Ministrul Mediului: Până în 2026, Guvernul și-a asumat să scoată din circulație 250.000 de vehicule mai vechi de 15 ani
Potrivit ministrului Mediului, Tanczos Barna, până în 2026 vor fi scoase din circulație 250.000 de vehicule mai vechi de 15 ani. Totodată, oficialul susține că programul Rabla 2022 ar trebui să înceapă la 1 februarie.
Cum vârsta medie a parcului auto național este una ridicată, Guvernul caută soluții pentru descurajarea achiziționării de mașini vechi. S-a discutat inclusiv despre introducerea unei noi taxe pentru mașinile poluante, dar încă nu a fost luată o decizie în acest sens.
Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat recent că " Guvernul și-a asumat prin PNRR ca, până în 2026, să scoată din circulație 250.000 de vehicule mai vechi de 15 ani, aceasta fiind condiția ca România să primească fonduri europene pentru construirea de autostrăzi."
Programul Rabla este unul dintre mecanismele prin care românii sunt încurajați să achiziționeze mașini noi. În 2021, bugetul acestui program a fost dublat, iar suma totală de finanțări în cazul mașinilor electrice a fost triplată.
Pe viitor, susține ministrul, cei care vor să își schimbe mașinile mai vechi de 15 ani, dar situația financiară nu le permite achiziționarea unei mașini noi, vor primi "un sprijin semnificativ".
Totodată, autoritățile caută soluții de eficientizare a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus. " (Pentru 2022) Analizăm varianta tichetelor multiple, analizăm varianta obligativității pentru mașinile electrice de a scoate obligatoriu din circulație o mașină veche, analizăm impactul programului asupra mașinilor mai vechi de 15 ani sau mai vechi de 8 ani," a mai precizat Tanczos Barna.
Oficialul a declarat că programul Rabla 2022 ar trebui să înceapă de la 1 februarie.
via Economica
-
Alex D., luni, 13.12.2021 14:10
luate* pardon
-
dCi, luni, 13.12.2021 14:20
atunci pentru o mașina mai veche de 15 ani sa dubleze valoarea voucherului
-
Alesu, luni, 13.12.2021 14:50
Tipic la romani - ne angajam ca facem ceva dar noi de fapt nu stim cum. Daca ne uitam la anul 2021, la cate masini s-au casat prin toate programele rabla, nu se atinge targetul doar peste 12 ani. Daca vine si o criza si nu mai cumpara lumea masini, atunci sa vezi...(2021 nu a fost an de criza)
-
dCi, luni, 13.12.2021 15:34
@14:09... întrebarea e cât poluează o mașina care poate merge într-un an maxim 100 km...da sint intersați să-ți iei mașina noua apoi îți spun ca e poluanta... te obliga sa faci itp dar n-are importantă... mașina tot poluanta e...(atunci de ce mai facem itp)... doar se știe ca sunt “poluante”...
-
dCi, luni, 13.12.2021 15:36
@14:50... cum nu a fost criza?... de criza semiconductorilor încă n-ai auzit?... criza care se va prelungi câțiva ani... apoi va veni alta criza și tot asa
-
dCi, luni, 13.12.2021 15:45
In plus se accepta și mașini care proprietarii mai au puțin și vin cu ele insirate pe sarma...de ce sunt acceptate și mașinile fără itp care in mod normal nu circula deci nu poluează
-
Mircea Badea, luni, 13.12.2021 17:17
deci vrea consumerism? dar de itp naspa ce zice? dar sa nu mai fim groapa europei la gunoaie ce zice? mai intai astea!
-
dCi, luni, 13.12.2021 18:50
O poza cu logane din rematurile noastre nu puneati și voi... adevarul e ca de la ruși vine gazul
-
Gigi Spoitoru', luni, 13.12.2021 19:15
Mai bine și-ar pune în cap să crească salariile. Când vor avea românii 75% din salariul mediu al unui vestic atunci se vor putea schimba 500k de mașini.
