Motor comun pentru viitorul Seria 3, Citroen C5 si noul Peugeot 508
BMW si PSA Peugeot-Citroen vor continua colaborarea lor la nivelul motoarelor, urmand sa scoata pe piata in scurt timp un motor de 2.0 litri pe benzina care va echipa atat Seria 3, cat si Peugeot 508 si Citroen C5.
Legatura la nivelul motorizarilor dintre Grupul BMW si PSA Peugeot-Citroen va continua cu succes si in viitorul apropiat, atunci cand francezii vor scoate pe piata noul 508, modelul care le va inlocui in gama pe deja invechitele 407 si 607.
Conform informatiilor venite dinspre presa franceza, colaborarea actuala care cuprinde unitatea de 1.6 litri disponibila pe modelele Citroen, Peugeot si Mini va lua amploare, urmand sa treasca la nivel mai inalt. Astfel, cele doua grupuri vor dezvolta in comun un motor turbo pe benzina de 2.0 litri care va putea sa dezvolte intre 200 si 250 de cai putere. Cunoscut sub denumirea interna B48, noua unitate pe benzina va dispune de sistemul Valvetronic de comanda a supapelor, de injectie directa, de pachetul Stop&Start si va fi dispusa transversal.
Motorul pe benzina va echipa atat noul 508, cat si Citroen C5 si viitoarea generatie a lui BMW Seria 3, urmand ca Seria 5 sa primeasca si el aportul de putere al noii unitati turbo pe benzina.
via | Autombile Magazine
-
mowgli, luni, 29.03.2010 15:02bull
hmmm, o porcarie.Bmw cu motor transversal? adica tractiune fata.Asta e, ne mutam la Alfa Romeo.
-
Cosmin, luni, 29.03.2010 15:20.........
Globalizarea asta nu va aduce nimic bun!!!Va disparea competitia iar asta va însemna primul pas în "moartea calitatii"!!Tot mai multe platforme,motoare, butoane comune!!Indiferent de nume...toti umbla la costuri...iar asta nu va aduce nimic bun pt utilizatorul final!!Vom conduce toti aceiasi Marie dar cu o alta palarie....si partea proasta e ca Maria va fi tot mai lipsita de calitate, inovatie si fiabilitate!!!
-
unckle, luni, 29.03.2010 16:28
sa fie oare mowgli acolo sus ? :P ... inca nu au aparut aia de zic ca PSA este super-dupper si ca BMW nu ar fi facut nimic fara ei :)) Porbabil unitatea de 2.0i turbo va fi o evolutie a actualului 1.6i turbo, iar continuarea colaborarii celor doua parti este logica si fireasca -- doar una dintre parti nu ar fi putut sa continue munca decat platind toate drepturile asupa cercetarilor facute pana la acel punct catre cealalta parte - respectiv, BMW sau PSA ar fi trebuit sa cumpere "inovatia" ca sa o poata dezvolta in continuare. In felul asta costurile de dezvoltare sunt impartite , platformele devenind comune scad costurile pentru ambele companii ... etc .. totul spre mai bine . . . mai binele lor :) @Cosmin - tu ai dreptate intr-un fel , dar nu se va putea ajunge la un singur motor + un singur sasiu = 1000 de marci , din simplul motiv - mai mult de 1 om vrea puterea , si mai mult de 1 om detine acum o mare influenta asupra industriei auto. Grupuri rivale cum sunt Daimler, BMW, VAG, PSA+Mitsubishi, Toyota, Ford, GM au foarte putine sanse de a fuziona pe viitor. ( spun PSA+Mitsubishi deoarece grupurile colaboreaza destul de mult in ultima vreme si fiecare are de castigat daca incep sa faca masini pe platforme comune . . . . pe mai multe platforme comune decat cele impartite in acest moment )
-
Ion, luni, 29.03.2010 16:33
Cand va ziceam mai demult niste lucruri...
