Moment istoric: România depășește borna celor 1.000 km de drum de mare viteză

Publicat joi, 27.07.2023 16:21 de Alexandru Monenciu

Lotul Nușfalău - Suplacu de Barcău, parte din Autostrada A3, este aproape finalizat. Cu cei aproape 14 kilometri ai acestui tronson, România depășește borna celor 1.000 de kilometri de drum de mare viteză. Există, însă, și o veste mai puțin bună.

Contractul, în valoare de 80 de milioane de euro, pentru tronsonul Nușfalău - Suplacu de Barcău, parte din Autostrada Transilvania A3, a fost semnat în toamna anului 2020. Ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în februarie 2021, iar termenul de finalizare era februarie 2023.

În ciuda mai multor întârzieri, constructorul este acum pe cale să definitiveze cei 13.55 kilometri. Pe majoritatea lungimii autostrăzii, a fost deja instalat parapetele de protecție, iar mare parte din marcaje au fost trasate.

Mai rămâne de turnat stratul de uzură pe câteva zone mici și se fac finisajele finale.

Teoretic, cu cei aproape 14 kilometri au acestui lot, România depășește pragul de 1.000 de kilometri de drum de mare viteză, adică autostradă și drum expres. În prezent, țara noastră are circa 955 de kilometri de autostradă și aproximativ 40 de kilometri de drum expres.

Practic, însă, lotul Nușfalău - Suplacu de Barcău va fi dat în folosință de abia peste câteva luni. Motivul? Autoritățile nu au autorizat la timp o descărcare provizorie a traficului la capătul celor 13.55 kilometri, la Porț.

Tronsonul de autostradă are un nod rutier, 7 pasaje, 5 poduri și o parcare de scurtă durată.

via HotNews

  • Mr. Dragnea, vineri, 28.07.2023 09:41

    Si fara prabusiri sunt macar 500km intregi?

  • DanG, vineri, 28.07.2023 11:26

    Un moment clasic pentru tara asta, inca o bucata de autostrada care porneste din nimic si duce nicaieri. In loc sa ne bucure, acest moment ne face sa injuram.

  • DanG, vineri, 28.07.2023 11:27

    Asteptam cu nerabdare tunelul care se opreste in munte, podul care te duce direct in rau si calea ferata care se termina la jumatatea prapastiei. Hai Romania ca se poate!

  • Omu’, vineri, 28.07.2023 15:18

    Amin.

  • Umbrarescu, vineri, 28.07.2023 16:24

    Bucurati-va ca se fac si astea in ceasul al 12-lea. Si multumiti UE ca ne da 85% din bani ca altfel nu aveam nimic (vezi anii 90 cand s-au facut 0km). Poate peste 10 ani, daca nu se intampla vreo nenorocire, vom avea 2 legaturi cu vestul (A1, A3), o trecere peste Carpati si o autostrada completa (A7) de-a lungul Moldovei. Plus autostrada de centura a capitalei (A0). Nu e imposibil. Acum ca cizmarului ii placeau canalele si nu autostrazile, el deplasandu-se mai ales cu elicopterul, e ghinionul nostru. Dar putem recupera, cu ajutorul UE repet, desi Romania e inca o tara foarte saraca.

  • @umbrarescu, sâmbătă, 29.07.2023 08:17

    ue nea furat tot, inclusiv oamenii. si viitorul. deci niste zeci de trilioane de euro..

  • zagado26, luni, 31.07.2023 11:06

    @Umbrărescu - Ne bucurăm dar ceasul este al 13-lea. S-au pierdut proiecte importante, fabrici ale unor mari firme străine, datorită lipsei autostrăzilor. Iar faptul că nu le avem s-a mai datorat şi unui marinar care a declarat arogant: "România nu are nevoie de autostrăzi!"

  • cizmarul, marţi, 01.08.2023 11:20

    @Umbrarescu Cizmarului i-au placut intr-adevar canalele dar alea de irigatie. "Canalul" ala a fost inceput de Gheorghiu-Dej la sfatul lui Stalin cu scopul la care a si fost "folosit" initial. Cizmarul din contra, a cam stopat "procedura cu canalul". Cat despre autostrazi, intr-adevar cizmarul nu le-a dat mare importanta pentru ca utilitatea lor intr-o tara industrializata era destul de mica. A prioritizat in schimb linia ferata construind in Romania cea mai densa retea de linie ferata din Europa. Ca una e sa transporti 1000 de tone de marfa cu o locomotiva electrica si 20 de vagoane si alta e sa transporti 1000 de tone cu 40 de camioane. Dar nah, era o economie orientata spre productie si mai putin spre consum. Azi, consum cat incape, munca la strini daca se poate si vandut si ultimul petic de pamant si industrie. Daca era vreo intentie sa se construiasca pe vremea cizmarului vreo autostrada, era construita la un sfert de pret si detimp fata de acum.