Modelele Dacia, vândute în Japonia sub celebra siglă Datsun?
Modelele Dacia ar putea fi vândute şi în Japonia, deoarece Nissan le-ar putea folosi pentru a readuce la viaţă marca Datsun, anunţă Inautonews.
Nissan ar putea reînvia marca Datsun cu ajutorul modelelor Dacia, anunţă cei de la InAutoNews.com. Fabrica Datsun şi-a închis porţile în 1986, dar situaţia s-ar putea schimba, deoarece piaţa din Japonia ar putea primi o versiune Datsun a lui Logan. În trecut, marca era cunoscută pentru modelele Fairlady, roadsterele şi coupe-urile care reprezintă precedesoarele lui Nissan 370Z. Dacă zvonul anunţat este adevărat, marca Datsun va trece printr-o schimbare de imagine, urmând să distribuie produse Dacia în Asia.
Pentru moment, nici oficialii Dacia şi nici oficialii Nissan nu au făcut nicio declaraţie cu privire la această acţiune. Modelele Dacia sunt vândute pe unele pieţe sub sigla Renault, în timp ce ruşii au atât Renault Logan, cât şi o versiune Lada a lui Logan MCV. În plus, Logan este vândut şi în India sub sigla Mahindra. Pe lângă modelele bazate pe gama Dacia, cei de la Datsun ar putea lansa şi un vehicul de clasă mică, cu un preţ accesibil. Planul de renaştere al mărcii Datsun ar viza lansarea unui model nou la fiecare şase luni, timp de şase ani.
CINE ESTE DATSUN?
Marca Datsun a fost fondată în 1931 şi se numea iniţial Datson, dar a fost schimbată denumirea deoarece "son" însemna pierdere în japoneză. Primele trei litere din numele mărcii sunt iniţialele celor trei fondatori: Kenjiro Den, Rokuro Aoyama, şi Meitaro Takeuchi.
Numele Datsun a fost folosit de Nissan şi pe piaţa din Statele Unite ale Americii, unde îşi vindea autoturismele sub această marcă. La vremea aceea, Nissan nu producea automobile sub siglă proprie, ci doar vehicule comerciale. Astfel, toate modelele desenate in-house purtau sigla Datsun. În 28 septembrie 1960, divizia Nissan din Statele Unite ale Americii a primit numele "Nissan Motor Corporation in U.S.A.", cu toate că modelele pe care le comercializa se numeau tot Datsun. Japonezii au vrut să folosească un nume care să nu fie asociat cu implicarea Nissan în industria militară niponă. În 1981, Nissan a decis să renunţe la numele Datsun de pe piaţa din Statele Unite ale Americii, pentru a urma o strategie globală. Cinci ani mai târziu, fabrica Datsun din Japonia a fost închisă, iar Nissan făcea un pas înainte spre globalizare.
Via | InAutoNews
Hai sa fim seriosi. Cred ca japonezii mai repede isi fac spuku, decat sa accepte asa ceva.