-
the hep, luni, 29.03.2010 16:56@mowgli
mowgli, daca ai citit atent articolul, acest motor va merge pe seria 3 si seria 5 ...iar acestea niciodata nu vor avea tractiune fata , indiferent cum va fi amplasat motorul .
-
BMW-M, luni, 29.03.2010 17:07BMW
Va spun un lucru. Motor TRANSVERSAL pe seria 3 seria 5 si seria 6 , si 7 niciodata nu va fi. Automarket s-a referit la motor transversal pe seria 1 sau pe o eventuala serie noua mini car de oras.
-
baronu_albastru, luni, 29.03.2010 17:14BMW cu tractiune fata
vad ca multi de pe aici lucreaza ca ingineri la BMW si banuiesc ca vorbesc in cunostinta de cauza, scriind ca nu vor fi BMW cu tractiune fata. Apropo cititi stirea cu posesorii de BMW care habar nu au ce fel de tractiune au pe masina... tehnica evolueaza....domnilor ingineri
-
mowgli, luni, 29.03.2010 17:32@unckle
da da, eu sunt ;) data viitoare ma inregistrez cu cnp-ul. :)) nu reiese din comentariul tau daca esti de acord cu astfel de strategii.Ei bine, eu nu.Indiferent de marca.Sau as fi de acord daca produsele nu se schimba.Adica bmw cu motor transversal si tractiune fata? Pai e ca si cum te angajezi in domeniul financiar ca iti place si te atrage ca apoi sa trebuiasca sa lucrezi ca gestionar ca deh... is vremuri grele.Ce faci? accepti si taci ca n-ai de ales.Corect.Dar iti convine?Crezi in ceva, ti se da ceva, ca apoi sa primesti altceva.E ca si cum aflii ca Dumnezeu e o femeie materialista. Sigur... la alt nivel, dar incerc sa explic ce inseamna asta pentru un adevarat fan de ceva, orice. Poate ma hazardez degeaba.Pana una alta e doar o stire, iar modelele preferate bmw vor ramane asa cum le-am "cunoscut". @ the hep: am citit foarte atent articolul.Daca stii o masina cu motor transversal pe puntea fata si tractiune spate sa-mi dai si mie link-ul.Sa fie una aflata in productie sau care a iesit din productie dar e in starea originala.Nu cred ca o vei gasi.In concluzie, la motor transv. pe puntea fata ai ori tractiune integrala ori fata.
-
JKKK, luni, 29.03.2010 17:41NUMAI DE BINE...NU
URMEAZA SA MAI DEZVOLTE MOTOARE RENAULT CU MERCEDES SI MAI DEPARTE GELLY CU AUDI.CE FACE GLOBALIZAREA SI CRIZA PROBABIL.CAND O SA AI O NOUA SERIE 3 SI STAI LA SEMAFOR CU UN C5 AVAND UN ACELASI MOTORCUM O SA SE MAI DISTINGA DIFERENTA INTRE PREMIUM SI MEDIU? P.S.DE A LUNGUL TIMPULUI AM RAS TOTI DE IDEILE LUI ION...ASTAZI E DE PLANS
-
Ion, luni, 29.03.2010 17:54
Eu vorbeam la misto ca si siteul asta!!:) Dar e adevarat e de plans ce se intampla....
