Ministrul Transporturilor din Italia: Interzicerea vânzării de mașini termice în UE, din 2035, "nu are sens"
Italia continuă să se împotrivească deciziei UE de a interzice vânzarea de mașini noi, cu motoare termice, din 2035, de această dată prin vocea ministrului Transporturilor Matteo Salvini.
La finalul lunii octombrie, propunerea Comisiei Europene de a interzice vânzarea de mașini noi, cu motoare termice, din 2035, a devenit o certitudine. Asta, după ce, cele 3 instituții cheie (inclusiv Parlamentul și statele membre) au ajuns la un acord.
Chiar și așa, Italia continuă să fie împotriva acestei decizii așa cum a fost, de fapt, încă de la început.
În 2021, Italia a încercat să convingă UE că unii producători italieni de automobile, ca Ferrari și Lamborghini, merită să fie exceptați de la regulă. Motivul? Produc automobile în serie mică.
Anul acesta, Italia a făcut echipă cu alte țări din UE, inclusiv România, pentru a cere UE să amâne decizia până în 2040.
Acum, ministrul Transporturilor din această țară continuă ofensiva. Potrivit lui Matteo Salvini, interzicerea vânzării de mașini noi, cu motoare termice, din 2035 "nu are niciun sens economic, social sau pentru protejarea mediului."
Totodată, în opinia lui Salvini, dacă va fi impusă această decizie, mii de angajați își vor pierde locul de muncă.
Oficialul italian are o problemă și cu standardul de emisii Euro7, care ar trebui să fie introdus până în 2025. De această dată, îngrijorarea lui Salvini este împărtășită și de Carlos Tavares, șeful Stellantis.
Acesta din urmă susține că acest pas va încetini eforturile industriei auto în direcția electrificării.
Și actuala criză electrică din Europa îi face pe mulți să se întrebe dacă trecerea la mașini cu zero emisii ar fi cea mai bună idee pe termen lung. De fapt, Elveția chiar se gândește să interzică mașinile electrice, dacă cererea pentru energie electrică nu poate fi îndeplinită în următoarele luni.
via Bloomberg
-
Dutz, vineri, 09.12.2022 15:05
De aia îmi place Italia… nu vor sa-si transforme oamenii in roboței… se vor trezii si alții.
-
Seriff, vineri, 09.12.2022 15:36
Asta e doar inceputul, in timp se vor trezi toti, e o decizie absolut aberanta ca orice decizie luata de UE gen ''purtati masca, spalati-va 2 la dus si stati la 19 grade in casa''. Asa e cand comunismul e la putere si oile executa, uite ca nu toti lasa capul plecat si executa.
-
Mike, vineri, 09.12.2022 16:40
La capitolul energie.... Italia e ţara proştilor ! Poate nu ştiaţi dar ideea de a importa gaz metan în CCE/CE/UE de la URSS este a Italiei, iar prima conductă prin Ukraina deservea Italia. Trecând prin Austria, au folosit-o şi austriecii apoi s-au prins germanii și şi-au luat şi ei gaz sovietic printr-o nouă conductă - cea din Belarus !!! Apoi, aceiaşi Italia, care au refuzat energia nucleară deşi importă în cantităţi enorme din centralele nucleare din Franţa ! Apoi în ultimul deceniu, colac peste pupăză, s-au opus şi energiei eoliene !!! Vedeţi preţurile la curent şi gaz metan, extrem de mari, şi de ce nimeni nu vrea să investească ceva industrial în Italia. Sau de ce salariile şi GDP capita în Italia se duce încet încet spre sub cel din Spania! Aşa că, lasaţi-mă cu Italia. Da, ţară superbă ca turism, dar păcat că este locuită, ca glumă.
-
dan_grc, vineri, 09.12.2022 20:48
Gazul rusesc n-a mai fost ieftin pentru Europa înainte de 24 februarie, exceptând Germania, care revindea Poloniei la preț dubli, iar coada de topor numita Austria, a scăzut producția de gaz și de petrol cu jumătate, in Romania, începând din 2020, prin OMV, ce coincidență, la fix să prindă Europa de Est cu pantalonii în vine, că doar se pregăteau de " spețăl operatzia ", iar acum gazul rusesc este atât de ieftin, că ăla lichefiat din America și Qatar este și mai ieftin. Da barilul, cât mai e barilul ?