-
joe, luni, 13.12.2021 23:24
Eu nu stiu cum elvetienii aia bogati nu-i strang de ..portofel pe cei ce inca conduc masini din anii 90 -2000 sau cele scoase la plimbare in week end ,cu motoare de 4000 cmc ,americane vechi,decapotabile..
-
Edikkk, marţi, 14.12.2021 08:12
RO şi UE total depăşite de situaţie, taxa total comunistă Trebuie taxat poluatorul Un diesel 1.2 din 2020 care face 2000 km lunar poluează cu mult mai mult decât un diesel 2.0 din 2010 dar care face 500 km lunar Taxarea la plesneală, la medie, statistici este o prostie Taxa trebuie băgată în carburant Nu că RO şi UE forţează cumpărarea de maşini noi, care nu le vrea nimeni
-
DanG, marţi, 14.12.2021 08:50
Nu se va face nimic pentru ca nu ar fi o masura populista. In unele orase nu mai poti respira din cauza cazanelor pe motorina conduse de nespalati sau nesimtiti incapabil sa le intretina. Murim sufocati sub tacait de diesel, oameni care si-au luat un cotet cu 1000 Euro si platesc impozit 150 lei/an si mai au si pretentii de banii aia. E mult prea ieftin sa ai masina in Romania, de aia sunt la volan oameni care nu ar trebui sa lase caruta sau bicicleta. Nici politia nici rar ul nu isi fac treaba.
-
inexorabil, marţi, 14.12.2021 08:54
@Profu’ de gramatică, dacă mai stai mult în expectativă, îţi fur eu meseria :)
-
Seriff, marţi, 14.12.2021 09:07
@Edikk, e taxat direct poluatorul prin pretul de la pompa marit, RCA dublat si gropi in care iti rupi masina, mai taxat de atat ce sa ii mai faca, sa ii ia rotile de pe masina?
-
ds, marţi, 14.12.2021 09:19
Da, așa cum spune cineva mai sus, în mod normal ar trebui ca vaucherul să se dea numai pentru o mașină funcțională, cu itp și asigurare. Pentru că numai așa se consideră scoasă din circulație. Altfel, o ruginitură folosită pe post de coteț pentru găini e oricum scoasă din circulație și ar trebui cumpărată doar la preț de fier vechi.
-
dCi, marţi, 14.12.2021 09:22
@09:07... in plus ești taxat și prin itpul anual... itp care e bun doar sa nu te amendeze poliția... neținând nimeni cont de starea tehnica a unei mașini... de faptul ca proprietarul a întreținut mașina așa cum trebuie... pe ei ii interesează ca e veche...dar pe Țiriac de ce nu îl forțează sa caseze mașinile lui vechi și poluante?... mi se ridica parul in cap când văd ca sunt unii disperați sa i vadă mașinile... și pentru asta bănuiesc ca mai și plătesc
-
ds, marţi, 14.12.2021 09:31
@Seriff ... și cum faci diferența la pompă între norma de poluare Euro 6 și Euro 3, adică între 60 mg/km și 150 mg/km? Oare unuia cu euro 6 îi convine să plătească la fel ca unul euro 3? Singura măsură echitabilă ar fi la impozit.
-
Kap, marţi, 14.12.2021 09:49
Impozitul mărit ar fi o mizerie de taxă pe deținere ce nu ține cont de rulaj și de poluarea efectivă. Cea mai apropiată de adevăr ar fi taxa în combustibil, cât arzi atât plătești. E adevărat, nu ar ține cont de norma de poluare, dar cu timpul acele mașini cu normă mică vor fi treptat înlocuite, și-n plus motoarele mai noi sunt mai eficiente, deci consumul mai mic ar compensa neluarea în seamă a normei.
