Murray T25 şi T27, modelele de oraş ale celui care a creat McLaren F1, ajung pe stradă în 2016
Gordon Murray, omul care a dat naştere supercarului McLaren F1, a reuşit să găsească un producător pentru modelele sale revoluţionare de oraş: T25 şi T27. Producţia de serie va începe în 2016.
În urmă cu mai bine de trei ani, Gordon Murray, omul care a stat în spatele supercarului legendar McLaren F1 şi a cochetat multă vreme cu ingineria complexă a Formulei 1, anunţa că dezvoltă două maşini de oraş, botezate T25 şi T27. Vehiculele se vroiau a fi revoluţionare prin eficienţă şi modul în care gestionează spaţiul interior.
Murray a dus la bun sfârşit dezvoltarea lor, le-a promovat şi astăzi are veşti bune pentru toţi cei care aşteptau un deznodământ. Părintele lui McLaren F1 susţine că a găsit finanţare pentru producţia de serie. Aşadar, noile T25 şi T27 vor ajunge pe stradă.
Murray nu a vrut să ofere informaţii despre cumpărătorul drepturilor de comercializare ale noilor modele de oraş, însă a precizat că producţia de serie va începe în 2016, anul în care primele unităţi vor fi livrate clienţilor.
Murray T25
Murray T25 măsoară 240 centimetri lungime şi 130 cm lăţime. Modelul este echipat cu un motor de 660 centimetri cubi care dezvoltă 51 CP şi 56 Nm din cei trei cilindri ai săi. Unitatea este cuplată unei transmisii automate cu cinci trepte. Murray T25 cântăreşte 575 kilograme şi are o înălţime de numai 140 cm. Acest model are două locuri, o singură portieră cu deschidere verticală şi este produs într-un mod inovator.
Portbagajul oferă 160 de litri în condiţiile în care scaunul din spate este ridicat, repectiv 720 de litri cu plierea banchetei din spate. Viteza maximă a acestui model este limitată electronic la 150 km/h, iar acceleraţia 0-100 km/h este realizată în 16.2 secunde. Emisiile de CO2 sunt de 86 de grame pe kilometru, in timp ce consumul de carburant este anunţat la 3.17 litri la sută.
Murray T27
Spre deosebire de fratele său, Murray T27 este un model electric. Maşina designer-ului britanic dispune de un tren de rulare creat în colaborare cu Zytek Automotive. T27 are un propulsor electric care poate dezvolta 33 de cai putere şi este alimentat de un set de baterii litiu-ion.
Micuţul model de oraş poate accelera de la 0 la 100 de km/h în aproximativ 15 secunde, iar viteza maximă cu care poate rula este de 106 km/h. Într-un ciclu combinat emisiile de CO2 ale lui T27 ajung până la 48 de g/km. Această valoare include emisiile degajate de staţiile de încărcare ce furnizează energia electrică pentru întreg ansamblul.
În modul urban, valoarea emisiilor de CO2 este de 28 de g/km. Conform detaliilor oferite de Gordon Murray, T27 va avea o autonomie între 129 şi 161 de kilometri.
via wcf
Sunt curios cat vor costa. In alta ordine de idei marele inventator roman Iustin Capra are cateva proiecte asemanatoare poate prea pe nedrept uitate. Imi permit sa sugerez celor de la Automarket realizarea unui reportaj despre acestea.