-
Peugeot e Peugeot, luni, 29.03.2010 19:18
daca ati merge cu un c5 apoi cu orice nemteasca in afara de mercedes si bmw ati intelege de ce s-a ajuns unde s-a ajuns....dar cand conduceti doar golf 4, passat, octavia si alte prostii din astea normal ca astfel de subiecte va depasesc. Dupa ce BMW a preluat tehnologia HIGH-PRESSURE la motoarele Diesel de la Peugeot, acum o aplica si pe motoarele pe benzina...nu pentru ca ar da cel mai bun randament, nu pentru ca ar suna cel mai bine, ci pentru ca aceasta tehnologie avantajeaza consumul scazut, emisiile scazute, elasticitatea foarte ridicata a motoarelor si usurinta de a conduce aceste motoare. Si nu uitati, cand va spuneam inainte ca Peugeot si BMW colaboreaza la foarte multe chestii, in rautatea voastra de posesori de bmw-uri de 5000 de euro si in invidia de posesori de passaturi spuneati ca nu e adevarat.....peugeot are de la afisaj pe parbriz si wifi pana la motorizari impartite cu bmw....masina frantuzeasca, care troncance pica tot = reno, masina nemteasca adevarata = mercedes si bmw. Dupa ce o sa schimbati vreo 5 masini bune o sa vedeti ca asa e, acum ca sunteti deabia la a 2-a masina (dacie si vw) este normal sa aveti astfel de parerei. Bafta si nu uita Peugeot e fratiorul mai mic a BMW-ului.
-
C-G-C, luni, 29.03.2010 19:28@Peugeot
"Dupa ce o sa schimbati vreo 5 masini"... de care ma? Monomarca Peugeot? Mai ai un pic sa ne spui ca BMW a preluat in ultimii ani de la Peugeot 90% din componente si deaia a ajuns unde a ajuns. Pana acum au colaborat la motorul de 1.6 care s-a regasit pe MIni, atat. Deabia de acum colaborarea se extinde si in momentul in care BMW va prelua de la Peugeot acele elemente de inalta conduita tehnica o sa vezi o gramada de fani BMW nemultumiti. Ghici de ce? Pt ca Peugeot este Peugeot? Sau pt ca Peugeot este fratiorul mai mic al lui BMW? Unii dintre voi (mai ales aia care se dau rotunzi ca ei sunt mari piloti) spuneti niste prostii de se tavalesc si copacii de ras. P.S.: Si uite asa am scris si primul comentariu cu adevarat pro BMW :D
-
cozappz, luni, 29.03.2010 19:29Uite-l
"... inca nu au aparut aia de zic ca PSA este super-dupper si ca BMW nu ar fi facut nimic fara ei :))" A aparut cam tarziu si asa am putut citi comentariid e bun simt si la obiect. Gata, urmatoarea stire sa vina in acelasi moment al zilei ca si asta, se pare ca fan-aticii dorm sau isi plimba Pejo-urile. Acum la obiect: Cred ca motoarele vor fi mai bune si vor ridica partea care sta mai prost, nu vor cobora calitatea BMW.
-
dacia e dacie, skoda e skoda, , luni, 29.03.2010 19:41si peugeot e peugeot
ba cu tine, posesor de skoda nici nu pot vorbii, adica plm....nici nu ajungi la 100 de mii de km cu 2.0 tdi si schimbi tot motorul completezi biadoane de ulei, vezi de saracia ta de masina. pentru ofticatul de c-g-c peugeot a colaborat la motoarele diesel cu bmw, intra pe 4tuning, intreaba un redactor, cauta pe automarket, sau chiar pe promotor.....si te rog nu te mai face de ras, cauta pe automarket, trimite-i un mail unui redactor de pe acest site numai nu te mai face de ras. daca esti in incapabilitatea de a intelege aceste lucruri simple inseamna ca nici nu are rost sa vorbim. ofticatilor, mai ales asta cu tractorul de skoda, pfoa :)) NU UITA! PEUGEOT FACE MOTORIZARI DIESEL PENTRU RANGE ROVER, JAGUAR,MINI, CITROEN, FORD, VOLVO, MAZDA si a facut diesel pentru BMW ... SI MULTE ALTELE SI ARE MOTORIZARI PE BENZINA FACUTE CU BMW.....DECI CU 10 CLASE PESTE ORICE TEHNOLOGIE VW ca oricum skoda nu e in stare sa faca nici macar un surub daramite motoare pentru bmw sau range rover.