-
ds, marţi, 14.12.2021 10:05
Introducerea taxei în prețul combustibilului este o taxare otova și va avea efect în lanț. Aprovizionare, transport, agircultură etc. etc. De ce? Pentru ca nea cutare merge el de două ori pe an cu mașina fabricație '99 și se simte lezat și discriminat. Hai să fim serioși! Nu-i convine pentru că face doar 1000 de km pe an? Să fie sănătos. Există tren, Uber, rent-a-car. Eu dacă am Euro 6, să zicem și fac 10-20 30-40.000 km pe an, de ce aș plăti în plus la combustibil? Doar că e nea caisă discriminat? El e poluatorul, nu eu. Parcă principiul este poluatorul plătește, nu? Păi atunci să plătească. De ce să-i băgăm pe toți în aceeași oală??? Hai, liber la mânuțe roșii!
-
Kap, marţi, 14.12.2021 10:16
Evident că mânuță roșie, când lansezi aberații că nea Caisă care face câteva mii de km pe an cu euro3 ar polua măcar comparabil cu orice euro 6 care aleargă zeci de mii de km anual. Principiul poluatorul plătește este respectat DOAR dacă fiecare plătește cât arde. Care-i problema că el își ține mașina pe locul de parcare plătit sau în curte acasă la țară și iese doar când are nevoie? Poluarea se produce atunci când motorul e pornit, indiferent că e un Cielo cu GPL care face 2000 km pe an sau un SUVoi de ”manager” care arde motorină să facă 40.000 pe an.
-
ds, marţi, 14.12.2021 10:40
@Kap, dacă te-ai documenta un pic înainte de a deschide gura ar fi ok. Altfel orice discuție devine pierdere de timp. Din '90 încoace, de când cu "democrația originală" a lu' Iliescu, ne tot scremem să fim buricul pamântului și originali în toate, fără să ne uităm un pic în curtea altora cu oaresce experiență. Nuuu, noi trebuie să inventăm mereu apa caldă. Venim cu tot felul de lucruri doar-doar i-om fenta. Așadar, decăt să vii cu tot felul de idei din puțul gândirii, nu mai bine pui neuronii la muncă. Uite colea cum se taxează în lumea civilizată: "https://cursdeguvernare.ro/schemele-de-taxare-a-poluarii-auto-in-statele-ue-ce-poate-alege-la-un-moment-dat-romania.html" Hai, spor la lucru și la emis idei crețe! P.S. Liber la mânuțe roșii, dar argumentate, nu cai verzi pe pereți.
-
dCi, marţi, 14.12.2021 10:49
@09:31... dar când am cumpărat mașina iar statul roman a încasat taxe vamale, TVA pe mașina, diverse taxe pe asigurarea Casco și RCA, reprezentanta a plătit impozit pe profit, salariații reprezentantei impozit pe salarii, cas... au plătit TVA la rândul lor din banii mei, a fost bine?... de ce nu mi-au spus de atunci... mai “dCi”... vezi ca după câțiva ani te voi pune sa plătești taxa de prima înmatriculare iar peste nu știu câți ani îți voi mari impozitul... eu când am cumpărat mașina nu am ales euro 3 deși era disponibil și euro 4,5 ori 6d... am ales euro trei pentru ca acela era standardul atunci... acum dacă cumpar euro 6d iar la toamna îmi spun ca nu mai e bun înseamnă ca trebuie sa fii dus cu capul sa accepți așa ceva
-
dCi, marţi, 14.12.2021 11:00
Mașinile sunt tot mai poluante pentru ca între timp toată lumea vrea suvuri ...pe benzina...era și oștire pe AM cum ca prin trecerea de la motorina la benzina cantitatea de co2 a crescut
-
dCi, marţi, 14.12.2021 11:02
... o stire... https://www.automarket.ro/stiri/mai-putin-diesel-mai-mult-co2-a-crescut-media-emisiilor-de-dioxid-de-96589.html
-
netam-nissan, marţi, 14.12.2021 11:19
Nu fiți răi că-i băiat bun Barna și știe bine ce face la fel ca cu ursulache Arthur. Ori cu buletinele stat în stat pentru secui. Sau cu legea asta nouă a sifonatului din feisbucuri mailuri etc fără aprobări judecători inventată tot de el și aprobată pe șest. Mai scurt nu veți mai avea nimic, nu doar cazane și veți fi fericiți.
