Mitsubishi pregătește un nou rival pentru Ford Fiesta: subcompacta va utiliza aceeași platformă și motoare ca viitorul Renault Clio

Publicat luni, 06.11.2017 10:41 de Daniel Popescu

Mitsubishi Space Star va fi înlocuit cu un nou model subcompact care va prelua platforma și gama de motoare de pe noul Renault Clio, ca urmare a integrării japonezilor în Alianța Renault-Nissan.

După încetarea producției lui Space Star în 2015, Mitshubishi nu mai are niciun reprezentant în segmentul subcompact, însă acest lucru este pe punctul de a se schimba.

Integrarea în Alianța Renault-Nissan va permite constructorului japonez să revină în acest segment cu un nou model, iar planurile sunt deja bătute în cuie. Astfel, Mitsubishi va lansa un nou model subcompact care va împrumuta platforma și motoarele viitoarei generații Renault Clio, care va apărea pe piață în 2019. Totuși, nu este clar dacă noul model Mitsubishi va prelua inclusiv motorizările hibride și funcțiile autonome anunțate pentru Clio. 

Decizia este una logică, întrucât în acest mod japonezii nu vor mai investi bani în dezvoltarea unei noi platforme. "Este scump să concepem și să dezvoltăm o platformă, iar marjele de profit în segmentul subcompact sunt scăzute. Așa că răspunsul este da, intenționam să folosim platformele Renault și Nissan în acest segment", a declarat Vincent Cobee, vicepreședintele de produs și planificare din cadrul Mitsubishi.

În segmentul subcompact, Alianța Renault-Nissan are și Nissan Micra, care a primit recent o nouă generație. De asemenea, concurența este una foarte puternică, iar printre modelele cu cele mai mari vânzări se numără și Ford Fiesta.

Noua subcompactă Mitsubishi va juca un rol important în respectarea normelor de poluare ale constructorului, care are însă ca prioritate lansarea noii generații a SUV-ului Outlander.

Via Auto Express

  • Cristi, luni, 06.11.2017 11:52

    Am un Mitsubishi. Sunt f multumit de el. Dar in cazul asta, cred ca va fi si ultimul meu Mitsubishi. Oricum era de asteptat sa-si bage mainile prin Mitsubishi renault, in loc de Nissan. Cine credea ca Nissan va gestiona situatia lui Mitsubishi, era naiv. Renault poate face ce vrea cu Nissan, mai ales cand vine vorba de modele comune. Urmeaza viitorul ASX, urmasul lui Lancer... o bucurie! Ok, e o decizie fireasca pana la urma. Nu insa si una fericita.

  • someone, luni, 06.11.2017 12:19

    erata....va folosi platforma clio si motoare dacia....cine credea ca intr-un fel nebun si deloc asteptat dacia se va inrudi cu lancer evolution? eu sigur nu

  • Andrew.30, luni, 06.11.2017 12:33

    Salut, Se stie cand va incepe fabricarea/comercializarea modelului Eclipse Cross? Multumesc.

  • Cristi, luni, 06.11.2017 12:39

    Pentru Eclipse Cross din cate stiu s-a inceput fabricarea in toamna asta. De la inceputul anului viitor va fi comercializat si in Europa. Iar in Romania cred ca va ajunge undeva prin vara anului viitor.

  • Coco, luni, 06.11.2017 18:28

    Modelul Ecipse Cross va sosi în România în luna decembrie 2017 când va fi și lansat oficial iar preturile sunt deja disponibile. Va avea un motor de 1.5 L cutii 6MT și CVT poate fi în varianta 2WD și 4 WD și va avea prețuri cuprinse intre 23788 - 33189 cu ofertă specială

