Mihai Marinescu a concurat in Seria Mondiala Renault la Monaco

Publicat marţi, 26.05.2009 16:50 de Mircea Meșter

Mihai Marinescu a concurat in acest weekend, la Monaco, in cea de-a doua sa cursa in World Series by Renault. Startul a fost insa unul cu ghinion pentru pilotul roman.

Mihai Marinescu a continuat colaborarea cu echipa austriaca Interwetten Racing in World Series by Renault 2009, si a luat startul in etapa de la Monte Carlo, programata in acest sfarsit de saptamana, odata cu Marele Premiu de Formula 1. Team-ul austriac a continuat sa-l sustina, inclusiv financiar, pe tanarul pilot roman, propietarul echipei, Walter Raus, fiind convins de capacitatea lui Mihai de a obtine rezultate bune:

"Mihai este un pilot talentat si rapid. Nu are experienta cu aceasta masina si totusi a obtinut timpi foarte buni, de fiecare data cand a urcat la volan. Sunt convins ca odata ce sa acomodat cu monopostul Formula Renault 3.5 va obtine performante foarte bune. Monaco este o pista care i se potriveste, este foarte tehnica, si de aceea l-am sustinut pentru a concura aici".

Primul contact cu circuitul din Principatul Monegasc a fost o mare surpriza pentru Mihai Marinescu. "Este incredibil! Ma asteptam sa gasesc niste stradute mici si intortocheate, insa nu. Spre surprinderea mea, strazile sunt largi iar virajele nu sunt chiar atat de stranse cum par la TV. Ma asteptam ca circuitul sa fie similar cu cel de la Macao, dar nici pe departe. Senzatiile oferite de masina de concurs pe aceasta pista, sunt unice! Al doilea viraj, cel de la Casino este intr-adevar special, iar depre cele doua sicane de la piscina sa nu mai vorbim! Treci prin ele cu peste 100 de km/h, la cativa metri de apa. Tunelul este iarasi special. La intrare esti orb, instinctul spune sa franezi iar tu stii ca trebuie sa accelerezi. O proba de forta.”

Mihai a mers bine in sesiunile de antrenamente prograamte joi dimineata. Fara sa foloseasca anvelope noi, Mihai a incercat sa "descifreze" circuitul. Tur dupa tur si-a imbunatatit prestatia, cel mai bun timp al sau find obtinut chiar la final. In calificarile de sambata, Mihai a reusit o performanta buna, depasindu-si timpul de joi cu aproape trei secunde, obtinand al 9-lea timp al seriei sale si al 15-lea la general: "Incep sa ma acomodez cu masina. Inca nu o simt perfect, dar e din ce in ce mai bine. Mi-am atins obiectivul – intrarea in primii 15. Sper sa am o cursa buna si sa trec linia de sosire cel putin pe aceasi pozitie", a spus Mihai, dupa calificarile oficiale.

Cursa de duminica s-a incheiat insa mult prea repede. Chiar la start, Mihai a fost percutat violent din spate de rusul Move si fortat sa abandoneze: "Sunt dezamagit. La start am avut mici probleme tehnice, si imediat m-a lovit Move. Dupa cum a decurs cursa, veneam in primii 12, dar n-a fost sa fie. Am totusi multumirea ca am progresat cu aceasta masina. Trebuie sa le multumesc celor din echipa Interwetten Racing pentru tot sprijinul lor, echipa e profesionista, e una din cele mai bune cu care am lucrat. Imi pare rau ca nu am reusit sa le aduc o bucurie, sper insa sa o pot face cat mai curand", a adaugat Mihai Marinescu.

Mihai are oportunitatea de a continua alaturi de echipa Interwetten Racing si in etapa urmatoare, la Budapesta, la jumatatea lunii iunie, daca reuseste sa adune minimul de buget necesar.

  • cobra, marţi, 26.05.2009 17:33
    gg mircea

    ar fi extraordinar sa aflam mai des si despre ceilalti biloti romani de top.....cum ar fi brad bruner,doru sechelariu etc

  • mad79, marţi, 26.05.2009 19:00
    salut

    pentru asta asculta-l pe miki alexandrescu,ca te va plictisii,in timpul cirselor cu asemenea informatii!

  • me_najanaja, marţi, 26.05.2009 20:04
    mda

    Marinescu se chinuie de mult dar nu prea se leaga nimic de el,poate Doru S. sa "ne" reprezinte in F1 peste cativa ani,are talent cu carul si un sponsor mare (tatal lui)

  • cobra, marţi, 26.05.2009 20:56

    un singur lucru bun face si miki asta.....macar vorbeste despre romani

  • NeoGalaxy, marţi, 26.05.2009 21:05
    @Miki

    Pe mine nu ma deranjeaza ca vorbeste despre pilotii romani dar as prefera s-o faca intr-o emisiune serioasa (la TVR este cam imposibil) si mai ales nu intr-o cursa de Formula 1. La fiecare cursa se intampla urmatoarele: 1. ne prezinta orice tampenie care nu poate interesa pe nimeni; 2. Ne spune numai prostii pentru ca oricum nu stie ce piloti candideaza, au candidat si asa mai departe; 3. Ori de cate ori apare Radio pe monitor, atunci ne spune ceva foarte "interesant" care putea fii foarte usor ignorat; 4. Orice informatie vede sau ne transminte, este ori de la alta cursa, ori din alt timp ori pur si simplu din alt univers; 5. Desi exista numai 2 piloti la o echipa, el nu poate sau nu stie sau nu vede cum sa-i deosebeasca desi... masinile de Formula 1 au camera de vedere de sus, in 2 culori amarate: rosu pentru pilotul principal, galben pentru cel secundar. In orice discutie nu uita sa ne spuna ca tatal nu stiu cui este dragut, ca l-a servit cu o ciorba, sau ca s-a pozat cu nu stiu cine. Evident ca nu poate interesa pe nimeni deh... Miki este un 0 barat printre baietii profesionisti de acolo. Sunt curios... se uita cineva la aceea emisiune de dinainte de transmisia de Formula 1?

  • illy, marţi, 26.05.2009 23:18
    sec

    e cum as demuni comentatorul de la tvr1 , duminica asta m-am uitat la digi sa vad ce se plange lumea de el atat , oricum se vede ca are secundele alea lungi ca nu mai stie ce sa zica , nu stiu cu ce isi pierde timpul in care ar trebui pregatita emisiunea , oricum mai mult de 10 minute nu am rezistat , am schimbat pe sexta , cei din spania stiu ce zic , adevarul e o diferenta care nu o poti descrie

  • stroakle, miercuri, 27.05.2009 10:10
    Mda...

    Eu unul nu mai am cuvinte... expresii atat de des repetate precum "dragi prieteni", ... "in orice cazaaaah..... ", plus alte si alte lipsuri sau inexactitati. Ma ingrijoreaza insa lipsa totala de reactie a TVR, ma intre adica... oare vor lua in seama observatiile celor multi, ale telespectatorilor ? Sau nu ai intereseaza ?