Motoarele termice ar putea fi salvate: grupul european PPE vrea să modifice Pactul Verde
Partidul Popular European (PPE), formațiunea politică aflată la conducerea Parlamentului European, dorește să revizuiască Pactul Verde care prevede interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. Grupul politic vrea mai puțină birocrație și mai multă deschidere tehnologică în acest sens, ceea ar putea duce la salvarea acestor motoare.
Începând din 2035, toate mașinile noi vândute în Uniunea Europeană vor trebui să fie electrice sau pe bază de hidrogen. Asta pentru că vânzarea de mașini noi cu motoare termice va fi interzisă începând din acel an, conform prevederilor Pactului Verde.
Cel puțin acesta era planul inițial al Uniunii Europene, deoarece prevederile Pactului Verde ar putea fi schimbate în favoarea păstrării motoarelor termice chiar și după 2035. Potrivit informațiilor apărute în publicația Bloomberg, Partidul Popular European, cea mai mare formațiune politică din cadrul Parlamentului European, dorește să revizuiască acest pact pentru protejarea companiilor și gospodăriilor din Uniunea Europeană.
Astfel, PPE își propune să transforme Pactul Verde (Green Deal) în Pactul de Creștere Verde (Green Growth Deal). Prin acest pact, PPE își păstrează obiectivul de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2035, însă vrea să atingă acest obiectiv „cu mai puțină birocrație și cu mai multă deschidere tehnologică”, potrivit spuselor lui Peter Liese, coordonatorul politicilor de mediu din interiorul PPE.
Documentul nou ar urma să fie aprobat în 4 iulie de către liderii grupării politice. Această revizuire apare ca urmare a îngrijorărilor legate de creșterea costurilor de viață ca urmare a tranziției către un viitor electric. Acesta a fost una din cauzele principale pentru care a crescut sprijinul pentru formațiunile conservatoare și chiar de extremă dreaptă la ultimele alegeri europarlamentare din 9 iunie.
Anul trecut, Germania a pus presiune pe conducerea Uniunii Europene de a permite vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035, cu condiția ca acestea să fie alimentate cu combustibili sintetici. Cel mai probabil, varianta revizuită a Pactului Verde ar urma să fie adoptată în 2026.
via Economica
-
Catalin, miercuri, 03.07.2024 16:02
Scuze, putem înarma electricele cu ATACMS pt a elimina termicele?
-
Bombardieru, miercuri, 03.07.2024 16:10
Am doua termice. Cu ele voi ramane. Dau fum oricarui prajitor, oricand, oriunde, oricum. Hai pa. Plec la Parndorf sa faca noua cocoana niste shopping.
-
dan_grc, miercuri, 03.07.2024 16:28
Dacă piața va elimina termicele, nu este nevoie de nicio interdicție, este cât se poate de logic, nu ? Îl așteptam pe Mihai sa ne vorbească, fix ieri spuneam că aceste planuri mărețe se vor amâna, acum se vede cine a fost realist și cine nu .
-
@aNDREI, miercuri, 03.07.2024 17:03
Ne bucuram ca iti place sa te lauzi
-
nobody, miercuri, 03.07.2024 17:08
Parca era vorba ca se va face economie prin electrificare: mai putine revizii, consum mai mic, etc. Revizuirea pactului vine dupa ce s-a constatat ca de fapt nu e asa si va creste costul vietii?
-
@dan_grc, miercuri, 03.07.2024 17:15
Nu mai pune a suflet ca în curând o sa ii zici Edikkk lui Mihai, precum fac vreo 3-4 pe aici.
-
@@aNDREI, miercuri, 03.07.2024 17:17
Și noi de bucuria voastră (tu și prietenii imaginari??)
-
@17:17, miercuri, 03.07.2024 17:27
Noi, grupul vesel care, in timp ce asteapta sa eliberezi statiile de incarcare ca sa te duci iar in cursa pe uber, scrie comentarii pe aici
-
Mihai, miercuri, 03.07.2024 17:31
@dan_grc: avem de-a face cu o natie mizerabila care gaza la dusuri in trecut si acum gazeaza cu softuri ilegale. Trebuie sa fii super bolnav sa sustii grupurile VAG, BMW si Daimler avand in vedere ce au facut. Germania le-a sustinut si cere in continuare sa se faca mizerii. Deci daca vreti putoare, asta veti primi. Tarile evoluate se vor orienta catre electrificare in continuare. Tarile est europene o vor duce din ce in ce mai rau, pentru ca asta vor. Deci orice vor hotari PPE, se va aplica tarilor mai putin evoluate care deja au probleme mari.
