Mersul pe jos dauneaza mediului mai mult ca masina

Publicat joi, 09.08.2007 15:44 de Mircea Meșter

Studiu britanic soc: mersul pe jos pana la magazin emite mai mult CO2 decat daca am merge cu masina.

Britanicul Chris Goodall, un cunoscut ecologist britanic, a publicat in Times un studiu care rastoarna intregul sistem de valori ale mediului cunoscute pana acum. Goodall a recalculat emisiile de dioxid de carbon ale unei persoane care merge la magazin sa cumpere alimente in comparatie cu cele ale unei persoane care face acelasi lucru, dar cu masina. Ei bine, surpriza.

Totul porneste de la faptul ca noile tehnologii de producere a alimentelor consuma foarte multe resurse, emisiile de CO2 fiind direct proportionale. Iata cum explica omul de stiinta britanic intregul sistem de calcul: "O masina medie din Marea Britanie condusa pe o lungime de trei mile (4.8 kilometri) arunca 0.9 kilograme de CO2 in atmosfera. In schimb, daca o persoana merge pe jos, consuma in jur de 180 de calorii. Inlocuirea acestor calorii necesita 100 de grame de carne de vita, de exemplu, la producerea careia se emit 3.6 kilograme de CO2. Adica de patru ori mai mult decat scoate o masina".

Mai mult, demonstratia britanicului continua: "Un tren care funcioneaza cu motoare diesel este de doua ori mai poluant decat masina pentru o familie. Pungile din hartie fac mai mult rau mediului decat cele din plastic din cauza cantitatii de energie de care acestea din urma au nevoie pentru a fi produse si transportate".

Daca aceste calcule nu v-au ajuns, iata alte concluzii la care a ajuns cercetatorul:

  • Daca in locul carnii de vita punem in ecuatie un pahar de lapte, o persoana de statura medie are nevoie de 420 de ml pentru a inlocui caloriile arse pe 4.8 kilometri. Ei bine, pentru a produce aceasta cantitate de lapte, o masina moderna emite 1.2 kg CO2. Mai mult decat emite o masina.
  • Productia unui kilogram de carne inseamna 36 de kilograme de gaze care participa activ la efectul de sera.
  • Fermele de animale sunt foarte daunatoare pentru mediu. De exemplu, in timpul digestiei, vacile produc metan care este de 21 de ori mai daunator decat dioxidul de carbon.
  • "Alimentele participa mai activ la emisiile poluante decat o face industria aeriana din Marea Britanie, insa acest lucru nu este facut public. Companiile de alimentatie publica nu sunt intrebate despre emisiile poluante ale tehnologiilor pe care le utilizeaza", noteaza Goodall.
  • Un bec "ecologic" salveaza exact cantitatea de energie utilizata de companiile alimentare pentru a importa doua pungi de legume.
  • "Nu cumparati nimic de la supermarket sau de la alte magazine care vand alimente care sunt transportate de departe", este solutia pe care o da Goodall problemelor gasite de el.

Sursa: Times Online

[poll]75[/poll]
  • DRAKo, joi, 09.08.2007 20:02
    ABERATII MAXIME

    A uitat sa introduca in calculele lui ce se intampla daca: 1. Masina in drumul ei intalneste blocaje de trafic, semafoare. 2. Daca e cald soferul "va uita" sa opreasca motorul ca sa nu "moara de cald" 3 Daca e frig soferul va porni motorul daca se poate din telecomanda ca nu cumva sa-l atinga putin frigul. Potrivit studiului ar trebui sa impuscam toti obezii pentru ca ei mananca alimente pentru producerea carora se produce CO2. E normal ca un tren care cantareste zeci-sute de tone si care transporta sute de oameni sa fie doar de 2 ori mai poluant decat un autoturism care cantareste 1-3 tone si poate duce 1-5 persoane. Si n-am inteles: 1.Daca mergi cu masina nu mai trebuie sa mananci? 2.Din fabricarea unui automobil rezulta oxigen?!? Cat CO2 rezulta pentru fabricarea pieselor si subansamblelor unui automobil? Cat CO2 rezulta din fabricarea uleiurilor auto sintetice sau minerale. Cat combustibil se arde pentru transportarea pieselor la uzinele auto si cat oxigen ardem ca sa transportam masinile la punctele de livrare?

