Mini va oferi o variantă entry-level a hatchback-ului său cu cinci uşi: motor de 1.2 litri şi 75 CP

Publicat miercuri, 21.01.2015 10:20 de Sebastian Toma

Caroseria hatchback cu cinci uşi din gama Mini va fi oferită în compania unei noi motorizări entry-level, un 1.2 turbo de 75 CP.

Mini va aduce la Salonul Auto de la Geneva o nouă variantă entry-level a hatchback-ului său cu cinci uşi. Vorbim despre Mini One First, un model echipat cu un motor 1.2 turbo cu trei cilindri în linie. Propulsorul beneficiază de injecţie directă şi dublu Vanos şi livrează o putere maximă de 75 CP şi un cuplu maxim de 150 Nm. Noua versiune entry-level a lui Mini hatchback în varianta cu cinci uşi are un consum mixt de 5.2 litri la sută şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 13.4 secunde. Emisiile de CO2 sunt de 122 de grame pe kilometru.

Mini are de acum versiune cu cinci uși: el este cel mai nou model Mini

Contrar tendinţelor în ceea ce priveşte variantele entry-level ale unor modele, Mini One First 5 door este oferit în standard cu o transmisie cu şase trepte. Unitatea manuală a fost proaspăt dezvoltată de inginerii BMW Group şi promite un nivel optimizat al eficienţei, o masă redusă în comparaţie cu unitatea pe care o înlocuieşte şi un nivel ridicat de confort la schimbarea treptelor.

Preţuri Mini Cooper 5 uşi în România: noua versiune de caroserie porneşte de la 21.800 euro

Mini susţine că două treimi dintre clienţii noului model vor alege varianta cu trei uşi, succesorul legendarului model creat de Alex Isigonis şi că noua variantă cu cinci uşi nu va canibaliza vânzările variantei clasice. Un studiu comandat de producător a dezvăluit că lucrurile merg contrar trendului din segment, iar cei care îşi doresc un Mini cu cinci uşi o fac nu pentru că sunt familişti sau au nevoie de mai multă practicalitate. Motivul este simplu: se întreabă ce ar fi dacă ar alege altfel decât de obicei. Roderick von Ostrowski, manager de produs Mini, a explicat: "Trei sferturi dintre clienţii modelelor hatchback cu cinci uşi nu au copii. Îi cucereşte doar ideea de a avea mai multă flexibilitate. Iar acum, noi avem ce să le oferim."

Noi rezultate EuroNCAP: Passat și Mondeo primesc cinci stele, însă Mini, Smart și Opel Corsa reușesc doar patru

Via WCF | MINI

  • Crystyann, miercuri, 21.01.2015 12:12

    1,2Turbo de 75CP????? Sunteti siguri de ceea ce ziceti ? Pai atat are aspiratul de pe Logan...Sau ala de 1.0 in 3 cilindri de pe Up si Citigo.. Inca o data intreb : sunteti siguri ca are doar 75CP???

  • hazard, miercuri, 21.01.2015 14:11

    Nu este gresit, indiferent de cate ori intrebi :). Este motor turbo de 1,2 litri , in trei pistoane, 74 cai putere si 150,5 nm cuplu. S-au axat deci pe cresterea cuplului, nu a puterii. De exemplu: grupul VW are motor turbo de 1,2 turbo de 86 de cai putere, 160 nm dar Suzuki are un aspirat de 1.2 la 94 cai putere dar numai 118nm cuplu. Eh si mai ai multe de studiat, poti continua cu curba de cuplu in functie de curba de turatii...etc.

  • Crystyann, miercuri, 21.01.2015 15:56

    @hazard : nu compara cuplul unui motor turbo cu unul aspirat ca nu comparam fasole cu masline. Eu discut strict despre motoarele turbo actuale si care ofera cifre mult mai bune . Imi zici ca s-au axat pe cresterea cuplului de zici ca au ajuns la 200nm. :)) . Ala este un cuplu firesc pentru un motor turbo de cilindree mica. Eu ma refeream strict la CP - mi se par putin pentru un motor turbo de 1,2, chiar si in 3 cilindri. PS: motorul 1,2TSI 86CP este invechit, se va schimba in curand ( e cel cu distributie pe lant ). In acest moment a aparut 1.0TSI de aprox 95CP si 160Nm la A1 / Polo )

  • tzenu_bmw, miercuri, 21.01.2015 16:51

    Astia chiar isi bat joc de clienti frate.........1.2 turbo de generatie noua si dublu Vanos si iti ofera 75 de cai-putere???????? Nici nu mai stiu ce sa mai zic.........adica eco-bost de 1 L de la ford iti ofera 100 de cai si chiar 125 si astia de la Mini si BMW iti ofera aproape jumate din motor mai nou si MAI inovativ????????:))))))))) Lasa ca fraieri cumpara......... Si sa nu uitam ca acest Mini cu 5 usi e cica o masina de 'familie' in comparatie cu versiunea cu 3 usi si probabil e si mai grea.......deci un mare no no la masina asta.......

  • @Crystyann, miercuri, 21.01.2015 22:00

    De ce e invechit motorul ala turbo de 1.2 de la VAG stimabile? Este acelasi motor in 4 cilindri (nu ca ascutitorile astea in 3 cilindri, dezechilibrate si cu zgomot de Mobra) utilizat cu succes pe Golf la putere de 110 CP cu soft modificat. Iar daca tu crezi ca lantul este mai putin fiabil decat cureaua...e problema ta! Am condus si ascutitoarea aia de 0,8 TwinAir de la Fiat si 1.0 Ecoboost si chiar daca in teorie au performante superioare sau apropiate de un motor in 4 cilindri, realitatea bate filmul!

  • Suleyman Cunoscatoru, miercuri, 21.01.2015 22:38

    Radeti voi, dar o sa aibe un consum mic, puterea sigur va fi livrata la turatii mici, si se va comporta ca un diesel, doar ca muuuult mai rafinat. Si daca totul a fost pus si conceput asa cum trebuie, o sa fie foarte fiabil. O sa facem noi o comparatie cu Ecoboosul peste 10 ani sa vedem.

  • vianu, miercuri, 21.01.2015 23:11

    @@Crystyann vorbesti numai balarii...

  • @vianu, joi, 22.01.2015 08:37

    in sfarsit sunt de acord cu tine :)

  • Bethurbazal, joi, 22.01.2015 13:57

    Pentru o parte din public (fetele cu fite si atat) motorul acesta e ideal.