-
despre Peugeot, luni, 29.03.2010 19:45
PEUGEOT: FACE MOTORIZARI HDI PENTRU RANGE ROVER (2.7, 3.0) JAGUAR (2.2, 2.7, 3.0) CITROEN (TOATE) MINI (1.6) FORD (TOATE) AU CUMPARAT LICENTA SI DREPTURILE DE FOLOSINTA VOLVO (1.6, 2.0) BMW (2.0 PANA LA 163 CP REGASIT ACTUALMENTE SI PE NOUL 508, 308 CC ETC.) FIAT (2.0 HDI PE MODELE MAI VECHI) SUZUKI GRAND VITARA MODEL VECHI MITSUBISHI GRANDIS (2.0) CEL DE PE LANCER ARE DE VW MAZDA (1.6) MOTORIZARI PE BENZINA 1.6 DEZVOLTATE CU BMW SKODA RESTURI DE LA VW iar VW e vai de capul lor.
-
q, luni, 29.03.2010 19:46engine
Si motorul de p MINI-ul actual tot tranversal este si este f bun ca performante si consum.
-
link dovada, luni, 29.03.2010 19:48
pentru cei care habar nu au ce inseamna Peugeot in industria de motorizari diesel. Citit acest link de pa Automarket http://www.automarket.ro/stiri/psa-doreste-sa-imparta-mai-multe-componente-cu-bmw-25949.html IN ARTICOL SCRIE CLAR CA PEUGEOT SI BMW AU IMPARTIT TEHNOLOGIE LA MOTOARELE DIESEL, ADICA PE ROMANESTE, BMW A PRELUAT TEHNOLOGIA HIGH-PRESSURE DE LA PEUGEOT!!! CITITI SI MURITI DE OFTICA, CA NU PUTETI SA DIGERATI ASA CEVA DE OFTICATI CE SUNTETI.
-
noname00, luni, 29.03.2010 19:52@BMW-M
Se pare ca si tu esti unul din cei care crede ca seria 1 are tractiune fata. Pentru restul: Automarket a scris o tampenie mai sus "... si va fi dispusa transversal". Un motor e un motor, se poate monta oriunde in masina si uricum, fata, spate, mijloc, tranzversal, longitudinal. Pe seria 3 si seria 5 va fi dispus longitudinal, nu e nici o urma de indoiala. Nu ma credeti? V8-ul 4.2 de la Jaguar (longitudinal), pe Volvo este montat transversal, toate motoarele comune folosite pe VW Pasat si Audi A4 sunt montate transversal pe Passat si longitudinal pe A4.
-
Biskrem, luni, 29.03.2010 19:54
prietene aici vorbim de masini, nu de rahaturi ca audi si vw.
-
noname00, luni, 29.03.2010 20:11@subiect
Cat despre articol: Probabil sunt printre putinii care considera ca "patarea imaginii BMW" este un lucru bun. Nu cred ca BMW si PSA ar fi colaborat daca rezultatul colaborarii ar fi ceva mai slab decat ce ar fi produs ei singuri. Prin aceasta colaborare isi asigura costuri de proiectare cel mult la fel de mari ca si cum ar fi conceput singuri motoarele respective, si in plus pot folosi ce are mai bun de oferit fiecare din cele doua grupuri.
-
BMW-M, luni, 29.03.2010 20:19@noname00
Way dubina , eu stiu BMW-urile pe de rost . Seria 1 si toate BMW-urile sunt pe spate si 4x4 (xDrive). NU ma invata tu pe mine unde sunt pozitionate motoarele la BMW sau daca e tractiunea pe spate sau fatza . Si te rog sa ai macar in jumatate din experienta in BMW prin cat am eu. Nu e nevoie sa raji ca jitelul daca esti prost. Best Regards. ;)
-
noname00, luni, 29.03.2010 20:38
@BMW-M ai scris mai sus "Automarket s-a referit la motor transversal pe seria 1 sau pe o eventuala serie noua mini car de oras.", nu te cunosc, si nu am citit tot ce scrii aici, dar nu cred ca am gresit cand am presupus ca tu crezi ca seria 1 are tractiune fata. @ptr omul ok, am gresit ca am comparat VW cu Dacia, dar raman de parere ca VAG este cel putin mediu in produsele sale. Sa stii ca si eu cunosc posesori de VW sau Audi care nu au avut probleme deoc cu ele, si unii au peste 200.000 Km, si am vazut multe masini care scot mult fum negru, cei drept de la Mercedes decat de la masini mai vechi de 10-15 ani. Oricum, fiecare are dreptul sa creada orice despre orice masina, si sa isi cumpere ce vrea. Eu decat am vrus sa spun ca acelas motor poate fi montat arat longitudinal cat si transversal.