-
Mike, sâmbătă, 10.12.2022 00:02
Aşa este dle Dan grc de aceea trecerea la energia solară, plus terminarea unor centrale hidroelectrice, plus terminarea reactorului 3 şi 4, plus continuarea construcţiei altor parcuri eoliene , extragere gaz metan din Marea Neagră - ESTE BUNĂ şi IMPORTANTĂ ! Producem energie electrică LOCAL din ţara noastră ŞI NU MAI IMPORTĂM nici petrol nici gaz metan ! Dacă am electrifica tot, încălzire, răcire clădiri cu pompe de căldură şi maşini electrice autoturisme şi TIRuri, tot.... atunci NU MAI IMPORȚI combustibil fosil deloc ! Toţi banii rămân în Romania. Imaginaţi-vă o Românie cu dublu capacitate eoliană şi reactoarele 3 şi 4 gata, plus panouri solare peste jumătate din case şi clădiri precum şcoli, supermarket, mall, clădiri guvernamentale plus toate aceste clădiri cu pompe de căldură plus toate maşinile guvernamentale şi transport în comun, electrice Nu am importa nimic gaz, nimic petrol. Nimic. Numai în Rusia, UE trimitea un miliard de euro pe zi ! La arabi un alt miliard, la UK şi Norvegia ceva zeci de milioane de euro. ZILNIC. Dacă UE se electrică, în loc să plătească altora 2,5 miliarde de euro ZILNIC, toţi aceşti bani rămân în UE, în buzunarul nostru ! Nu la ruşi care urăsc vestul, nu la arabi care urăsc vestul, nu la UK, Norvegia care nu sunt în UE că deh, vor să fie super bogaţi dar separaţi ! Imaginaţi-vă.
-
@mike, sâmbătă, 10.12.2022 12:48
si in uk au crescut preturile la energie, cam de x2,5 in loc de x6 cum ziceau initial, au "plafonat" la x2.5 dar tot prin taxe vor recupera restul.. toata europa se vrea ingenuncheata cu prosteala asta..
-
@Seriff, sâmbătă, 10.12.2022 13:11
Pai ce se intampla e chiar datorita celor inteligenti care se opun evolutiei. Daca lumea statea dupa ei, acum aveai lumina la lampa cu Gaz, probabil telefon fix cu disc, televizor cu tub si frigider Fram. Noroc ca astia care tin pe loc omenirea sunt putini. Tarile nordice si vestice evolueaza, astia contra mai greu. Prin Olanda majoritatea au panouri pe case si produc mai mult decat consuma. Deci esti varza si comentezi fara sa stii ce zici. Banuiesc ca sustii si VAG TDI si dupa asta te miri ca ajung la spital oameni cu boli de plamani.
Dutz, sâmbătă, 10.12.2022 15:58Ești așa spălat pe creier încât nu înțelegi ca cei care au casa si își pot monta panouri solare sunt sub 5% din populația planetei. Panouri pe mal-uri, parcări etc, ajuta, dar nu fac mare diferența global. Când au nevoie mai mare de curent (țările nordice) si anume iarna produc la sub 20% din randament ca-i noapte… Electricele se încarcă noaptea, ca ziua sunt folosite… Noaptea nu-i soare (ciudat), si nici vant, doar dacă-i uragan. Ce legătura are evoluția fireasca a tot ce ai enumerat tu (plicticos de-altfel), cu faptul ca Electricele încă nu sunt o alternativa, nu este infrastructura, nu este curent si 90% din utilizatorii de masini nu își permit o masina peste 20.000 de euro? Ca vrei si ca ar fi logic este ok, dar încă nu se poate si va mai dura zeci de ani. Ia o pauza că latri degeaba.
