Modelul electric de oraș Honda e a fost prezentat: până la 154 de cai putere și autonomie de 220 de kilometri
Modelul electric de oraș Honda e a debutat la Frankfurt și va fi disponibil cu camere video în loc de oglinzi laterale, un motor electric în versiuni de 136 CP și 154 CP și o baterie cu autonomie de 220 de kilometri.
Salonul Auto de la Frankfurt marchează debutul oficial al modelului electric de oraș Honda e, pentru care constructorul japonez a publicat anterior în special detalii tehnice.
De data aceasta, Honda oferă inclusiv o gamă completă de imagini cu primul său model electric, care păstrează cea mai mare parte a elementelor retro disponibile anterior pe concept. Modelul electric iese în evidență prin liniile simple de design, inclusiv la nivelul joncțiunii dintre parbriz și montantul A.
Acest lucru a fost însă posibil datorită renunțării la oglinzile laterale tradiționale, care au fost inclouite cu camere video inclusiv în cazul versiunii standard.
La interior, imaginile video preluate de la sistemul de camere video Side Camera Mirror System sunt afișate pe două ecrane cu diagonala de 6 inch montate de o parte și de alta a planșei de bord. În plus, șoferul va putea ajusta luminozitatea ecranelor în funcție de lumina ambientală, iar poziționarea camerelor permite șoferului să aibă o viziune naturală asupra evenimentelor petrecute în spatele său.
Pe lângă cele două ecrane de la extremitățile plansei de bord, Honda e beneficiază și de un instrumentar de bord digital cu ecran TFT cu diagonala de 8.8 inch, care va oferi informații esențiale despre mașină, inclusiv despre putere, capacitatea bateriei sau modul de condus selectat.
La rândul său, sistemul de infotainment este alcătuit din două ecrane touch LCD, fiecare cu diagonala de 12.3 inch, care oferă acces la o gamă variată de aplicații și servicii care pot fi personalizate de șofer și de pasagerul din dreapta. Interfața de utilizare preia o serie de funcționalități familiare oricărui utilizator de smartphone, inclusiv prin gesturi swipe, iar conținutul afișat pe unul dintre ecrane poate fi "transferat" cu ușurință pe al doilea ecran.
Nu în ultimul rând, Honda e va beneficia și de un asistent digital Honda Personal Assistant care primește comenzi vocale după o primă activare prin comanda "OK Honda" urmată de o întrebare sau instrucțiune. Asistentul digital folosește inteligența artificială pentru a oferi răspunsuri precise pe măsură ce învață obiceiurile șoferului.
Nu lipsesc nici posibilitățile de conectare la sistemele Apple CarPlay și Android Auto și nici hotspotul Wi-Fi oferit de Honda pentru conectarea la internet.
Honda e va avea un motor electric care va pune în mișcare roțile de pe puntea spate și care va fi disponibil în versiuni de 100 kW (136 CP) și 113 kW (154 CP), în timp ce cuplul maxim este de 315 Nm. Pe baza acestor date, Honda e va putea accelera de la 0 la 100 km/h în aproximativ 8 secunde.
Între timp, acumulatorul are o capacitate de 35.5 kWh și oferă o autonomie de 220 de kilometri conform standardului WLTP, valoarea calculată cel mai probabil pentru versiunea cu motor de 136 CP. De asemenea, timpul de încărcare al bateriei până la 80% din capacitate va fi de 30 de minute în cazul utilizării unei stații de încărcare rapidă.
Honda a dezvăluit inclusiv prețul de pornire pentru primul său model electric. Pe piața din Germania, Honda e va fi disponibil pentru 33.470 de euro pentru versiunea de 136 CP și 36.470 de euro pentru varianta de 154 CP.
Via Honda
Priza aia asa cum e ea daca n-are etansare corespunzatoare, la prima ploaie se umple de apa si iese un scurt de toata frumusetea.