Mitsubishi suspendă planul preluării unei berline de clasă medie de la Renault Nissan

Publicat luni, 26.01.2015 19:08 de Sebastian Toma

Mitsubishi a anunţat suspendarea pe termen nedeterminat a planului de preluare a unei berline de clasă medie din portofoliul Renault-Nissan.

Mitsubishi a renunţat pentru moment la preluarea unei berline de clasă medie din portofoliul Renault Nissan, titrează Automotive News. Vestea vine de la Don Swearingen, vicepreşedintele executiv al Mitsubishi Motors America de Nord, un oficial care a comentat viitorul respectivului model, aşteptat în SUA pentru completarea portofoliului mărcii japoneze. După cum a explicat Swearingen, planul a fost oprit temporar şi nu va fi continuat în viitorul apropiat. Se pare că Mitsubishi pregătea extinderea gamei cu mai mult de un singur model, dar dealerii săi din SUA aşteptau în mod special o berlină de clasă medie. Acelaşi oficial Mitsubishi a specificat faptul că planul de colaborare în această direcţie cu Renault Nissan a ajuns la un impas, dar a afirmat că toate posibilităţile sunt deschise în privinţa viitorului.

Pentru moment, nu este clar dacă întreaga colaborare dintre Mitsubishi şi Renault Nissan este suspendată pentru o reevaluare amănunţită sau dacă situaţia se referă doar la berlina de clasă medie. La momentul respectiv, era vehiculată împrumutarea platformei lui Latitude pentru respectivul model care urma să fie vândut de Mitsubishi în SUA şi pe alte pieţe sub marca proprie. Berlina ar fi trebuit să fie succesorul lui Galant (fratele mai mare al lui Lancer) şi era una dintre cele două berline pe care Mitsubishi le-ar fi vândut în SUA folosind platforme Renault.

Colaborarea dintre Mitsubishi şi Renault Nissan a fost anunţată în luna noiembrie a anului 2013, dar nu s-a materializat niciun automobil nou sau tehnologie anunţată public până în prezent în urma acesteia. Pe piaţa din SUA, Mitusbishi a avut o creştere de 25% a vânzărilor în decursul anului 2014, dar absenţa sa pe segmentul berlinelor medii s-a făcut simţită, deoarece segmentul respectiv asigură volume mari în ciuda faptului că este în scădere în prezent.

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • Pana, luni, 26.01.2015 22:49

    Poate parea greu de crezut, dar asta poate e o veste buna pentru Mitsubishi. Daca era vorba de platforma viitoarei Laguna era altceva. Pentru ca, pana la urma Latitude nu isi are genele intr-un Renault veritabil, precum Espace de exemplu. Ori in SUA imaginea lui Mitsubishi este alta, nu de masina cu origini coreene. Cred ca Mitsubishi suspenda acest plan nu pentru ca Alianta Renault-Nissan nu are potential sa le ofere ce doresc (nici vorba de asa ceva), ci pentru ca japonezii nu sunt de acord sa accepte platforma lui Latitude. Si poate e de inteles. Pentru ca Latitude a fost gandit pentru alte piete. Nu asa te poti impune pe terenul americanilor cand competitorii sunt Chevrolet Impala, Ford Taurus si mai ales Toyota Camry.

  • gsgs, marţi, 27.01.2015 00:51

    Tare

  • Andy, marţi, 27.01.2015 02:04

    @Pana Vezi ca Impala si Taurus sunt clasa mare. Malibu si Fusion sunt clasa medie.

  • Bethurbazal, marţi, 27.01.2015 09:23

    Andy are dreptate. Fusion (Mondeo) si Malibu sunt in gama medie.

  • Pana, marţi, 27.01.2015 11:00

    @Andi, Bethurbazal aveti dreptate. Din cauza oboselii ma gandeam ca Latitude este mai mare in dimensiuni ca Fusion (Mondeo) si Malibu. Dar Mitsubishi nu vrea sa foloseasca platforma foloseasca drept concurent pentru Taurus si Impala.

  • PRINCE PETRE VONTHERBOURG, miercuri, 28.01.2015 11:02

    NU STIU CE SA ZIC DAR NUPREA FAC BINE SA SUSPENDE PLANUL PRELUARI A DOUA MODELE SEDAN CU COMPANIA RENAULT\NISSAN ZIC SI EU !

  • Titi Duru, miercuri, 28.01.2015 11:09

    Asta ma bucura mult , chiar aparuse stirea la putin timp dupa ce imi cumparasem ASX-ul actual.

  • Qashqai owner, marţi, 07.04.2015 11:51

    Adevarul e ca Mitsubishi e in rahat. Toata lumea isi da cu parerea de ce e bine si ce nu-i bine sa faca cu Renault-Nissan, dar nimeni nu vede ca situatia Mitsubishi e grava.