-
Kap, marţi, 14.12.2021 11:21
Exemplele date în acel articol sunt taxe de înmatriculare și impozite pe proprietate care probabil au doar rol de descurajare a deținerii mașinilor mai vechi. Într-adevăr e de puțul gândirii să asociezi deținerea unei mașini cu poluarea pe care O POATE produce teoretic. Mi se pare o idee creață și de noaptea minții să reduci noxele produse de diferiți combustibili la cantitatea de CO2 estimată de producător în condiții teoretice și să presupui că toate vor rula egal! Nu inventăm apa caldă dar mai ales în condițiile puterii de cumpărare a românilor, ar trebui să ne gândim de 7 ori dacă aducem de afară orice măsură și cum o adaptăm să producă efectele scontate. Și nu, nu e vorba de fente, am dat argumente. Fix impozitul sau taxa de înmatriculare i-ar băga pe toți ”în aceeași oală”, hai să și gândim ce scriem.
-
ds, marţi, 14.12.2021 11:36
@Kap, fii sincer, așa-i că te-ai uitat doar la poze și n-ai citit articolul, nici, măcar, titlul? Scrie maaare, font Arial, corp 39: " Schemele de taxare a poluării auto în statele UE...." Despre ce naiba vorbim aici? Acum, serios, chiar consider că discuția e pierdere de timp din partea mea. Zi bună!
-
Kap, marţi, 14.12.2021 12:07
Tocmai, că eu am citit textul, m-am și referit la el. Și l-am combătut cu aceleași argumente pe care ți le înșir de 3 comentarii încoace și la care nu reacționezi nici măcar cât la vibrația smartfonului. Toată contribuția ta la discuție a fost un link spre un articol pe care nu l-ai înțeles și exprimarea frustrării că ai euro 6 și nu ți-ar conveni să plătești în combustibil o taxă pentru poluezi.
-
dCi, marţi, 14.12.2021 12:32
@10:40... da democrația lui Iliescu a fost una “originala”... e clar ca acum trăim într-una “autentica”
-
dCi, marţi, 14.12.2021 12:50
@08:50... atât timp cât fenomenul Pitești a permis unora sa obțină intr-o zi toate categoriile permisului de conducere...mie mi-a luat vreo 16 ani...
-
Seriff, marţi, 14.12.2021 14:18
@Ds pai e simplu, daca eu am euro 3 si fac 1000 km pe an, iar tu ai euro 6 si faci 20.000 km pe an? Cine a poluat mai mult? Masina mea care practic mai mult a stat sau a ta care probabil a mers zilnic? Oricum ca idee, nu mi se pare normal si nici democratic sa platesc nici eu nici tu. Taxele astea au mai fost sub forma de ''taxa de mediu''? Ce s-a facut cu banii aia pentru mediu? Absolut nimic, doar s-au imbogatit niste hoti, padurile se defriseaza bine mersi, fabricile polueaza de rup 24 din 24, arderile de deseuri sunt in floare, santiere de constructii apar peste tot, ca na stam in Residence, etc. Asa ca de ce sa fie taxe de poluare?