-
@@17:17, miercuri, 03.07.2024 17:37
Dar tu ce aștepți la stațiile de încărcare? S-au reorientat parcagii? Hai nenea aicișa că e una libera, 50 lei, să-ți trăiască copiii.
-
@17:37, miercuri, 03.07.2024 17:53
Crezi ca esti singurul cu electrica?
-
@@17:17, miercuri, 03.07.2024 17:58
N-am electrică.
-
@17:58, miercuri, 03.07.2024 17:59
Pai parca aveai 2. Le-ai vandut deja?
-
@@17:17, miercuri, 03.07.2024 18:03
Ma confunzi, Gigele.
-
@Andrei17:37, miercuri, 03.07.2024 18:04
Daca dai 50 de lei pe parcare, deja nu-ti mai permiti sa faci "plinul", asa ca mai ia o cursa pana la aeroport (daca mai tin bateriile)
-
@@17:17, miercuri, 03.07.2024 18:09
Bravo Gigele. Ai zis-o! Ai intrat la rupere de ma doare. Tu ai terminat de încărcat? Ca eu nici Andrei nu sunt nici electrică nu am.
-
spaclu lu manole, miercuri, 03.07.2024 19:37
Intre timp, undeva pe planeta asta, lucrurile merg cam asa cu incarcatul electricelor: https://www.youtube.com/shorts/hgzh1AtAa0E La momentul de fata, UE si guvernele locale ar trebui sa opreasca orice regularizari ale eliminarii motoarelor termice. Piata va decide ce trebuie si cand trebuie. Oamenii nu-s prosti sa intre in afaceri in care sa piarda bani, deci vor sti ce sa cumpere astfel incat sa cheltuie cat mai putin cu masina.
-
petrush, miercuri, 03.07.2024 19:42
no,eram langa un vechi motor electric de 14 kw, la pornire cand trage curent si fluiera. telefonul s-a aprins in buzunar aparent fara motiv, iar cipul ptr interfon s-a ars. flux, radiatie electromagnetica. oare motoarele moderne de zece ori mai puternice,nu produc radiatii?
-
George Simion, miercuri, 03.07.2024 20:21
astia sunt pdl-istii europei, la brutarie cu ei! ce sa facem cu sinteticele ca si alea ne afuma! sa se faca masinute electrice cu 3 roti si 2 locuri, usoare. ala e viitorul.
-
Andrei, miercuri, 03.07.2024 20:48
In Europa situația e și mai bună. Distanțele sunt mult mai mici. Pe mine mă costă 4-5 euro un "plin". E drept, acasă. La un încărcător rapid pe autostradă e de vreo 3-4 ori mai mult, noroc că îmi trebuie de 2 ori pe an doar. Și, de obicei, nu încarc complet, de la 20%, să zic, până cât îmi mai trebuie să ajung acasă. Electricele încă nu sunt pentru toată lumea dar vor fi pentru majoritatea, în 10 ani. Cu siguranță. De aceea nu cred ca mai e nevoie de interdicție din 2035. Normele de poluare Euro 7 și viitorul Euro 8 trebuie sa rămână, și să se aplice și electricelor. Particulele de pneuri, reciclarea sau refolosirea bateriilor, cantitatea de CO2 emisă la producerea bateriilor.... Și acestea trebuie reglementate.
-
Banditos, miercuri, 03.07.2024 23:46
@petrush Ce povestesti tu e din seria "morile de vant produc cancer si antenele 5 G sunt pentru programarea cipului inoculat odata cu vaccinul anticovid", asa e?
-
Matei, joi, 04.07.2024 00:40
Eu cred ca face mișto, e sarcastic mesajul. Prezumția de nevinovăție.
