Mitsubishi “i” electrificat
Japonezii de la Mitsubishi au facut brusc pasul dinspre propulsii clasice si propulsii electrice, fara a mai trece prin hibride. Subiectul? Minionul model “i”.
Asa cum au promis inca de la Salonul Auto de la Tokyo din 2005, cei de la Mitsubishi au realizat o versiune electrica a modelului “i”, inlocuind motorul central anterior cu un propulsor electric amplasat posterior. A rezultat versiunea i MiEV, care va prezentat in premiera tot in capitala Japoniei, in acest an.
i MiEV este mai mult decat un prototip, insa nu putem vorbi deocamdata de o versiune de serie. Primele teste reale vor avea loc incepand cu toamna anului viitor, cand o serie de exemplare ale noii versiuni vor fi livrate mai multor companii de electricitate din Japonia, care le vor testa si evalua in conditii normale.
Trebuie spus ca MiEV este un acronim nou aparut in lista celor de la Mitsubishi, “i”-ul minuscul reprezentand ineditul. Astfel, daca pana acum vorbeam de MIEV (Mitsubishi In Wheel Electric Vehicle), avem acum in fata un MiEV, adica un Mitsubishi innovative Electric Vehicle. Minipropulsoarele din fiecare roata au fost eliminate, acestea fiind inlocuite cu un motor unic care propulseaza trenul posterior.
Noul motor este antrenat de baterii Litiu-Ion situate sub habitaclu care se incarca in cinci ore de la o priza normala si in 25 de minute printr-un incarcator extern. Distanta maxima care se poate acoperi printr-un “plin” de baterie este de 130-160 km iar viteza maxima este stabilita la 130 km/h.
Dupa perioada de proba, versiunea electrica a lui “i” va fi pusa in vanzare. Acest lucru se va intampla pana in 2010. Este un moment interesant si un gest de curaj al japonezilor de la Mitsubishi, care trec direct pe propulsie electrica fara sa treaca prin stadiul hibridelor.