Motoarele cu ardere internă încă au un viitor în gama Audi: propulsoarele diesel și cele pe benzină vor rămâne în ofertă, chiar dacă vom vedea o creștere spectaculoasă în segmentul electricelor
Markus Duesmann, directorul departamentului de Cercetare și Dezvoltare din cadrul Audi, a declarat recent că motoarele cu ardere internă încă au un viitor. În prezent, propulsoarele diesel ale companiei sunt cele mai eficiente, însă costurile generate de introducerea sistemelor pentru tratarea gazelor de eșapament nu le mai fac la fel de atractive în toate segmentele.
La începutul acestui an, Klaus Froehlich, șeful departamentului de Cercetare și Dezvoltare din cadrul BMW, a declarat că unitățile cu ardere internă încă mai au un viitor. Totodată, reprezentantul producătorului bavarez a punctat că motoarele diesel vor rămâne în ofertă pentru încă 20 de ani, în timp ce motoarele pe benzină vor "rezista" cel puțin 30 de ani.
Acum, Markus Duesmann, directorul departamentului de Cercetare și Dezvoltare din cadrul Audi, face o serie de declarații asemănătoare cu cele ale lui Klaus Froehlich.
Într-un interviu acordat publicației Automotive News, reprezentantul Audi spune că motoarele cu ardere internă încă mai au un viitor, în ciuda faptului că oficialii din Ingolstadt au anunțat o gamă cu 20 de modele electrice până la jumătatea acestei decade.
"Viitorul motoarelor cu ardere internă va fi, într-un final, o chestiune politică, iar soarta acestora nu va fi decisă la nivel global în același timp", a declarat oficialul Audi.
"Avem o strategie clară în ceea ce privește electrificarea. Dar în viitorul care poate fi anticipat, vom avea mulți clienți care încă își vor dori motoare cu ardere internă. Iar noi vom continua să lucrăm pentru a face propulsoare eficiente. Scopul nostru este să avem o amprentă neutră de carbon până în 2050", a completat reprezentantul Audi.
Mai mult decât atât, oficialul constructorului din Ingolstadt menționează că în acest moment, cele mai eficiente motoare din gamă sunt cele diesel.
"Dintre toate sistemele noastre de propulsie care folosesc motoare cu ardere internă, variantele cu unități diesel sunt cele mai eficiente. Dar din cauza sistemelor pentru tratarea gazelor de eșapament, aceste unități au devenit din ce în ce mai scumpe și nu mai reprezintă o opțiune atractivă în toate segmente. Din moment ce clienții încă iubesc unitățile diesel, vom continua să oferim acest tip de sistem de propulsie", a încheiat Markus Duesmann.
Via | ANE (înreg.)
Este exact asa cum am mai spus p'aici in nenumarate randuri. DIESEL is here to stay. OTTO la fel. Ce as adauga acum e ca ma bucur. Pentru ca supa de dinozaur o sa fie mai ieftina. Diversificarea transportului va duce inevitabil la o ieftinire a surselor de energie, din cauza de concurenta. Deci pentru noi, petrolheads, astea sunt vesti bune. Sa le uram asadar mult succes electrificatilor! Si sanatate cardiovasculara! Ca vb aia, nu-i putin lucru sa inghiti cate 10 cafele pe zi + croissantele aferente incarcand pe baterii in portbagaj. :)) Hai s-aveti bafta dragi arcuri electrice si ramane cum am stabilit: Zi de zi, Diesel deasupra tuturor!