-
PMC, marţi, 14.12.2021 14:24
1. Din start spun ca eu consider programul Rabla (in intregime) o hotie din banii contribuabililor. Taxele platite de mine sunt practic un transfer de proprietate, o rechizitionare din partea statului a ceea ce imi apartine mie, a ceea ce am produs prin munca mea, rezultatul efortului si capacitatilor mele ca individ activ. Statul se angajeaza sa ofere niste servicii pe care eu nu mi le-as putea asigura ca rasplata pentru banii pe care ii platesc. Ei bine, incurajarea unor producatori auto si cheltuirea acestor bani pentru balarii climatice (infirmate an de an de zeci de ani incoace) nu face parte dintr-un contract intre mine si Statul Roman. Privita problema in acest fel, care e modul corect de-a privi, parca par altfel lucrurile cu programele astea de tip "sa fie bine sa nu fie rau". Este? 2. Sunt de acord si eu cu ideea ca masinile scoase din circulatie ar trebui sa fie masini functionale cu ITP si istoric de asigurare din ultimii 2 ani. Doar in felul acesta se scot rable din circulatie cu adevarat. Chiar si numai judecand dupa acest detaliu se vede ca programul a fost facut si executat doar asa, sa fie. S-au "scos din circulatie" practic niste epave care oricum nu mai circulau demult si n-ar mai fi circulat niciodata. Eu insumi am cumparat o asemenea epava pentru un tichet rabla. 3. Nu sunt de acord cu taxele, generalmente, insa o taxa aspra de tot pentru importurile de vehicule SH ar trebui impusa. E metoda sigura de a descuraja aceasta practica absolut oribila pentru noi toti, de a aduce toate vechiturile din Germania. ASta ar trebui sa inceteze urgent. As lua o asemenea masura in paralel cu niste masuri de incurajare de achizitionare masini PRODUSE NUMAI IN ROMANIA, masini noi si ieftine. As da subventii pentru asa ceva tinerilor si celor cu venituri foarte reduse care au nevoie reala de masina pentru a putea fi productivi. Se pot face lucrurile cu cap, numai sa se doreasca asta. In cazul in care aveti impresia ca ma contrazic cu punctul 1, nu e asa: in cazul in care e nevoie, trebuie ajutati oamenii ca sa poata mentine un loc de munca si sa-si castige painea.
-
Seriff, marţi, 14.12.2021 14:34
@Pmc, ai si nu ai dreptate, nu e normal sa se interzica masinile din Germania, sunt si masini ok, nu sunt toate vechituri, pe bune, decat sa iti iei o Fabia noua 1.0 cu 17.000 euro mai bine iti iei o masina veche de maxim 5 ani din Germania, cu un motor ca lumea, cu mai mult confort si care sa iti ofere o siguranta mai mare.
-
Poluatorul plateste, marţi, 14.12.2021 15:16
Calculul daca esti poluator mai mic sau mai mare nu trebuie sa se faca global ci pe unitate (distanta, timp etc).. cand va aud ca, intr-un an, unul care scoate fum negru pe 1000 km e mai putin poluant decat unul care doar pufaie ceva pe 40.000 km imi vine sa va dau un gaz posterior in nas, sa intelegeti ce inseamna poluarea la esapament in orase. Orice activitate umana are un grad de poluare, ca tot vorbim de acea amprenta a fiecaruia, de cand te scoli, aprinzi becul la baie, tragi apa, iei liftul, ajungi pe strada si tragi un partz. Si in somn poluezi, ca iti incarci telefonul peste noapte si lasi si caldura deschisa ca sa visezi frumos. Deci viata si activitatea in sine genereaza poluare, dar poluarea trebuie repartizata pe unitatea de viata si pe unitatea de activitate, nu cumulata pe perioada vietii/activitatii. Dupa voi, unul care moare la 40 ani e mai putin poluator per total decat unul care moare la 80, ca deh, a trait mai putin! Bravo lui, dar e mort! Cel care continua pana la 80 ani va continua sa aiba amprenta lui ecologica pe Planeta asta, dar in timpul asta va fi si generator de activitate, de produs economic, necesare lui si celorlalti oameni. Asa ca unul care face 40.000km/an cu EURO6, fata de cel cu 1000km cu NON_EURO, inseamna ca nu doar se plimba de colo colo aiurea..transporta, plateste parcari, taxe pod, cazari la hoteluri, vacante etc. in aia 40.000, deci antreneaza un circuit economic de taxe, plati, salarii pentru el si ceilalti mult mai mare decat o face cel cu 1000 km.... iar poluarea lui medie repartizata pe aceste beneficii este acceptabila socialmente celeilalte. Pai nu asa va si apare in taloane gradul de poluare? grame pe kilometru nu tone/anii de utilizare ai masini? Si mai e ceva, nu e un singur cazan care face aia "doar 1000km/an", sunt mult mai multe cazane super toxice decat masini noi euro 5/6... deci nu mai macaniti cu faza asta ca astia cu fumigene polueaza mai putin ca nu mai tine. Un sistem poluatorul plateste pe care il vad posibil de implementat, ca tehnologie exista, este in pretul carburantului, dar diferentiat la pompa per norma poluare... un tag/vinieta per masina care citit la pompa iti determina instant pretul pe care-l dai pe litru, de la 6,5 lei/l pt non-euro pana la 4.5 lei/l pt EUR6, de exemplu. Si astfel taxezi si gradul de poluare (sau incurajezi gradul redus de poluare), si gradul de utilizare al masinii.
