finantat de statul chinez pentru achizitii strategice. De obicei se implica putin in functionarea interna a companiilor in care investesc, dar foarte mult in partea financiara si in transferul de tehnologie. Cu achizitia Volvo chinezii au facut un imens salt tehnologic pentru propriile lor masini.
-
@dan_grc, luni, 13.01.2020 22:05
Nici eu nu stiu cum de tastatura de la care scrii e made in china, telefonul pe care il folosesti e made in china, 90% din produsele folosite sunt Made in CHina :) Geely are Volvo, Lotus , 10% din MERCEDES :) si in curand si altele :) Voi inca mai visati la avioane cu produsele voastre europene. BMW - Brilliance produce de 17 ANI BMW-uri in CHina si mai deschide o fabrica :)) dar va faceti ca ploua si va luati de Volvo :)) https://www.youtube.com/watch?v=6TAv8goKAPU Audi produce in CHina: https://www.youtube.com/watch?v=mM3Ohtt4uvM Mercedes produce in China: https://www.youtube.com/watch?v=1CpdKeCvnwE Deci lasati ipocrizia deoparte si reveniti la realitate :) Volvo este peste BMW, Audi si Mercedes ca si calitate si fiabilitate datorita investitiilor chinezilor. Stiu ca veti sari sus si tare, dar VDS din Germania pe ultimii 2 ani va vor aduce cu picioarele pe pamant :) https://www.jdpower.com/business/press-releases/2018-germany-vehicle-dependability-study-vds Si sa citam: "Volvo is the highest-ranked premium brand.", asta in timp ce BMW detine ultimul loc :)) https://www.jdpower.com/business/press-releases/2019-germany-vehicle-dependability-study-1 Citam: "Volvo is the highest-ranking premium brand with 111 PP100, though it ranks 12th overall. German premium brands BMW (129 PP100), Mercedes-Benz (137 PP100) and Audi (142 PP100) rank 17th, 19th and 20th, respectively." Acum puteti sa va duceti in talcioc la samsari si sa le spuneti voi ce masini nasoale face Volvo made in China :))
-
dan_grc, luni, 13.01.2020 23:08
Baietas, Bmw are fabrica in China din 2005, iar Brilliance produce cu licenta Bmw, nu invers, cand va face o marca chinezeasca fabrica in Germania, iar Bmw va produce un model chinezesc, sa-mi dai de stire.
-
@dan_grc, marţi, 14.01.2020 10:14
Tinere (sper ca tu sa fii mai luminat decat alti soferi de BMW care apar la TV mereu cu masini prin apa, pe partii si pe linii de tramvaie sau cu BMW-uri rupte in doua de stalpi si pomi) mai las-o jos ca macane. Realitatea e urmatoarea: 1. germanii produc masini in China dinaintea Volvo :)) 2. chinezii nu au deschis fabrica in SUedia sa produca masini chinezesti acolo (daca ai avea ceva studii economice si ai fi mai luminat ai intelege ca nu e rentabil, de aia sunt Iphone made in China, computer made in China, jucarii vandute in Germania Made in China si multeeeeee alte exemple). Daca sunteti ipocriti (si asta se vede), nu veti recunoaste niciodata ca Toti producatorii auto germani produc in CHina, CHiar daca vedeti filmulete cu chinezi asambland BMW, tot veti nega :)
-
dan_grc, marţi, 14.01.2020 11:52
Volvo S90 se produce exclusiv in China din 2018, iar Bmw produce acolo pentru piata locala, nu pentru exportul in Europa, deci care sunt chinezismele ?
-
@dan_grc, marţi, 14.01.2020 19:42
AI dat cel mai bun exemplu, vad S90 si S60 la tot pasul prin Europa :)) Sa revenit, daca ai avea cunostinte financiare (ma repet), ai intelege ca nu este rentabil sa produci in Europa un model care nu prea are priza la europeni, pentru ca te-ar costa mai mult sa-l exporti :) Grosul vanzarilor e reprezentat de SUV-urile XC60, XC40 si XC90 mai ales pe Europa. Nu vad de ce ar tine Volvo o linie de asablare pentru S90 in Europa, cand nu se cauta pe aici berline asa lungi :)
Citeste si
-
INDUSTRIE | vineri, 25 iulieBYD va produce modele electrice în Pakistan din 2026Producătorul chinez BYD intenționează să lanseze prima sa mașină asamblată în Pakistan până în iulie sau august 2026, pentru a valorifica cererea în creștere de vehicule electrice și hibride plug-in din regiune. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 25 iuliePagani creează o reședință de lux în Miami, cu garaj proiectat însuși de Horacio PaganiReședințele de lux inspirate din lumea auto au cunoscut o creștere spectaculoasă în popularitate, iar numeroase mărci prestigioase s-au implicat în acest segment. Printre ele se numără și Pagani, care a încheiat un parteneriat cu Riviera Horizons pentru realizarea unui turn exclusivist în North Bay Village, Florida. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 24 iulieȘeful Porsche: „Modelul nostru de afaceri nu mai funcționează”Într-un e-mail adresat angajaților mărcii, Oliver Blume, CEO-ul Porsche, a avertizat că modelul de afaceri consacrat al mărcii germane nu mai funcționează. În prezent, Porsche se confruntă cu o scădere mare a vânzărilor în mai multe piețe importante. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 24 iulieHyundai, lovită de tarifele lui Trump: scădere semnificativă a profituluiHyundai a raportat o scădere destul de mare a profitului în al doilea trimestru. Compania a fost puternic afectată de impunerea unui tarif auto de 25% de către Statele Unite. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 24 iulieO nouă criză la Volvo? Șeful de design al mărcii suedeze și-a dat demisiaJeremy Offer, designerul șef al Volvo Cars, și-a dat demisia. Rolul de interimar va fi asigurat de către Nicholas Gronenthal, actualul director de design exterior al mărcii suedeze. Citeste tot
Nu inteleg cum chinezii de la Geely au atata trecere la achizitii, dupa Volvo si Lotus, sa puna mana si pe Aston este cam mult, chiar niciun constructor european nu poate prelua Aston ?