Ne luăm adio de la Jaguar XK. Sportiva a fost sacrificată de dragul mașinilor care aduc volume mai mari
Jaguar a confirmat oficial că va renunța la modelul XK. Sportiva nu va primi un înlocuitor pentru că englezii se vor concentra pe modele care aduc volume mai mari.
Jaguar a anunțat încă de la sfârșitul lui 2014 că nu plănuiește să continue producția lui XK cu o nouă generație. Publicul a dezvoltat o pasiune pentru SUV-uri premium, iar F-Type acoperă deja plaja de clienți a vechiului model. Prin urmare, Jaguar nu își dorește să dea naștere unui nou XK.
O confirmă chiar Joe Eberhardt, președintele Jaguar Land Rover în America de Nord. Oficialul susține că nu vom vedea un urmaș al lui XK pentru că producătorul britanic se va concentra în zona de volum a segmentului premium, încercând să pună accentul pe modele ca XE și XF, dar și pe SUV-ul F-Pace. Mai mult, planurile de viitor includ un al doilea SUV, care se va poziționa sub actualul F-Pace și va ținti publicul unor modele ca Audi Q3, Mercedes GLA și BMW X1.
Investirea unor resurse uriașe pentru a fi prezent într-un segment de nișă nu coincide cu planurile Jaguar de a crește vânzările. Mai ales în Statele Unite, unde anul trecut Jaguar a vândut doar 14.466 de mașini din cele 84.000 vândute la nivel global.
Brandul Jaguar contează destul de puțin în segmentul premium, dacă ne gândim că Porsche, un nume destul de rar întâlnit pe străzi, a vândut anul trecut 225.000 de mașini.
via motorauthority
Volume mai mari de ce? De apa?