  • Zoho, joi, 09.08.2007 20:45
    toti paranoicii se cred destepti

    Pe langa cele enuntate de DRAKo, cu care sunt de acord, as adauga urmatoarele: In cazul mersului pe jos s-a pus problema poluarii generate de producerea alimentelor. In cazul mersului cu masina s-a pus doar problema poluarii produse in timpul mersului (arderea combustibilului), DAR nu si a poluarii generate de producerea combustibilului (!!!), ca sa nu mai vorbim de producerea masinii (!!!) si de faptul ca masina in sine va deveni candva o tona de deseu. Si chiar vrea paranoicul asta sa credem ca pt producerea a 100g de carne de vita se genereaza 3.6kg de CO2?!? Si inca ceva. Mersul cu masina nu genereaza doar CO2. Mai sunt multe lucruri de luat in calcul.

  • Nietzche, joi, 09.08.2007 21:06
    ....

    Este cel mai penibil studiu posibil.. omul care conduce masina mananca, deci consuma calorii ... in fine haideti sa lasam spectacularul si traficul intensiv generat de acesta acest studiu este TOTAL irelevant si chiar imi pare rau ca in spiritul unei audiente cat mai mari negociem din acest unghi de abordare o stire de genu acesta... Sincer sunt foarte trist - mai ales ca acelasi om care a scris aceasta stire a postat un blog prom itator cu privire la adevarata problema legata de mediu.. suntem romani si se vede! balcanism 100% - sunt convins ca studiul cuprinde alt unghi de abordare!

  • Mircea Mester, joi, 09.08.2007 22:30
    Unghi de abordare

    @ Nietzche: unghiul de abordare este exact acelasi ca in articolul din Times Online. Poti sa verifici. Nu cautam unghiuri de abordare, nu judecam studii, postam pur si simplu rezultatele lor. de asta v-am pus in fata un sondaj, pentru a vedea daca voi sunteti de acord cu el. Eu unul nu sunt. In comentariu pot spune asta :)

  • liviu, vineri, 10.08.2007 07:55
    se intoarce lumea cu curu' in sus

    Dupa ce "cercetatorii britanici" au hodorogit atata vreme ca nu-i bun sa mergi cu SUV-ul la cumparaturi, nu-i bine sa iti iei supercar si alte chestii de genul asta pentru motivul ca in cativa ani o sa fie un pic mai cald si nu o sa mai avem iarna probabil (nu o sa mai fie nici raceala), acum vin baietii si spun ca e mai bine sa mergi cu SUV-u la cumparaturi pt ca se consuma mai putin CO2. Si mi se pare destul de corect. Daca mergi cu masina consumi foarte putine calorii pentru ca zaci in fund si mai dai din picioare si din maini din an in pasti. Daca mergi pe jos, tre sa mananci muuult mai mult ca sa poti sa ajungi unde ai nevoie deci mai multe calorii. Cum carnea de vaca mai nou produce si C02 la producere pe langa tonele de metan pe care le produce vaca de-a lungul vietii si care face un gauroi si mai mare in stratul ala de ozon, cel mai bine e sa cumpram SUV-uri si Ferrari pentru a salva planeta. Foarte bine. De fapt nu a luat-o razna lumea, a revenit la normal.

  • Augustin Ofiteru, vineri, 10.08.2007 08:26
    Atentie la semidocti!

    Ei bine, lumea stiintifica si lumea in general este de buna seama plina de imbecili. Nimic despre CO2 sechestrat, nu? Efectul de efectul de sera este legat de surplusul de CO2 pe care il eliminam in atmosfera prin arderea deseurilor fosile, sechestrate (petrol, carbune)nu-i spune nimic autorului articolului, care de buna seama nu are nici cea mai mica notiune despre ce inseamna ecologia sistemica. In schimb, astfel de articole care pot fi luate de bune de sub "girul" stiintific al unui neica nimeni, cunoscut ecologist BRITAAANIC" polueaza intreaga presa scrisa si audiovizuala. Fratilor care postati articole prin ziare si Internet, nu uitati ca oamenii care nu sunt de specialitate pot sa va si creada. Documentati putin materialele pe care le publicati. Daca nu, proportia de imbecili care cred ca tot ce zboara se mananca va fi din ce in ce mai mare. Auzi tu, sa ne bulucim cu masinile la cumparaturi, ca sa nu eliminam mai mult CO2! Dumnezeule mare!