-
Seriff, marţi, 14.12.2021 16:03
1.Si daca taxezi gradul de poluare ce rezolvi? Nu mai exista sau ce? S-a taxat si in trecut, s-a numit ''taxa de mediu'', s-a platit si tot s-au inscris masini, asa ca ce s-a rezolvat? Evident nimic. 2. De ce nu se taxeaza masiv fabricile care scot fum non stop? 3. De ce se dau autorizatii de constructie pentru santiere pe spatii verzi? 4.De ce se defriseaza masiv paduri? 5.De ce se ard deseuri? 6.De ce cand se vorbeste de poluare se rezuma totul doar la masini? 7.De ce cand a fost stare de urgenta si traficul era spre 0 poluarea era la fel de mare ca in orice zi aglomerata?
-
PMC, marţi, 14.12.2021 16:32
@Seriff: asa e. N-am avut timp sa explic/nuantez. Importul de SH-uri in sine nu e ceva rau, atat timp cat nu e vb de importuri de rable, pericole pentru populatie in primul rand pentru siguranta si ca poluatori. Intamplarea face ca am avut o perioada buna cand am condus mult pe directia Germania-Romania. Am vazut f bine ce fel de masini aduceau vestitii "samsari" (nici macar de sfintele sarbatori de Craciun nu se opreau). Erau pur si simplu vechituri cumparate la mai putin de 1000 de eur. Astea erau peste 50% din ce vedeam pe platforme cu nr de SJ, MH samd. Ar trebui sa se fie taxate troacele pana la niveluri la care nu le mai cumpara nimeni. Asta ar fi o masura in beneficiul tuturor, chiar si al potentialilor cumparatori. Decat sa iesi pe sosea cu un Golf de 700 de Eur, cu siguranta e mai sanatos si mai sigur pt tine sa iei autobusul/trenul. Chiar si prin prisma costurilor de intretinere pentru o masina veche cu N probleme implicite. Pe care costuri, cand iei asa ceva, nu ti le permiti. Numai ca nu te duce capu' sa-ti dai seama de asta. Cat despre SHurile de 4-5 ani, chiar am spus la un alt articol ca daca as fi Min Mediului as face un program pentru masini SH tinere, in parteneriat cu dealerii auto. La articolul cu finantarea pentru statii de incarcare, alaltaieri mi se pare.
-
dCi, marţi, 14.12.2021 16:45
@16:33... cel mai probabil acele mașini de care vorbești tu nu aveau ca destinație România... cum poți spune ca sunt pericole pentru populație mașini care trec prin RAR ... mașini perfect funcționale?