-
Banditos, joi, 04.07.2024 01:26
Hmm...probabil. Dar majoritatea dintre cei antilectrice ar crede o vrajeala de genul asta.
-
@dan_grc, joi, 04.07.2024 07:08
Pai tu crezi ca daca iau hotararea sa amane, le pasa de sanatatea ta, sau de profitul lor? Cand s-au hotarat sa faca aliante si sa foloseasca softuri ilegale, au facut-o ca ti-au vrut tie binele, sau ca sa vanda ei mai mult si sa faca profit cat mai mare? Vezi tu Dorele, cand sustii coruptii, ti-o iei
-
PMC, joi, 04.07.2024 09:51
Era previzibil. Multiple personalitati si-au exprimat rezervele fata de aceasta masura nebuneasca, acest salt in gol propus de niste angajati UE care nu au habar de nimic. Si unele dintre acele persoane sunt oameni din domeniu, cu vaste cunostinte de termodinamica si cu o intelegere profunda a pietei, infrastructurii, si a tot ce inseamna o asemenea improbabila schimbare de paradigma. Nu cresterea costurilor i-a facut pe inepti sa se razgandeasca ci votul de la europarlamentare. Noua directie adoptata de "majoritatea tacuta" care de obicei nu se sinchiseste cu alegerile, dar acum a inceput sa simta pe propria piele zi de zi ca politicienii fac tot ce pot sa le faca viata mai scumpa si mai proasta. Cu fiecare decizie tembela cum e cea de care vorbim. Si altele, multe altele. Chiar si cei mai "relaxati" cetateni ar trebui sa cada pe ganduri cand pana si dopul de plastic e lovit de normative UE. Chestia asta ar trebui sa dea de gandit. Nu pt ca e o masura buna sau proasta, focile aplauda oricum, mintile critice sunt putine statistic vorbind, deci nu pt asta, ci pentru ca e prea mult fratilor. Nu e pt binele nimanui ca niste functionarei nealesi de nimeni sa ajunga sa vomite legi despre dopul de PET. E prea mult. Mult prea mult. Ma intreb si eu, nu au nimic mai bun de facut? Sa inteleg ca totul functioneaza ca uns prin Europa? Nu avem nicio prioritate de-am ajuns sa scriem legi despre dopurile de plastic? Nu stiu, intreb si eu, nu dau cu parul. :) Pentru industria auto toata povestea asta ar trebui sa fie o lectie dura. Si-au schimbat strategiile, au facut investitii de miliarde si miliarde in "electrificare" pentru ca deja de acum sa se revina asupra unei decizii care ar fi schimbat totul. Ar fi trebuit sa aiba curaj sa spuna NU! Prostia asta n-o vom implementa. Vom lasa clientii sa decida. Au avut noroc cu clientii, cu "piata", care le-a refuzat. Ca tot ii vad acum pe unii cu piata-n gura acum. Pana acum unde ati fost fratilor? Pana acum nu aveati nicio strabatere cu "piata". Acum dintr-o data v-a lovit economia de piata si capitalismul. Pe bune? Am fost cativa aici care am spus asta de ani de zile, ca piata trebuie sa decida, cumparatorul, clientul, cel care "marca banu'", nu niste functionari imbatraniti in rele. Nuuu, atunci va umflati narile ca "Domne, nu se poate, ca daca ar fi dupa bombardieri am inghiti fum de Diesel inca 100 de ani" :) Revenind, au avut noroc producatorii auto ca "piata" a aratat categoric ca nu e impresionata de electrocaZnice. Ca bula initiala de entuziasti s-a cam consumat iar cei cu ceasuri mecanice pe mana nu pot fi convinsi. Asa ca sunt aproape sigur ca in spatele usilor inchise lucrurile astea s-au discutat si au fost facuti sa inteleaga cei care vor schimba tampenia. Ce ma bucura in plus fata de evidentza e ca toata povestea e un mare picior in mecla aplicat Chinei care era pe cai mari cu strategia de a invada piata europeana cu prostiile lor electrice. Am inteles ca au zeci, sute de mii de masini pe stoc chinezii. Probabil o sa le caseze. N-ar fi prima oara. Productia pe stoc nu functioneaza nici la chinezi, asa cum nu functiona nici la ceausescu. :)
-
xxx, joi, 04.07.2024 10:19
O alta vrăjeala „electorala”, daca ii cauți pe cei de la PPE, 80% dintre ei au mașini cu motoare de la 3l in sus! Eu am schimbat mașina in 2021, aceeași mașină in 2024 costa cu 20% mai mult(la același nivel de reglementare). In ritmul acesta pana in 2035 termicele o sa aibă același preț cu electricele, daca nu mai scumpe! Accizarea excesiva aduce venituri imense politicienilor, pentru ca la „popor” nu ajunge. Se știe din anii 60’, ca creșterea consumului coroborat cu creșterea populației va duce la schimbări climatice, care vor induce restricții la un moment dat. De ce au alimentat falsa prosperitate, amplificând consumul inutil?! Oricum trebuie sa ne pregătim sufletește, in 20 ani sa fi proprietar de mașină va fi un deziderat! (chiar sh, îți trântesc niște taxe de ne va rupe la buzunar)
-
@xxx, joi, 04.07.2024 11:10
Cat a fost rata inflației în anii ăștia?
