Mușchi și cam atât: Mustang, Camaro și Challenger au fost testate în SUA la capitolul siguranță. Niciunul nu a luat distincția supremă

Publicat marţi, 24.05.2016 12:15 de Mircea Meşter

Autoritatea americană IIHS a testat la capitolul siguranță trei dintre cele mai cunoscute muscle car-uri din State. Niciuna nu s-a calificat pentru distincția de vârf Top Safety Pick.

Autoritatea americană IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) a pus față în față muscle car-urile de tradiție de peste Ocean, supunându-le în premieră la teste de siguranță extinse. După cinci teste de impact și după analiza sistemelor de siguranță activă, niciunul dintre cele trei modele legendare nu au reușit să primească distincția Top Safety Pick, pe care americanii le-o acordă mașinilor care reușesc să treacă cu brio peste complexul de probe.

Ford Mustang, Chevrolet Camaro și Dodge Challenger - toate cu motoare V8 sub capotă - au fost cele trei modele pe care IIHS le-a analizat din punctul de vedere al siguranței. Spre deosebire de ratingul general reliefat de numărul de stele cu care suntem obișnuiți de EuroNCAP în Europa, IIHS utilizează un sistem de notare diferit, în care fiecare dintre cele cinci probe de impact sunt notate cu calificative: Bun, Acceptabil, Marginal și Slab. În plus, eficiența sistemelor de prevenție automată a impactului frontal este și ea notată separat. Dacă mașina reușește să fie notată cu calificativul Bun la toate testele, primește distincția Top Safety Pick.

Mustang, cel mai aproape de Top Safety Pick

Între cele trei modele testate de IIHS, cel mai aproape de distincția de vârf a fost Ford Mustang, care a reușit să primească calificativul Bun la patru dintre cele cinci teste de impact, dar nu a reușit să impresioneze la testul de impact frontal defazat (Small Overlap Front Test sau SOFT), care simulează un impact cu un obiect static pe care mașina în lovește la 40 de mile pe oră (64 km/h) cu un front de 25% din lățimea totală a mașinii. Considerat unul dintre cele mai dificile teste de impact reglementate în lumea auto, Small Overlap Front Test i-a adus lui Mustang calificativul Acceptabil. În plus, Mustang a primit calificativul de bază la capitolul sisteme de protecție activă.

Mai jos puteți vedea clipurile testului SOFT pentru toate cele trei musclecar-uri testate de IIHS în cursul acestei sesiuni.

FORD MUSTANG: Small Overlap Front Test

CHEVROLET CAMARO: Small Overlap Front Test

DODGE CHALLENGER: Small Overlap Front Test

Dodge Challenger: "Spațiu limitat de supraviețuire pentru șofer"

Ceva mai slab decât Mustang s-au comportat Chevrolet Camaro și Dodge Challenger. Dacă în cazul lui Camaro vorbim de o rezistență Acceptabilă a plafonului la răsturnare și de lipsa oricărui sistem de frânare automată în caz de impact frontal iminent, Challenger a căzut testul la mai multe capitole. Astfel, la Small Overlap Front Test a scos un abia calificativul Marginal ("spațiu limitat de supraviețuire pentru șofer", așa cum au notat inginerii IIHS), în timp ce rezistența plafonului și gradul de siguranță oferit de scaune și de tetiere au fost notate cu Acceptabil. 

"Aceste mașini au mulți cai putere, deci sunt conduse la viteze ridicate. Iar asta înseamnă că accidentele în care sunt implicate intervin la viteze ridicate. Clienții vor dori ca aceste mașini să ofere protecție de top, dar niciunul dintre modelele testate nu a primit distincția Top Safety Pick", a declarat Adrian Lund, președintele IIHS, citat de Autoblog.com.

"Mustang a fost cel mai aproape să primească Top Safety Pick, iar Challenger a fost cel mai slab dintre mașinile testate în această ședință. Un element pe care l-am observat în cazul acestor mașini este faptul că ele au rămas în urmă la capitolul sisteme care pot evita automat coliziunile iminente, pachete care de regăsesc pe majoritatea mașinilor de familie", au notat organizatorii testului.

  • USofA, marţi, 24.05.2016 12:36

    Americanii in general fac masini proaste.

  • Ncap, marţi, 24.05.2016 13:15

    Mustang si Camaro s-au descurcat bine.Testele americane sunt mai dure decat cele europene. Sunt sigur ca multe sportive europene ar fi obtinut un calificativ mai slab decat cele 3 musclecaruri americane.

  • q, marţi, 24.05.2016 13:28

    masinile aste-s cumparate pentru adrenalina ,nu pentru siguranta...de murit poti muri si -n volvo putina inconstienta si prostie si se rezolva de-o slujba la popa...

  • @Ncap, marţi, 24.05.2016 13:40

    Scrii ca sa te afli in treaba ca majoritatea romanilor bagatori de seama. TOP SAFETY PICK: 2016 Mini Cooper 2016 Honda Civic 2016 Nissan Sentra 2016 Volkswagen Golf 2016 Nissan Altima 2016 Nissan Maxima 2016 Volvo S60 2016 Volvo XC60 2016 Volvo XC90 2016 Mercedes-Benz GLE-Class 2015 BMW 2 series

  • Andy, marţi, 24.05.2016 13:47

    Camaro si Mustang s-au descurcat bine. In Europa ar lua 4-5 stele usor. Top safety picks? Really domne'? Boring cars. Masini de pensionari. VW, Volvo, Merc, Honda etc.