-
ptr no name, luni, 29.03.2010 20:53
Si eu cunosc posesori de Audi si VW care au peste 200 de mii de km dar sti care e problema? Ca toti pe care ii stiu aveau modele vechi si alea chiar erau bune, pot sa recunosc asta fara nici o problema. Eu vreau doar sa deschid mintea unora care inca mai cred ca VW sau Audi fac masini ca inainte, numai este asa, acum sunt doar niste masini de toata jena si foarte slabe calitativ, Audi ce mai exceleaza la interioare dar tehnic sunt foarte foarte slabe, asta este realitatea....si mie imi placea audi 80 care mergea sute de mii de km fara probleme si inca mai merg sau Transporterurile alea vechi dar in prezent te rog sa ma scuzi dar VW se poate compara doar cu Renault, poate pare solida cand te urci in ea, poate usa se inchide mai frumos la un VW decat la un Reno, poate totul e aranjat frumos dar tehnic, la motorizari sunt de nivelul celor de la Reno. Asta este realitatea.
-
C-G-C, luni, 29.03.2010 22:50...
@Peugeot, tu esti suporter tata, probabil ca platesti si abonament. Nu-mi spune tu mie de Peugeot si ce mare branza e pt ca si daca ar fi motorizat toata lista aia data de tine, tot degeaba, la final de an balanta e tot negativa. Intelegi? Peugeot trebuie respectat ca orice alt cosntructor, nu are nimic special, dar chiar nimic. @Interesantu' fara nume, afirmatiile tale sunt pline de penibil. Daca eu iti arat motor 2.0TDI care are aproape 200.000 si nu a picat turbina il mananci? Sau daca as spune ca nu dau doi bani pe exemplele tale selectate astfel incat subconstientul tau sa lucreze asa cum tia-i dori ce ai spune? Sau poate milioanele de cumparatori din intreaga lume sunt mult mai prosti ca tine? Esti jalnic! Stiu ca o sa fiu acuzat ca am TDI, ca ridic in slavi VAG bla bla. Nici una, nici alta, imi place sa atentionez acolo unde se mananca rahat si imi place sa respect cifrele, iar pana una alta Audi si VW fac profit grupa mare.
