Motorul rotativ revine din 2020 în oferta Mazda: noul propulsor va avea rol de range extender
Mazda a anunțat că primele modele electrice ale brandului vor fi prezentate în 2020, iar unul dintre acestea va integra un nou motor rotativ pe post de range extender. Până atunci, fanii așteaptă lansarea motorului cu aprindere prin compresie SkyActiv-X.
Fanii Mazda au motive de bucurie. Producătorul japonez a anunțat că în 2020 vor fi lansate primele modele electrice din gamă. Conform reprezentanților Mazda, unul dintre modelele anunțate ar urma să integreaze un motor rotativ de generație nouă în rolul unui prelungitor de autonomie (range extender).
Motorul rotativ pregătit de japonezi are dimensiuni mici și oferă resurse generoase. Mai mult decât atât, Mazda spune că viitorul propulsor Wankel va funcționa atât cu benzină, cât și cu gaz petrolier lichefiat (GPL).
Conform strategiei Mazda pe termen lung, până în 2030, 5% dintre vehiculele produse de constructorul nipon ar urma să fie 100% electrice, restul urmând să vină în diverse forme de electrificare (hibrid, plug-in hybrid, mild-hybrid).
Totodată, reprezentanții Mazda spun că vor continua investițiile în dezvoltarea noilor propulsoare SkyActiv, iar accentul ar urma să fie pus pe viitorul motor pe benzină cu aprindere prin compresie SkyActiv-X. Acesta ar urma să fie lansat odată cu noua generație Mazda3.
"Mai mult decât atât, Mazda spune că viitorul propulsor Wankel va funcționa atât cu benzină, cât și cu gaz petrolier lichefiat (GPL)." si, evident, cu muuuuult ulei.