Mitsubishi pune piciorul în prag: ”Ne concentrăm pe SUV-uri și abandonăm Lancer”

Publicat miercuri, 02.12.2015 18:53 de Bogdan Mirică

Mitsubishi a decis să schimbe macazul. Va renunța la mai multe modele actuale, printre care și Lancer. Japonezii privesc cu încredere spre segmentul SUV-urilor.

Deși Outlander și ASX au adus mulți clienți în showroom-urile Mitsubishi, constructorul japonez nu se așteaptă la o perioadă extrem de bună în următorii ani dacă nu își adaptează oferta.

Potrivit lui Osamu Masuko, președintele executiv al companiei Mitsubishi, gama de modele nu va arăta complet diferit în următorii ani. Oficialul japonez susține că modelele Galant și Lancer nu vor mai primi un succesor, principala cauză fiind lipsa resurselor financiare.

Masuko declară că producătorul pe care îl conduce a fost nevoit să ia această decizie din cauza unor incapacității de a dezvolta modele noi în regim propriu. Mitsubishi a încercat să caute parteneri viabili, însă nu a reușit să găsească o soluție potrivită pentru reducerea costurilor de dezvoltare.

În locul acestor modele, Mitsubishi se va concentra asupra unor SUV-uri de dimensiuni compacte și medii, încercând să profite de creșterea segmentului. Schimbarea de macaz va aduce un crossover cu aspect de coupe începând cu 2017. Acesta va fi poziționat între Outlander și ASX, modelele care țin în viață compania pe piața din Europa.

După acest crossover, Mitsubishi se va concentra pe noua generație a modelului ASX, programată să debuteze tocmai în 2019, după cum a confirmat chiar Masuko. ”Suntem puternici în segmentul SUV-urilor și a tracțiunii integrale. Și tocmai pe aceste două direcții vrem să ne concentrăm în viitor, pe piața din SUA. Am schimbat complet direcția și vom garanta mai multe resurse acelor segmente în care avem experiență.”

Oficialul a susținut și că linia de SUV-uri viitoare nu va fi completată de un succesor al lui Pajero, ideea unui asemenea model fiind abandonată din cauza preocupărilor pentru respectarea normelor de poluare. Totuși, în ciuda acestei preocupări, nici actualul i-MiEV, primul model electric Mitsubishi, nu va mai avea parte de un urmaș.

  • S, miercuri, 02.12.2015 19:16

    De parca in gama lancer nu aveau suficienta experienta...

  • ioi, miercuri, 02.12.2015 22:04

    "buna" idee :-P

  • seat, joi, 03.12.2015 00:06

    deci se concentreaza pe tarani..

  • @seat, joi, 03.12.2015 10:18

    Ai dreptate....mai lipsea LOGO-ul TDI cu ''I-ul'' rosu si aia era ;)

  • p_danny23, joi, 03.12.2015 10:36

    Si uite asa mai moare un model de legenda! Acum presupun ca majoritatea fanilor Lancer se vor indrepta catre Subaru :)

  • mowgli, joi, 03.12.2015 10:42

    Astia is aia de faceau 3000GT-ul in anii '90, o masina biturbo cu directie si tractiune integrala, suspensie electronica si aerodinamica activa ? Pai atunci RIP Mitsubishi.

  • Cyrus, joi, 03.12.2015 11:50

    Credeti ca oamenii din companie le place ideia sa renunte la aceste modele emblematice? Insa realitatile economice si pragmatice impun astfel de decizii nepopulare. Masinile actuale devin prea complexe si nu mai pot fi dezvoltate de companiile mici

  • mog, joi, 03.12.2015 12:22

    p_danny23 : poate cei care`si doresc un Lancer Evo de acum incolo. pt ca cei care`l au deja nu`l vor mai vinde, sau nu asa usor. mie imi pare rau ca iau astfel de decizii, daca vorbim strict de STI vs EVO, competitia asta a facut bine ambelor modele, fortand ambii producatori sa inoveze, sa vina cu ceva in plus fata de rival.

  • Kap, joi, 03.12.2015 14:02

    Cică se concentrează pe SUv și tracțiune integrală, dar nu vor să facă un succesor al lui Pajero (altă legendă pe ducă). PLM, vor să rămână în două modele: ASX și Outlander? Am uitat cireașa: un ”crossover cu aspect de coupe”! Sigur vorbim de Mitsubishi, am crezut o clipă că am un vis urât despre clone de X6 și SSangYong sau Chery!

  • Mitica Blajinul, vineri, 04.12.2015 20:05

    STI inca se fabrica. Nu renuntza Subaru la acest model. EVO......ma intreb daca tu ai idee ce inseamna sa schimbi un kit de ambreiaj la un EVO.Si cat dureaza? Cred ca a fost una dintre cele mai nasoale interventii mecanice.Am mai avut ocazia asta , dar am refuzat din capul locului>