Modelele premium cu cele mai scumpe reparatii
Potrivit unui studiu american, pentru un Lexus GS35 reparatia spoilerelor fata si spate costa 10.233 de euro.
Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), o organizatia non-profit fondata de asociatia asiguratorilor din Statele Unite, a publicat informatii despre costurile de reparatie a 11 sedan-uri medii de lux in cazul unei avarieri usoare.
Specialistii au realizat patru teste de impact la viteze mici pentru a vedea cat de mult se deformeaza spoilerele sedan-urilor. Cele patru impacturi au vizat doua zone ale spoilerelor fata si spate: frontal (realizate la 10 km/h) si lateral (realizate la 5 km/h). Testul a dovedit ca masinile foarte scumpe dezamagesc in ceea ce priveste rezistenta partilor componente.
Cea mai slaba performanta a inregistrat-o modelul japonez Infiniti G35, care a avut nevoie de 10233 de euro pentru a acoperi urmarile celor patru impacturi, aproape dublu fata de cat a costat reparatia pentru un BMW Seria 3.
Joe Nolan, vicepresedintele institutului american, a declarat: "Un asemenea grad de avariere este inacceptabil la o asemenea viteza, mai ales ca vorbim de un automobil de lux. Nu te poti lauda cu o astfel de masina atunci cand esti nevoit sa platesti 10.000 de euro pentru o avariere usoara care poate avea loc chiar in parcare", a mai adaugat Nolan.
Din cele 11 masini testate, cel mai bine s-au comportat Saab 9-3, care a avut nevoie de 3837 de euro pentru a ascunde urmele accidentului, si Audi A4 pentru care s-au platit 4267 de euro.
IIHS a testat si un model mai vechi pentru a demonstra rezistenta superioara a acestuia. A fost ales un Ford Escort din 1981, care la impactul lateral al spoiler-elor nu a inregistrat nicio avarie. Pentru spoiler-ul fata s-au platit in total 62 de euro in timp ce pentru cel spate a fost nevoie de doar 280 de euro.
Spoiler fata impact frontal | Spoiler fata impact lateral | Spoiler spate impact frontal | Spoiler spate impact lateral | Total Costuri | |
Saab 9-3 | 1080 euro | 787 euro | 1260 euro | 709 euro | 3837 euro |
Audi A4 | 714 euro | 1491 euro | 671 euro | 1389 euro | 4267 euro |
Linkoln MKZ | 732 euro | 1438 euro | 1705 euro | 489 euro | 4366 euro |
BMW Seria 3 | 2677 euro | 919 euro | 723 euro | 569 euro | 4889 euro |
Acura TSX | 1239 euro | 932 euro | 2510 euro | 846 euro | 5528 euro |
Volvo S60 | 3305 euro | 397 euro | 1567 euro | 747 euro | 6018 euro |
Lexus IS | 3436 euro | 1626 euro | 1406 euro | 539 euro | 6994 euro |
Lexus ES | 2869 euro | 1531 euro | 2714 euro | 805 euro | 7921 euro |
Mercedes C-Klasse | 4014 euro | 704 euro | 2728 euro | 641 euro | 8089 euro |
Acura TL | 3648 euro | 910 euro | 2791 euro | 846 euro | 8195 euro |
Infiniti G35 | 3822 euro | 2593 euro | 2953 euro | 864 euro | 10233 euro |
Draga scriitorule, nu ar fi frumos sa faceti voi un studiu mic punand mana pe telefon sa vedeti cat ar costa la cele mai vandute marci premium din Romania. Daca asta chiar e un subiect interesant, atunci faceti ceva pentru noi romanii care va citim, nu dati copy/paste la tot felul de idei care nu va apartin si care nu conteaza pentru noi cititorii vostri. Multumesc