-
mowgli, luni, 29.03.2010 23:09psa
Are cineva o dovada ca PSA a dezvoltat motoare impreuna cu BMW? Orice motor exceptand cele pe benzina de 1.4 si 1.6. Multa lume spune ca au colaborat cu muuuult inainte la diesel.Ei bine eu nu gasesc astfel de dovezi nicaieri.Deci, daca cineva are dovada, rog sa ma lumineze.Vreau link-uri nu povesti de genul "asa e ca asa zic eu" sau "asa e ca am vorbit cu un mecanic". C-G-C: Bravo.Frumos raspuns si nu pentru ca este pro bmw. @anonim. Is aproape la fel de satul de tine cum sunt de tara asta.In primul rand, pune-ti dreq macar o porecla sa stim cum sa te "strigam".Pana nu faci asta, pot sa-ti spun cum am eu chef atat timp cat nu te injur sau nu incalc vreo regula a site-ului.Deci sa nu te simti ofensat. Sa trecem la subiect.Daca tu pui la indoiala ce zicem noi, bravo, tot respectul.Dar cand ne oferi ca argumente "vorbiti cu redactorul de pe 4tuning sa va lamuriti" asta deja e o tampenie.Asta e sursa ta? un redactor din Romania? Scuze prietene, dar trebuie sa vii cu ceva mult mai serios de atata sa convingi niste oameni pe care nu i-as numi prosti.Dar, inainte sa te apuci sa cauti dovezi, eu zic sa renunti la atitudinea de prost crescut si manelist ca asa eu sigur nu o sa te ascult. Sa vedem cum iti exprimi tu punctul de vedere. "ba cu tine, posesor de skoda nici nu pot vorbii, adica plm...." Daca e posesor de Skoda il spanzuram sau e mizeria societatii sau cum? si "plm"? amice, aici nu suntem pe hi5 si nici nu vorbesti cu pitipoance de 15 ani. "pentru ofticatul de c-g-c" si "ofticatilor, mai ales asta cu tractorul de skoda, pfoa :))" Cuvantul "oftica" probabil l-ai auzit intr-una din manelele filozofice despre "dusmani". Nici eu nu sunt fan VW sau Skoda sau tot ce intra in grupul ala, dar nu tin minte sa-l fi numit "tractor".Clar fac masini bune din toate punctele de vedere, altfel nu ajungeau unde sunt. "PEUGEOT FACE MOTORIZARI DIESEL CU 10 CLASE PESTE ORICE TEHNOLOGIE VW ca oricum skoda nu e in stare sa faca nici macar un surub daramite motoare pentru bmw sau range rover." A zis cineva ca skoda face motoare pentru bmw? Nu e in stare sa faca nici macar un surub? eu cred ca dupa o acitivitate de peste un secol, au inteles tainele manufacturarii unui surub.Se pare ca tu nu. Vorbesc prostii si te cataloghez gresit? dovedeste-mi contrariul.
-
C-G-C, luni, 29.03.2010 23:36@mowgli
De multe ori prostia celor din jur uneste caracterele tari. A... si desi nu am obiceiul sa votez, de data asta ai un + de la mine. O seara placuta!
-
Robert, marţi, 30.03.2010 00:17Ford nu a cumparat licenta de la PSA, motoarele au fost dezvoltate impreuna
Ford nu a cumparat licenta de la PSA, aceste motoare au fost dezvoltate in comun de Ford si PSA ( http://www.answers.com/topic/psa-hdi-engine ) . Iar motorul diesel BMW in 4 cilindri este derivat din motorul diesel BMW in 6 cilindri, neavand nici o legatura cu PSA .
-
BMW-M, marţi, 30.03.2010 00:25@noname00
Eu nu am zis ca BMW are tractiune fatza nustiu de unde ai luat asta.
-
eu, marţi, 30.03.2010 02:42
@semidoctul "fara nume" ti-am urmarit comentariile si esti pe spate baiete, da asai cand primesti internet la sat esti vai de capu tau, da te inteleg ca nu ai mai mult de 20 ani, conducator de 1300 cu semnu nike pe luneta. bineinteles esti si tu unul dintre aia (putini ce-i drept) care au auzit la scara blocului ca e "pa trend" sa se ia de vw si audi, ca da bine la mahalagioaice din ferentari totusi, daca nu ai fi un ratat atata de mare in viata (iara trebuie sa iti readuc aminte) nu te-ai mai crede pe circuit la nfs in fata calculatorului, si ai avea un serviciu si o familie ti-ai da seama ca banii nu cresc in copaci, si ca sunt milioane de persoane in lumea asta care fac mari eforturi financiare sa isi permita o