Mitsubishi Lancer Evolution X Final Concept - 480 CP pentru versiunea de adio a berlinei de performanță

Publicat luni, 29.12.2014 11:49 de Sebastian Toma

Mitsubishi va prezenta în ianuarie 2015 ediția de adio a lui Lancer Evolution X. Aceasta va avea o motorizare de 480 CP, suspensie reglabilă HKS și o caroserie vopsită în nuanța negru mat.

Mitsubishi Lancer Evolution X, ultima generație a acestui model de performanță oferită vreodată, se pregătește să-și ia adio de la linia de fabricație. În cadrul ediției 2015 a Salonului Auto de la Tokyo, programată în luna ianuarie, Mitsubishi va prezenta Lancer Evolution X Final Concept, o variantă de adio a modelului de performanță. Cei de la Indian Autos Blog au reușit să obțină o imagine a acestuia, alături de câteva informații cheie despre cântecul de lebădă al lui Lancer Evolution. Deși nu cunoaștem cota de producție rezervată acestui model și nici piețele pe care va fi distribuit, vă putem prezenta o parte din specificațiile tehnice.

Motorizarea 2.0 Mivec Turbo a primit mai multe modificări pentru a putea asigura un total de 480 CP. Acestea includ o nouă turbosuflantă, furnizată de HKS, o admisie și o evacuare modificată și o unitate ECU reconfigurată pentru a gestiona noile modificări. Varianta de adio a lui Lancer Evolution X va fi oferită doar în compania transmisiei manuale cu cinci trepte și prezintă, după cum era normal, un sistem de tracțiune integrală permanentă. Acesta din urmă nu a primit nicio modificare suplimentară, după cum este și cazul transmisiei.

Puterea este livrată suprafeței de rulare prin intermediul jantelor forjate de 19 inch realizate de RAYS și îmbrăcate cu anvelope Yokohama Advan Neovas. Cei de la HKS au furnizat și o suspensie reglabilă pentru ediția de adio a lui Lancer Evolution X, care permite modificarea gărzii la sol a acestui model. Final Concept, ediția de adio a lui Lancer Evolution X, prezintă o caroserie vopsită în nuanța negru mat, decorată cu elemente contrastante care au fost vopsite în negru cu un finisaj lucios. Nu este clar dacă varianta de serie inspirată de acest concept foarte apropiat de producție va fi oferită doar în această culoare.

  • rotila, luni, 29.12.2014 13:39

    @ AM cunoscatorii numesc transmisie lantul cinematic format din ambreiaj, c.v., cardan, diferential si planetare transmisie manuala spune altceva

  • someone, luni, 29.12.2014 13:46

    480 cai din 2000 cmc?!?!?! si cica transmisia si cutia nu are nevoie de modificari suplimentare pentru a rezista surplusului de putere. vroiam sa mai scriu si ca vw are de lucru daca vrea sa castige titlul de cel mai puternic motor de pana la 2.0 L, dar nu cred ca mai e relevant

  • @someone, luni, 29.12.2014 16:02

    imi plac japonezele, dar practic acest evo e tunat, turbina fiind HKS; cred ca stim toti cine e HKS. vechile S3 si golf R cu motorul 2.0 TSI ajungeau la 500 cp tunate cu motorul si internele stoc, doar turbina fiind schimbata, deci, ce vorbim aici? lol

  • @someone, luni, 29.12.2014 16:06

    sa nu mai mentionez faptul ca noul S3 golfR si cupra cu o simpla resoftare ajung de la 280-300cp la 360-370cp leger; fara nicio modificare mecanica.

  • haha, luni, 29.12.2014 22:59

    'vroiam sa mai scriu si ca vw are de lucru daca vrea sa castige titlul de cel mai puternic motor de pana la 2.0 L" Volkswagen are de lucru cu fiabilitatea in primul rand.Poate sa faca motor de 2.0 L si 800 de cai ca oricum mai mult de 100.000 de km nu rezista.De la an la an fac masini tot mai proaste din punct de vedere calitativ,nu degeaba americanii au numit noul Passat "masina cu injectoare de lut" si asta nu este un caz izolat,majoritatea modelelor noi au probleme cu fiabilitatea. In al doilea rand nu au tehnologie.Nu stiu sa faca motoare.Fac motoare mediocre dar pe care pun turbina cu presiune mare,injectoarele cu presiunea de injectie foarte mare,raport de compresie mare,nu fac altceva decat sa forteze un motor si sa-i dea combustibil "cu lingurita" ca sa consume putin,de aici si fiabilitatea lor chinezeasca(unde sunt si facute dealtfel majoritatea modelelor)

  • mm, marţi, 30.12.2014 07:11

    ultimul dinozaur, epoca rautatilor care scuipau fum si mancau asfalt a apus, de acum incolo va fi o mare liniste, mitsu prin evo x fc si-au luat un superb adio de la acea epoca, ma face sa cred ca toate supertehnologiile care incarca noile motoare cu ardere interna nu sunt altceva decat niste chestii care anima zombi, e clar, viitorul va fi zumzait.

  • @AM, marţi, 30.12.2014 09:12

    vad ca nu va dezmintiti . ce am scris gresit in legatura cu VW despre tuning de ati sters comentariul?