-
Mike, sâmbătă, 10.12.2022 16:59
@Dutz te gândeşti dintr-un punct foarte îngust de vedere Doar 5% locuiesc la case.... Nevoia dvs de a minţi grosolan este incredibilă 3,9 miliarde trăiesc în urban din 7,3 miliarde (la acel timp, doar câţiva ani în urmă) deci doar 53% global sunt urban Da, mulţi români trăiesc la apartament şi majoritatea în cele cu un singur dormitor (aşa numitele "2 camere" în ţările ex comuniste şi ex sovietice) construite clar fără locuri de parcare, măcelărite unele zone verzi ca parcare sau transformarea unei benzi în parcare şi făcută strada sens unic.... dar există soluţii. Cine doreşte îşi poate cumpăra o maşină electrică, de la Dacia Spring la Tesla şi să o încarce odată la 2-10 zile... dar oamenii mereu aleg lenea şi mândria... că are diesel de 1000 km range... Apoi de ciudă, spune că electricele nu sunt bune. Mda
Dutz, duminică, 11.12.2022 17:28Sa vede ca ești ca o planta de apartament, crezi ca cei care stau la “sat” își permit panouri solare si electrice si pana acuma ai folosit trăsura din pasiune. Grosul acestor cifre este reprezentat de tari unde sărăcia este o problema mare… nici România nu este departe, din păcate. Toate rudele (aproape) pe care le am țara si unele au ferme si muncesc la greu nu-si permit electrice, nici măcar masini noi. Își cumpara masini cu maxim 7.000 de euro indiferent de ce oferă piața. Stai ignorant si îngâmfat… eu unul o las balta, bafta cu aberațiile!!!
-
Mike, duminică, 11.12.2022 21:55
Un important ziar finaciar scrie: "Pentru statele arabe din Golful Persic, actuala criză de pe piaţa energiei este o oportunitate extraordinară: 3500 de mld. dolari vor intra în conturile lor în următorii 5 ani dacă petrolul şi gazele rămân la fel de scumpe ca în prezent" Tot bănetul şi bogaţia imensă din Arabia Saudită, Emiratele Arabe, Qatar, Kuweit, Oman se datorează doar petrolului şi gazelor. Vezi și Norvegia care era pe departe cea mai săracă dintre ţările scandinave !!! înainte să dea de petrol... Parţial bogaţia UK cu petrolul Scoţiei !!! Închipuie-ţi că treptat, totul trece pe pompe de căldură, panouri solare, maşini electrice şi că nu mai plătim nimic (parte) din aceşti 2500 miliarde anual ci ne rămân banii ăştia în buzunare ! Gazele din Marea Neagră pot fi folosite la îngrăşăminte, petrolul la industria chimică / plastic... Da, azi sunt cam scumpe, dar aşa cum azi toată lumea are TV LED şi telefoane Smart şi internet rapid şi AC toată lumea... aşa o să aibă şi în viitor. Uitaţi-vă la preţul pompelor de căldură cât de mult au scăzut în 10 ani şi încă o să mai scadă !! Cât de ieftine erau panourile înainte de COVID şi războiul din Ucraina ! (o să se ieftinească înapoi după 2 ani de zile) Aşa şi maşinile termice vor fi accesibile. Noi, SH, ca acum, dar vor fi accesibile. Cât despre blocuri, se pot monta panouri solare şi pe blocuri şi acoperă parţial consumul... dar tot e un mare pas înainte ! Plus pompe căldură la blocuri.. deja în UK au montat pentru fiecare bloc în parte dintr-o serie de 6 blocuri de câte 7 etaje fiecare şi funcţionează foarte bine ! Deci se poate, sunt soluţii, se poate electrificat tot.
-
Mike, duminică, 11.12.2022 21:58
Apropo blocurile erau vechi, deja construite de mult, deci nu vorbim de blocuri construite nou nouţe.
-
Seriff, luni, 12.12.2022 09:02
@Mike delirezi grav, ai nevoie de urgenta de un doctor, du-te la Balaceanca si mai lasa-ne cu panourile tale verzi, evolutie si alte tampenii, nu mai pune nimeni botul la masinile cu baterii, s-a prins lumea de teapa, sunt scumpe, inutile, nu sunt deloc verzi si nu fac altceva decat sa limiteze deplasarea.
-
Snow, luni, 12.12.2022 10:17
Mi-a placut asta: "Elveția chiar se gândește să interzică mașinile electrice, dacă cererea pentru energie electrică nu poate fi îndeplinită în următoarele luni." Realitatea bate filmul !
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
sa bage bani mai multi in cercetare mai bine..