masina fiabila, cu consum mic, costuri de intretinere redusa, gen SKODA, RENAULT, CITROEN, SEAT, OPEL, lucru la care tu fiind un ratat (ultima oara iti mai aduc aminte) nu ai cum sa il deduci din bostan as vrea sa te vad peste 10 ani cand o sa iti permiti si tu o masina straina (mai noua de 10 ani) cum o sa o apreciezi si o sa o ridici in slavi, hai pa ca deja team bagat prea mult in seama si s-ar putea sa te simti important. PS: bag mana in foc ca neam de neamul tau nu a calcat vreodata intr-un a6 nu sunt fan audi asa cum pasiunea mea nu "e" liniutele si caii, vb unuia de mai sus insa nu pot sa nu intervin cand vad niste lichele care vin si spun "dom'le incerc sa va deschid ochii ce masini rele au devenit audi si vw", fara sa aduca argumente solide (care nu exista)....cand vezi ca vag se preconizeaza a fi grupul auto cu cel mai mare profit in urmatorii ani, cand vezi ca audi si bmw se dueleaza de-o viata in masini extraordinare (jos palaria si pt bmw), si vii si spui culmea dintre toate masinile din lumea asta( honda, hyundai, chevrolet, ford, cadillac, toyota, mitsubishy, subaru nici una nu produce masini mai rele) culmea cei ce se aflat in top sunt improscati cu noroi fara motiv..ca deh efectu de turma e mare
-
LauCalin, marţi, 30.03.2010 04:07:))
Tot felul de pareri care mai de care mai "interesante". In fine, eu zic asa. Va agitati degeaba. Atunci cand BMW a colaborat cu PSA pentru un diesel de mic litraj pentru Mini f multi au spus ca e nasol, ca a ajuns marele BMW sa aiba motoare frantuzesti. Uite ca nu a fost, a iesit un motor foarte bun. Ok, revenind la motorul asta pe benzina, cu totii stim ca BMW face motoare performante, rafinate, printre cele mai bune din lume. Colaborarea asta se rezuma la bani, adica PSA a "sarit" cu banu', BMW a venit cu tehnica, se face gura ca lucreaza impreuna la un motor, apoi profitul se imparte intre PSA si BMW. Nemtii sunt fericiti, francezii sunt fericiti, aia cu BMW sunt fericiti, aia cu Citroen-uri si Peugeot-uri sunt fericiti si viata e frumoasa. :)) Ceva foarte asemanator s-a intamplat si intre GM si Fiat, cand motoarele Multijet au fost facute "in comun" si erau pe Fiat, Opel si SAAB. Eu cred ca voi nu intelegeti un lucru esential. Cu aceasta colaborare se doreste, in primul rand, diminiarea unor costuri de productie. Cand e vorba de bani se face orice fel de compromis (adica se poate renunta si la tractinea spate si la motor transversal).
-
costi, duminică, 09.05.2010 23:31conceptia din Romania
Mai oameni buni , numai in tara noastra se crede ca masina germana e cea mai buna , dar la mana a doua. De ce ? Anul trecut Peugeot a castigat cursa de la Le Mans , cursa renumita pt ca demonstreaza fiabilitatea motoarelor. Grandomania de la noi.... Cumparati masini uzate , fara randament practic ,dar e asa de greu sa recunosti adevarul. Succes , continuati cu aceleasi achizitii, insa amintiti-va ca Peugeot este prima firma din lume care a implementat motoarele diesel pe autoturisme , repet , nici Mercedes , nici BMW , nici Audi. Tineti-o asa , doar de dragul de a tine steagul sus si de a prosti in continuare pe ceilalti. Si inca o intrebare:de ce,daca erau asa de reusite motoarele pd de la VW , de ce au renuntat la ele si au trecut pe common rail ca ceilalti? Raspunsul este ca au vandut aceste motoare care mananca ulei si sunt zgomotoase pana si-au dat seama clientii ca nu mai tin pasul cu noile motoare diesel care sunt rafinate si distribuie cuplul uniform , adica au profitat de piata , adica de voi ma...., dar ce greu este sa admiti ca atunci cand pornesti motorul tau VAG , suna ca un tractor , dar de fapt asta este . Succes!
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
bmw cu motor transversal? hmmm, trebuie sa fie interesant