Mini nu vrea sistemul Hybrid4 produs de PSA Peugeot-Citroen
Mini a declarat oficial că nu intenţionează să folosească sistemul hibrid dezvoltat de grupul francez PSA Peugeot-Citroen. Constructorul britanic va miza pe eficienţa motoarelor diesel.
Deşi împrumută motoare de la PSA Peugeot-Citroen, cei de la Mini nu vor prelua de la francezi şi tehnologia hibridă, diesel-electric. Declaraţia a fost făcută de însuşi Wolfgang Kutler, responsabilul Mini pentru divizia de motoare, care a exclus orice ipoteză de preluare a trenului de propulsie Hybrid4.
Kutler a declarat că sistemul gândit de francezi este destul de costisitor şi mult prea greu pentru a putea fi instalat pe modelele din gama constructorului britanic. În plus, avantajele folosirii sale se observă doar în ciclul urban şi nu pe autostradă.
Mini se va concentra în schimb asupra propriei game de motorizări diesel, capabilă să facă faţă în continuare normelor de poluare. Unităţile vor putea fi îmbunătăţite simţitor în următoarea perioadă, prin modificarea presiunii carburantului, prin reducerea frecării şi prin înlocuirea turbocompresoarelor. Potrivit lui Kutler, în acest moment doar 50% din eficienţa motoarelor diesel este exploatată.
Pe viitor însă, Mini ar putea apela la resursele unui motor diesel produs exclusiv de părintele BMW, o unitate de 3 cilindri şi 1.5 litri, capabilă să ofere performanţe deosebite în materie de acceleraţie şi consum. Aflat momentan în stadiu de concept, motorul ar putea înlocui pe viitor unităţile HDi ale francezilor.
Deşi nu îşi doresc sistemul diesel-electric al francezilor, cei de la Mini ar putea folosi propriul tren de propulsie hibrid în viitor. Fezabilitatea unui asemenea proiect a fost demonstrată chiar şi de Getrag, odată cu dezvăluirea versiunii concept Hybrid Demo Car, care vine cu un motor pe benzină de 1.6 litri, asistat de o unitate electrică şi de o cutie cu dublu ambreiaj.
via | autoblog
" Pe viitor însă, Mini ar putea apela la resursele unui motor diesel produs exclusiv de părintele BMW, o unitate de 3 cilindri şi 1.5 litri, capabilă să ofere performanţe deosebite în materie de acceleraţie şi consum. Aflat momentan în stadiu de concept, motorul ar putea înlocui pe viitor unităţile HDi ale francezilor. " MINI a renuntat deja la motorul 1.6 HDI in favoarea unui motor diesel de 1.6 L de origine BMW derivat din motorul diesel BMW in 4 cilindri de 2.0 L ( http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/255358/mini_cooper_d_facelift.html sau http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Mini-Cooper-1.6D/251731/ ) .