-
xxx, joi, 04.07.2024 11:29
@@xxx In 2021 era undeva la 5,1%, in aprilie 2024 5,9%, maxim a fost in 2022 13,8%
-
xxx, joi, 04.07.2024 11:53
@@xxx Preturile mașinilor au crescut peste tot in Europa. Indiferent de sursa de creștere a preturilor, știm foarte bine, ca creșterea salariilor (vorbesc de media de creștere, indiferent de tara, companie) este sub nivelul inflației, deci implicit puterea de cumpărare scade. La vehicule se va cumula si prețul suplimentar al impunerii noilor reglementari obligatorii
-
@xxx, joi, 04.07.2024 12:41
2022 - 13.8 2023 - 10.4 Hai sa facem prins aritmetică. Sa presupunem ca la sfârșitul anului 2021 masina costa 10.000 euro. Aplicam rata inflației. 2022 - 11.380 (+ 13.8%) 2023 - 12.815 Diferența e de 20.8%. Doar aplicând rata inflației pe cei doi ani, nu și 2021 și 2024.
-
xxx, joi, 04.07.2024 13:30
@@xxx Calculul inflației este dat de prețul coșului zilnic integral, adică este determinată în funcție de media obiceiurilor de consum ale gospodăriilor populației funcție de tara. Nu te contrazic, este chiar mai mult pentru ca inflația 2023 este deja mai mare cu 10% fata de 2022, dar este irelevant, pentru ca salariul tău nu a crescut cu același ordin de mărime (daca DA atunci ești un fericit!)
-
Mana-rece-suflet-cald, joi, 04.07.2024 13:51
Probabil că vor amâna interzicerea termicelor, dar în mod sigur vor mări în continuare accizele la combustibili fosili, astfel încât să doară la buzunar încăpățânarea unora de a polua aerul în timpul condusului. Tot economie de piață se cheamă și asta.
-
xxx, joi, 04.07.2024 17:22
@Mana-rece-suflet-cald Nu sunt fan diesel, benzina, electric.. Nu ai dreptate, cu părere de rău ce fac politicienii noștri, se cheamă japca pe fata. Daca tu crezi ca la curent electric este mai bine, te înșeli amarnic (nu vreau sa dezvolt subiectul despre mafia Bursei Energiei Electrice) Astăzi in Romania MW/h costa 180€ dublu fata de orice tara civilizata Mă repet ce spun de 2ani: din nefericire pentru noi, la automobile se pot face constrângeri mai repede si mai ușor, decât la locul I si II industrii producătoare de noxe pe Terra (Industria producătoare de Energie Electrica si Agricultura)
-
@xxx, joi, 04.07.2024 17:44
Mașinile nu sunt esențiale. Exista și transport în comun.
-
Dutz, joi, 04.07.2024 18:36
Interesant… “motoarele termice ar putea fi salvate”. Salvate de ce? Sub 10% din piața mondială este BEV, fără termice hibridele nu există. 2035 este o țintă care nu are susținere tehnologică și infrastructură. Cu Motoarele termice am ajuns ca și civilizație unde am ajuns, altfel spus motoarele termice ne-au salvat și se pare că încă le vom utiliza o vreme. Viitorul va fi electric sau hidrogen… who cares, cel mai probabil va fi cu de toate, cel puțin viitorul pe care noi îl vom prinde.
