Moment istoric. Dacia a vândut 8 milioane de mașini, în ultimii 19 ani
Constructorul de la Mioveni, deținut de gigantul francez Renault, anunță atingerea unui prag istoric: comercializarea mașinii cu numărul 8 milioane, din 2004 și până în prezent.
Producătorul român de automobile Dacia a luat ființă în 1968, sub denumirea UAP sau, cu alte cuvinte, Uzina de Autoturisme Pitești. Cele trei inițiale puteau fi regăsite și pe prima emblemă a companiei, alături de un vultur care stă pe vârful unui lanț muntos (ca o trimitere la Carpați).
Numele Dacia a apărut pentru prima oară în 1980, atunci când constructorul de la Mioveni a primit un nou logo, cu fundal negru.
În 1999, Grupul Renault achiziționează Dacia, iar în 2003 facem cunoștință cu a treia emblemă din istoria companiei, în care denumirea este scrisă pe un fundal albastru. A fost, de altfel, primul logo Dacia care avea să fie cunoscut și dincolo de granițele României, mulțumită modelului Logan, care a debutat în 2004.
Deși, inițial, Logan trebuia să fie comercializat doar în țara noastră, acesta a ajuns să fie vândut și pe alte piețe din Europa de Est. Apoi au urmat și altele de pe Bătrânul Continent.
Patru ani mai târziu, Dacia lansează modelul Sandero și, o dată cu el, o nouă emblemă. Albastrul a dispărut, iar locul său a fost luat de o nuanță de gri. În 2021, constructorul român a prezentat emblema modernă, pe care o vedem în ziua de azi pe cele mai noi modele.
Dar, revenind la momentul 2004, în ultimii 19 ani, modelele Dacia au ajuns să fie comercializate în 44 de țări din jurul Mării Mediterane. Franța este piața principală de desfacere, urmată de Italia. România se află în top 5.
Pentru al doilea an consecutiv, Dacia conduce topul mărcilor de retail din Europa. Mai mult, din 2017 și până în prezent, Dacia Sandero este cea mai comercializată mașină de pe piața de retail din Europa. Duster a fost pe locul 2 anul trecut.
În zilele noastre, portofoliul Dacia cuprinde modele ca Spring, Sandero, Sandero Stepway, Duster, Jogger și, desigur, Logan.
Toate au contribuit la atingerea pragului de 8 milioane de mașini vândute în ultimii 19 ani. Dar, cel mai popular a fost de departe Sandero (și Sandero Stepway) cu 2.78 milioane de exemplare. Urmează Duster cu 2.26 milioane de unități și Logan cu 1.97 milioane de exemplare.
Înainte de 2012, Dacia avea o singură uzină, cea de la Mioveni. Aici se asamblează modele ca Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster și Jogger.
În 2012 a fost inaugurată fabrica din Tanger, Maroc, acolo unde se produce, de asemenea, Logan, Sandero, Sandero Stepway și Lodgy.
Șapte ani mai târziu, producția lui Logan, Sandero și Sandero Stepway a fost extinsă și la uzina din Casablanca, Maroc.
via Dacia
Câns s-a-nceput producția lui Lodgy la Tanger în 2012 deja erau ani buni de când la Somaca în Casablanca erau produse din CKD-uri (subansambluri exportate de la Mioveni) și Logan și Sandero pentru Europa de Vest. Noroc cu Renault că a revitalizat o marcă ajunsă în anii 90 prilej de glume. Și încă o dată mulțumiri P$D Argeș că nu a permis ARO să ajungă la Renault, era rău dacă acum se produceau Duster și Bigster acolo? Nu-i nimic, surplusul de dacii pentru export se face în Maroc iar dâmbovițenii și o parte din votanții partidului stat din zonă și-au căutat de lucru prin Spania.