  • someone, marţi, 30.12.2014 09:51

    hai sa nu vorbim de chiptuning...caci daca asa e cazul, gandeste-te ce va face motorul asta cu un soft, fara interne schimbate. aici e vorba strict de motor iesit din fabrica cu garantie de producator. iar faptul ca are turbo HKS e excelent, inseamna ca stiu sa aleaga calitatea. tu crezi ca turbo VW e facut in-house? s-ar putea sa fie IHI, sau Garret sau Mitsubishi branduit cu sigla VW. putini producatori auto isi fac toate piesele in-house. de exemplu, stiu 100% sigur ca audi S4 B5 cu motorul 2,7 V6 avea turbo KKK. si nimeni nu s-a plans ca e tunat, sau ca nu e 100% audi. ce a contat e rezultat final ce a iesit pe portile fabricii

  • @ someone & haha, marţi, 30.12.2014 09:57

    Modelul de fata este un model tunat . Atat de bine le-a mers celor de la Mitsubishi cu vanzarile de masini in ultimul deceniu ca daca nu era banca Mitsubishi prin zona erau de mult falimentari . In viitor Mitsubishi vor produce in-house doar off-roadere, restul modelelor urmand a fi bazate pe platforme Renault-Nissan ( primul model fiind urmasul lui Lancer ) . P.S. Nu exista grup auto cu o mai mare experienta in materie de motoare la automobile ( nu includ camioanele unde si aici stau excelent prin Scania si MAN ) . Ce grup auto mai produce sub acelasi acoperis motoare in 2,3,4,5,6,8,10,12 si 16 cilindri ? Iar daca motoarele lor nu erau bune, de ce statul italian ales drept furnizor pentru politie si carabinieri VW Group ( marca Seat ) si nu FCA ( http://www.alvolante.it/news/auto-volkswagen-carabinieri-e-polizia-seat-ibiza-338629 ) ?

  • tyd, marţi, 30.12.2014 11:54

    puteau sa renunte la lancer clasic si sa lase doar evo

  • Lano, marţi, 30.12.2014 12:00

    Au intrat puristii VAG-isti sa-si verse frustrarile la stirea asta. Tipic faptul ca Mitsu nu se bate cu PUMNII IN PIEPT ca au scos cel mai performant motor in 2 litri , daca era Volkswagen, nemtii se imbatau iar cu apa rece si aclamau in gura mare , dar japonezii tac si fac, asta-i cea mai serioasa atribuire pe care o constituie aceasta natiune. Totul se rezuma la bun simt, dragoste si pasiunea de a crea masini, nu doar sa isi vare niste modele proaste la fiabilitate in vitrinele show room-urilor iar clientii sa le cumpere si ei sa se umple de bani , cum evident o face VAG ( compania pro-profit si contra-quality ). Pacat ca au renuntat la varianta sedan , generatia urmatoare va fi doar hatchback.

  • @Lano, marţi, 30.12.2014 13:04

    bai roberto-mafia, cum faci ma mereu de apari mot ba de pasti, ba de craciun, ba de revelion, sa ne strici sarbatorile??....tocmai acum cand ne bucuram si noi ca ai mai disparut... esti pe acasa si n-ai ce sa faci? lasa calculatorul si fa o plimbare sa se aseze sarmalele mai bine.

  • Azazel, marţi, 30.12.2014 13:22

    Ce nu stiu multi este ca masinile japoneze sportive gen Lancer Evo sau Impreza WRX STI din faza de proiect au motoarele, transmisia si cutiile de viteze concepute astfel incat sa suporte un surplus de putere suplimentar, fara ca fiabilitatea sa fie afectata. Din cauza asta americanii de exemplu prefera sa modifice un Mitsubishi Lancer, o Toyota Celica, o Honda S2000, un Civic Type R etc. in loc de VW Golf GTI, R32 sau Mercedes Clasa C. Iar daca se aduc modificari, cresterea puterii este mai mica, pentru ca fiabilitatea poate fi afectata. Este unul din motivele pentru care iubesc masinile japoneze.

  • Lano, marţi, 30.12.2014 16:50

    @@Lano, Daca nu inveti cand trebuie,mai tarziu nu se mai poate. Bine ca nu te 'doare' mucii,cand ma citesti. Esti cumva purtatorul de cuvant al celor care"citeste" pe aici ? pfffaa, patetic.

  • Lache, marţi, 30.12.2014 20:35

    Mafiotule,iar ai luat un comentariu de al meu? Care? Ala cu "mucii". Copilutule,tu este special.Stiai asta? Special cu special needs!

  • Lache, marţi, 30.12.2014 20:46

    Azazel,tu ai vazut cum se tuneaza o japoneza? Totul este schimbat ! Iar ce se pune pentru noul motor este de la firme de renume mondial.Iar multi prefer producatorii americani sau europeni. Las-o usor cu STI-ul. Stii la cat se shimba un motor de STI? Cauta pe forumurile Subaru ,si ai sa vezi. Daca iti spun eu ,nu ai sa crezi. Nissan Skyline GTR (Godzilla) ai vazut ? Ca de umblat intr-un motor ca asta.....Cutiile de viteze sunt Dog gearboxes, care nu sunt japoneze.In toate motoarele japoneze (alea tunate) doar blocul motor mai este standard. Un an nou fericit ar fi fara mafioti !