-
Dutz mâncați cicluri de găină, joi, 04.07.2024 18:58
Viitorul va fi cu delfini.
-
Alin, joi, 04.07.2024 21:03
Salvate?! Ne ia cu capul cand vedem astfel de titluri, dovedind ca jurnalisti sunt sclavii rasei pentru corporatiile multinationale. Se stie oricum faptul ca fie huburile astea mass media sau independentii pe youtube care alearga ca alti sclavi dupa fiecare dolarut si fiecare vizualizare si-au vandut cititiorii/privitorii. "Vrei sa testezi noul xxxxx?! Daca nu scrii ce vreau eu, pa si pussy." "Vrei sa fii invitat la dracu cu carti resort exotic si sa te lafai ca belferul?! Daca nu scrii ce vreau eu, pa si pussy." Nu frate, tocmai asta era functia jurnalismului, sa dea du producatorii de pamant, sa oifere informatii obiective si cxoncrete, nu sa fie doar teava de wc a marilor corporatii. .. NU exista sa salvezi nimic, exista progres tehnologic, ca daca era asa, stateam la carute trase de cai si noi inventii sa faca potcoavele din fibra de carbon, haturi la fel, si tot felul de chichite
-
Dizăl Rulz Forevăr, joi, 04.07.2024 22:16
Bai Alin. Lasă-ne cu progresul tău. Tu nu pricepi ca lumea vrea dizăl? Dacă nu simți duhoarea în nas nu ești bărbat adevărat. Progresul e pentru progresiști cu gleznuțe fine, sa zică și primul taximetrist al site-ului.
-
xxx, vineri, 05.07.2024 08:20
@xxx 17:44 Din nefericire sunt esențiale: 1. Industria Automotive asigura in Europa cam 10% din locurile de munca (nu știu cifra exacta). Daca se pierd jumătate dintre ele, nu exista o alta industrie sa absoarbă forța de munca. Va începe un efect de domino, acei oameni vor consuma mai puțin, odată cu scăderea consumului (produse/servicii) se vor pierde si alte locuri de munca 2. Dezvoltarea transportului in comun cu mijloacele de astăzi este la fel de nociv Nu știu care va fi soluția, dar trebuie acceptata unanim de toți
-
Iulian, vineri, 05.07.2024 10:00
Motoarele termice nu vor disparea. Nu au cum sa dispară. În privința nivelului de poluare al mediului, procesul de fabricație al bateriilor și implicit al mașinilor electrice este cu mult peste cel al mașinilor clasice și implicit, al utilizării lor. Pentru cei care susțin codoiul, căutați pe Google un grafic al procentului de CO2 din atmosferă. Căutați deci o reprezentare grafică a atmosferei pământului. Și, ca fapt divers, un bărbat cât de mult poate să fie el de masculin conducând un vehicul care sună ca o mașină de spălat sau ce adrenalină poate să ofere o trotinetă, gândind că utilizând așa ceva (și nu un Harley Davidson sau Indian) contribuie la slavarea planetei?
-
dan_grc, vineri, 05.07.2024 10:38
@ Dutz Dacă merge inainte planul fără termice după 2035, trebuie sa fie salvate, pentru ca nu s-ar mai produce, parcul existent este altceva, pe unii nu-i interesează se pare implicațiile cu milioane de locuri de munca pierdute, nu pentru toată lumea o mașină este un moft, absorbția către alte domenii merge până la un punct, sunt sute de furnizori, nu doar fabricile mărcilor, nu mai vorbim de reprezentanțe, service-uri, pe orizontală sunt multe milioane de locuri de muncă puse în joc, dacă din pix s-a hotărât fără termice, tot din pix trebuie revenit asupra deciziei .
-
@dan_grc, vineri, 05.07.2024 11:16
Alo, sa știi ca și electricele tot cu locuri de munca de fac. "Milioane de locuri de munca pierdute" - cry me a river! Ai batista?