-
Seriff, marţi, 14.12.2021 16:53
Discutia este masina noua vs masina sh (la aceeasi bani). Ca se importa masini de 700 euro, nu stiu cine ar cumpara asa ceva, dar oricum si din tara poti sa iti iei masina la 1000 de euro, nu trebuie sa fie adusa din Germania. Masinile vechi oricum dispar inevitabil din circulatie, cate Golf 3, Bmw pisicuta, sau alte masini din anii 90 mai vezi pe sosele? Acum masina veche inseamna Golf 5 din 2007, sau Astra 2008. Inca o chestie importanta, acele masini trec prin RAR ca sa fie inmatriculate, daca sunt intr-adevar rable nu ar trebui sa treaca, ca trec cu spaga, asta e partea a doua, aici e de fapt problema. Eu nu vad o probleme cu o masina veche intretinuta, aa, daca scoate nori de fum, e plina de rugina, nu are frane, are anvelope tocite praf etc clar nu are ce cauta pe sosea. Dar asta e treaba ITP-ului, implicit al RAR-ului daca masina e adusa din afara.
-
PMC, marţi, 14.12.2021 17:00
Pai discutia nu este despre masina noua vs. masina veche la aceiasi bani. Ca eu nu la aia ma refeream. Bine-nteles ca un SH de 15.000 de eur e ok. Indiferent despre ce marca si tip vorbim. Eu vorbeam de porcariile ieftine care se aduc. Masini sub 1000 de eur. Nu stiu in ce zona locuiesti. Intr-un oras decent in Romania nu se cumpara asa ceva pentru ca nivelul de trai e mai ridicat. Dar in orasele mici si in mediul rural crede-ma ca se importa. Am spus, am vazut cu ochii mei ce se aduce pe platforme. Focusuri, 306, 206, 106, Polouri, Fabia, Golfuri, samd samd toate ff vechi. Cumparatul din Romania nu e un punct valid. Eu ma refeream la stoparea importului si invechirii parcului auto in plus fata de cat e de vechi acum.
-
PMC, marţi, 14.12.2021 17:23
Nici n-am terminat bine de zis... https://adevarul.ro/news/eveniment/zeci-perchezitii-tara-intr-un-dosar-evaziune-fiscala-domeniul-vanzarii-masini-second-hand-prejudiciu-6-milioane-euro-1_61b85ce25163ec42719158d5/index.html
-
dCi, marţi, 14.12.2021 17:27
Pentru cei ce nu înțeleg e treaba lor... singura soluție de înnoire parcului auto e subvenționarea cu un procent f mare a prețului autovehiculelor...concomitent cu creșterea masiva a veniturilor... orice altceva e in zadar... bine ar mai fi și soluția confiscării mașinilor care deranjează... treaba cu programul rabla e in zadar...eu mi-am luat doua mașini fără rabla și urmează a treia cel mai probabil fără rabla...oricum nu dau mașina personală la Remat... cine își cumpara logan prin rabla își cumpara și fără... sunt mulți oameni car nu ar cumpara ceva folosit și vor obligatoriu sa fie ceva nou
-
Seriff, marţi, 14.12.2021 17:28
Pai din punctul meu de vedere, strict legat de masini sub 1000 de euro care se importa, ce sa zic, astea sunt salariile in Romania, sunt multi oameni saraci care nu isi permit o masina mai scumpa, dar au nevoie de masina,sa fie salariile si la noi ca in Germania si atunci poate oamenii aia nu si-ar mai lua Focus din 2001, si-ar lua din 2016, ce sa zic, daca RAR-ul si-ar face treaba ar fi date in circulatie doar masini ok din punct de vedere tehnic, ca sunt niste spagari ordinari si trec orice cazan daca da spaga e partea a doua.
-
Dog90, luni, 27.12.2021 07:38
Mercedesul meu din 2005 care nu scoate gram de fum și merg cu el din an in Paște l-ați scoate din circulație, dar ce se întâmplă cu modelele noi?? De exemplu am văzut nenumărate suvuri etc din 2015-... Cu diferite defecțiuni care mergeau cu norul de fum in spate Și voi îmi scoateți mașina mea care in toți acești ani a fost îngrijită k un bebeluș Jeguri de oameni
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Din pacate de cele mai multe ori nu masinile vechi sunt neaparat poluante ci cele neintretinute corespunzator. E mare pacat ca se priveste asa de ingust acest spectru larg al poluarii si ca sunt loate in considerare doar cifrele pe care masina le prezinta la vanzare.