  • @q, marţi, 24.05.2016 14:13

    Hai sa nu investim nimic in siguranta! Hai sa ne bazam doar pe "ratiunea" celui din spatele volanului si biblia din mana !

  • @@q, marţi, 24.05.2016 14:38

    ce zici tu reprezinta o extrema ...oricum mori mai repede-n logan decat in bestiile astea....morala :nu-mi mai cumpar logan,nu?

  • Ncap, marţi, 24.05.2016 14:43

    @ @Ncap Vorbeam despre masini sport,tu ai însirat altceva acolo. Se pare ca tu esti bagatorul de seama de care vorbesti. Mustang si Camaro ar lua lejer 5 stele la testele europene.

  • Sam93, marţi, 24.05.2016 15:48

    Vad ca-i plin de dobitoci in sectiunea de comentarii. Top Safety Pick nu puteau lua oricum pentru ca nu au franare autonoma si alte rahaturi electronice care se cer pentru Top Safety Pick. Testul de small overlap este MULT mai greu decat orice test facut de Euroncap. Masinile europene care sau descurcat bine la Small Overlap fie sunt noi (lansate anul asta), fie sunt Volvo. Masinile europene in general sunt mai proaste la siguranta ca cele americane. Audi A4 din vechea generatie avea calificativul POOR la Small Overlap. Dodge Challenger este de 10 ANI pe piata. UN DECENIU oameni buni. Construit pe o platforma veche de E-Class. Cum naiba sa-l mai critici avand in vedere asta? Pentru varsta lui s-a descurcat onorabil. Masina este extrem de sigura. Mai ales avand in vedere ca are peste 2 tone. Ratingurile astea sunt valabile doar cand vine vorba de impactul cu o masina cu greutate identica. O masinuta gen VW Golf care are cu 800 de kg mai putin ar face-o praf si pulbere cu tot ratingul ei de Top Safety Pick. Mustang are si cativa ani pe piata si s-a descurcat bine. Camaro s-a descurcat perfect la Small Overlap, singurul test care conteaza. Primea usor Top Safety Pick daca nu ii lipseau total gunoaiele electronice. Deci nu mai comentati aiurea daca nu stiti despre ce vorbiti!!!

  • @Ncap, marţi, 24.05.2016 15:58

    daaaaaaaaaa, adevarul e ca un Mercedes-Benz SL sau un BMW i8 ar fi execrabil in comparatie cu MARETIA unui Dodge Challenger ! uuuh... de ne-ar da si bani americanii pentru ineptiile astea :))

  • Tembelus Rex, marţi, 24.05.2016 16:15

    Nu sunt nici primele si nici ultimele "surprize" in acest sens.....nume mari "si-ai luat-o" la SOFT.......masini cu pretentii, unele chiar premium.....dar vin cu o intrebare cum pana masii se face ca sunt 2 producatori care au pe toata linia distinctia de Top safety pick? unul din ei culmea lua distinctiile astea cu masini proiectate la inceputurile anilor 2000 (e adevarat cu unele updateri - dar la baza cam aceeasi masina) iar masinile erau testate in 2015 -a asta spune ceva nu credeti? Producatorii nu sunt americani !!!

  • MuresMures, marţi, 24.05.2016 21:31

    BMW-ul meu seria 5 din 2000 ...inca o data zic din 2000 e mai sigur decat carutele astea.

  • arogantul, marţi, 24.05.2016 21:33

    @ Andy daca volvo S60 polestar e masina de pensionari....

  • inexorabil, marţi, 24.05.2016 21:35

    Camaro…Bună treabă, NGMCO! Dar trebuie ridicată ștacheta pretențiilor ȋn privința voastră, că doar v-ați ȋnsușit patrimoniul, palmaresul și sigla defunctului GM, cu concursul administrației Obama. La capitolul “tăria acoperișului”, v-ați fi putut inspira de la “tancul” Chevrolet Celebrity. Ȋn sfârșit, las’ că merge și așa. Deocamdată. Poți să fii iubitor de “europene” fără să hulești “americanele”. Primul de sus, care plescăie cel mai bătătorit clișeu al “experților” carpato-dunăreni, ce-ar crede, de exemplu, despre modul cum se comportă “treiarul” și “cinciarul” la SOFT, alias “sportivele” proslăvite pe aceste meleaguri? Ȋncă mă gândesc cu groază la puzderia de “automobilitici” ȋn mijlocul cărora, volens nolens, continuăm să trăim… Cât despre titlul ales de voi, cei din redacție, ce-aș putea să conchid? Suferiți puternic de “obiectivitate”. Una peste alta, calitatea ȋn ansamblu a site-ului se diminuează pe zi ce trece, dar mă ȋndoiesc că ar fi doar vina noastră, a comentatorilor.

  • rotila, miercuri, 25.05.2016 10:47

    cat de util este acest test? cine isi loveste masina pe partea lui? poate doar condrea. rezultatele sunt totusi convenabile. @ inex. sa fie vreo relatie intre titlul articolului si colectivul de redactie ?