  • inexorabil, luni, 06.11.2017 21:24

    Alianța Renault-Nissan a preluat Mitsubishi din același motiv pentru care PSA a preluat Opel. Nu mai există niciun respect pentru nimic: tradiții, identitate de marcă, fani… Am subliniat nu o dată că nu suntem noi mai ȋndreptățiți ȋn analizarea fenomenului auto decât ȋnșiși producătorii. Corect, dar să nu confundăm noțiunile: dacă, totodată, ești și specialist ȋn…șmecherie (situația devine cu atât mai enervantă cu cât te căznești s-o prezinți drept…normalitate contemporană, adaptare la “noile realități”), atunci degeaba posezi calități profesionale incontestabile! Iar granița dintre abilitate și sacrilegiu s-a făcut din ce ȋn ce mai subțire astăzi. Oare și-a ȋnchipuit Machiavelli că faimosul său aforism (ȋl cunoaște toată lumea, sper) va străbate secolele și nu numai atât: se va transforma ȋn modus vivendi?! Ca să “revin cu picioarele pe pământ” (mucegăit și rece), Mitsu se remarcase prin cele mai performante motoare de 2L turbo din istorie, pe care le-a “concediat” odată cu apusul monumentalului Lancer Evo. Așa cum nu ezităm să ieșim pe stradă pentru a-i huidui pe politicieni (la grămadă cu politicianiștii, nu contează, dacă așa ni se șoptește din tenebre…hiper-finanțatoare ale demonstrațiilor, adică și mai politicianiste), așa ar trebui să protestăm ȋn public și contra samavolniciilor (parcă tot mai numeroase) din industria auto, numai că: solidaritatea noastră de fani este admirabilă, e sublimă, putem zice, dar… Deviza-stindard/standard a vremurilor noastre: “Să schimbăm totul ȋntr-atât, ȋncât nu să pară de nerecunoscut sau de neacceptat, ci ca și cum de abia acum ar apărea ceva cu adevărat bun ȋn viața oamenilor”.

  • Kirotractor, marţi, 07.11.2017 08:33

    Vă rog eu AM, nu mai preluați aberații neverificate - fiindcă Space Star / Mirage se fabrică bine mersi (altfel ar fi avut vreun sens faceliftul?), ba chiar se vinde nu grozav, dar acceptabil - 30.000 ex./an în Europa și vreo 20.000 în State, unde-i și lider în segmentul pe cale de dispariție acolo numit Microcars. Space Star e oricum o mașinuță mult subevaluată, cu motoare 1.0/1.2 aspirate mult peste anemicul Renault 1.0 SCe ori chiar turbo-râșnița zmucitoare 0.9 TCe (varianta 1.0 de 71 CP e campioană absolută-n testele de consum REAL ale ADAC, cu o medie de cca 4,3 l/100 km.) Pe de altă parte, problema gigantului industrial Mitsu e concentrarea pe piața japoneză, chineză și ASEAN, Europa fiind target secundar - posibil a fi chiar abandonat în cîțiva ani, la fel cum a făcut Daihatsu-n 2014. Deci nu-s chiar de neînțeles fuziuni d-astea stranii, cu preluări de platforme/motoare (mai proaste ultimele-n cazul Renault / Nissan / Mitsubishi) motivate doar de Sfîntu Profit. În fine, o analiză exhaustivă ar implica și politica proastă de modele a Mitsu-n Europa, cu un hiatus actual de neiertat în zona compactă (unde-i Coltul de altădată?!...) ș.a.m.d. Ar fi însă cazul ca AM... și nu cititorii s-o facă. P.S. @inexo: Le zici bine coane - așa c-o să te mai completez și io cînd oi putea.

  • @Kirotractor, marţi, 07.11.2017 12:14

    Hai sa-ti spun un argument (foarte) bun conform caruia Space Star e o masina de top... chiar si in felul ei: este singura sau printre foarte putinele masini din clasa ei, care echipata cu motorul de 80 CP, poate ajunge la 100 km/h in treapa a doua, avand un motor de 80 CP. Sunt multe masini din clasa asta care nu reusesc asa ceva nici cu 90 CP. Asadar, Space Star 1.2 80 CP: https://www.youtube.com/watch?v=kcaUlQWEvcE Vreau sa vad asa ceva la Ford Fiesta, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota Yaris, cu puteri apropiate si proiectate cam in aceiasi perioada cu Space Star.

  • Kirotractor, marţi, 07.11.2017 13:33

    @@Kiro: Bine punctat, dar puțin relevant, fiindcă o etajare similară a cutiei de viteze permite și trio-ului Aygo/C1/108 aceeași performanță - 100 km/h în treapta a II-a. Dacă tot ne-am apucat însă de ridicat moca :-) nivelul AM, află că Cx-ul de numai 0,27 al micului Space Star e realmente remarcabil - și implicit Vmax de +180 km/h a versiunii 1.2 de 80 CP, inaccesibilă altor mașini mai puternice La consumul extrem de redus al ambelor variante (71 / 80 CP) contribuie totuși în principal sistemul ULB (Ultra Lean Burn) patentat de Mitsu demult (și) pe tricilindrii lui. ...Cum spunea însă și @inexorabil, mai binele-i dușmanul binelui, iar petroliștii vor jubila cu ocazia fiecărui regres pe felia consumului. Ca și (pseudo)ecologiștii, clar. Care, btw, nici nu vor s-audă de teoria abiotică a formării... continue a petrolului în scoarța Terrei. Dar și asta-i altă discuție prea lungă ca să poată fi interesantă.