-
dan_grc, vineri, 05.07.2024 11:43
Ti-am mai spus cum ești, începe cu "D " mare, pentru asamblarea unui motor electric este nevoie de mult mai puțini oameni, plus eliminarea anexelor care nu există la electrice, ai habar câte fabricute sunt la noi de distribuții, curele, radiatoare ? Molfaiti aceleași povești cu " progresul ", care este progresul la un M5 de 2.5 tone, mai lent decat fosta generație ? Urmatorul va fi electric de 2.8 tone, nu ?
-
@dan_grc, vineri, 05.07.2024 13:21
Scuză-mă dragule, n-am reținut ce mi-ai mai spus, o să îmi notez de acum înainte, în caz că ajungi cineva în viață și o să am citate din tine. Progresul e tocmai că nu mai ai anexe și nu îți mai trebuie o grămadă de oameni să facă un motor. Tu ești ca în bancul ăla cu becul: de câți dan_grc e nevoie să înșurubeze un bec? De trei: unul ține becul, unul învârte scaunul și al treilea le explica ce bine e că au toți trei loc de muncă.
-
Matei, vineri, 05.07.2024 13:39
Dane, Ia-ți o Dacia nouă, făcută în România, în loc de vechitura bmw aruncată de alți, dacă iei pasă start de mult de locurile de muncă. Ești grețos de ipocrit.
-
dan_grc, vineri, 05.07.2024 14:10
În Romania se fabrică componente și pentru Bmw, apoi nu-mi permit Dacia nouă, inclusiv Spring made în China care da de muncă chinezilor . Progres cu mai puține componente, asa este teoretic, practic mai puține componente înseamnă 500-600 kg în plus, halal progres, se duc anvelopele la o electrică de oraș de două ori mai repede ca la o termică, la aceeași clasă, ecologie și costuri minime în același timp.
-
Matei, vineri, 05.07.2024 14:39
Băi băiatule....se fac componente pentru BMW-uri noi!! Niciodată progresul nu s-a masurat in numărul de oameni angajați sa facă ceva ce pot face mai putini, ci fix pe dos.
-
dan_grc, vineri, 05.07.2024 14:45
Bai nene, componentele noi se folosesc și la mașinile existente, se cheamă consumabile, adică filtre, curele, tampoane motor, bucse, rulmenți, amortizoare, brațe, dar repet, ești cu D mare .
-
dan_grc, vineri, 05.07.2024 16:13
Și o mașină de un an, doi, are nevoie de consumabile, mașină second înseamnă orice de la un an în sus, după tine ar trebui sa mai existe maxim mașini de 5 ani, în afară de electrice, alea vor rezista 20 de ani, ca au mai puține componente și nu poluează deloc, nu ? Și vezi ca progres nu înseamnă sa dai toți oamenii afară, sa te duci la market, service, școală, spital, restaurant sa întâlnești doar roboți, acest asa zis progres este în capul tău, eficientizarea este una, nu ca-n instituțiile noastre cu 5 oameni într-un birou frecând menta, aia este altceva . Tu meriți sa fii înlocuit de un soft, sau un robot, de nivel minim de complexitate, puțin probabil sa fii prea deștept în viața reală.
Citeste si
-
GENERAL | vineri, 22 noiembrieNorthvolt, producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, a cerut intrarea în falimentProducătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 20 noiembrieAston Martin Valkyrie, record la Silverstone pentru cea mai rapidă mașină de serieAston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 19 noiembrieHyundai va avea un CEO nou: Jose Munoz este șeful filialei Hyundai din America de NordHyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. Citeste tot
-
GENERAL | luni, 18 noiembrieUE și China, aproape de un acord asupra taxelor pentru mașinile electrice, potrivit presei chinezeUniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. Citeste tot
-
GENERAL | joi, 14 noiembrieRecord mondial: Bugatti W16 Mistral, cea mai rapidă decapotabilă din lumeBugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. Citeste tot
Avem doua electrice în familie, și o termică. Nu vom mai înlocui termica, rămânem cu electricele. Sunt un susținător al eliminării termicele. Cu toate astea, nu cred ca interdicția în 2035 mai are sens. Piața va elimina termicele. Poate nu complet, în 2035, dar ce va rămâne va fi nesemnificativ.