  • anonimus, vineri, 10.08.2007 08:31
    oare sunt credibile

    si daca sunt corecte cati oameni isi pot permite o masima medie si cu costuri britanice. ei o sa mergem numia cu masina si o sa ne atrofiem si o sa ne piticim de vom ajunge extraterestri. fratilor vine sfarsitul lumii toate se intorc cu fundul in sus

  • Sello, vineri, 10.08.2007 08:35
    ambiguu

    Studiul e total contradictoriu, si sunt de acord cu voi; sa nu uitam ca lumea media de astazi, e in cautare de senzational. Dar mai ales, e necesar un semn de intrebare: cine a comandat acest studiu, cine sta in spatele acestor afirmatii, care sunt imbracate in forma " frumoasa " a unui proiect stiintific de cecetare? Nu cred ca vreau neaparat sa aflu raspunsul concret la aceasta intrebare, ci mai ales, de ce persista in ideea ca un produs industrial de o anvergura destul de mare nu este deloc nociv ptr. mediu, atat timp cat suntem cu totii constienti ca datorita industrializarii masive, am ajuns sa suportam astazi consecinte grave legate de sanatatea noastra. Nu sunt un idealist sau vreun " naturist ", dar m-am saturat de gogoritele media, bagate pe gat la modul cel mai " roz ", asta e tot.

  • ursus2, vineri, 10.08.2007 08:39
    corect!

    Sa impuscam vacile si boii !! Cu care incepem?

  • celalalt anonim, vineri, 10.08.2007 08:43
    "Studiu"

    Asta este un "studiu" ce ar fi trebuit sa apara in Libertatea nu pe un portal respectabil ...

  • asm, vineri, 10.08.2007 08:45
    calcule de incompetent

    Acest "studiu" contine mai multe aberatii decat discursurile politicienilor. In primul rand, sunt o multime de greseli de calcul. O fi confundat omul miligramele cu kilogramele sau aburii de metan produsi de vaca din curte i-au intunecat vederea si nu a mai vazut virgula din numere. Trecand peste aspectul cantitativ, dpdv calitativ, dupa logica acestui individ mersul cu masina poate inlocui mancatul, adica daca mergem cu masina nu mai mancam. Oare de aceea americanii sunt un popor de obezi? hmmm... De asemenea, se pare ca producerea masinilor si a combustibilului nu este daunatoare mediului, iar activitatea de rumegare specifica de cateva milioane de ani multor specii de ierbivore afecteaza echilibrul climei... Poate ca rumegatoarele sunt de vina pentru alternantele glaciatie-incalzire... Ce bine ca avem pe cine sa dam vina! I-as recomanda ilustrului "ecologist" Chris Goodall sa puna mana pe carte (sau wikipedia.org sau orice vrea) si sa studieze chimie si cam cum sa fac calculele energetice si de emisii poluante. Exista un singur aspect asupra caruia are dreptate: sa cumparam obiecte care nu sunt transportate de departe, deoarece transportul este nociv mediului. Cu o completare: sa cumparam obiecte cu cat mai putin ambalaj deoarece si acesta e o sursa de gunoi...

  • ursus2, vineri, 10.08.2007 09:03
    cum scapam de SUV-uri?

    SUV-ul a fost creat pt. a se deplasa in conditii decente pe drumuri neamenajate si,din cand in cand,ocazional de mers cu el prin oras.Numai ca berbecii il cumpara exclusiv pt.deplasari in oras si f.f.f.ocazional pt.deplasari pe drumuri neamenajate!LEGE(ce ar trebuii data):Vrei SUV?ok,cumperi dar nu ai ce cauta cu el pe drumurile amenajate.

  • Agrigoroaei Sorin, vineri, 10.08.2007 09:14
    Aloooo, vorbim de Romania sau UK ?!!

    Poate ca acele calcule sint valabile pentru o tara civilizata si normala, si care mai si respecta regulile de bun simt. Sint sigur ca acel englez nu-si permite sa vorbeasca aiurea ca un parlamentar sau senator roman. In Anglia regulile chiar sint respectate. Daca luam in calcul situatia din tara noastra, constatam ca avem de-a face cu un paradox, pentru ca aici nu se respecta nici o regula, aici este permis orice. Astfel: cea mai poluanta masina este cea care trebuie eliminata de pe piata, fiecare producator declara ce-l taie capul (ca doar e pentru romani) si daca ceva geniu manelist se apuca sa faca oarece calcule imbarligate, sigur va ajunge sa demonstreze orice, numai sa fie bagat in seama. Din nefericire, pot sa spun doar ca azi important este factorul senzational, fiind mai putin important daca mai este si adevarat sau nu. Sintem bombardati de reclame, care mai de care mai idioate, tocmai pentru a face din noi "cumapartori model", adica indobitociti. Stiinta nu mai are de mult timp un cuvant de spus, pentru ca multe "teorii" ar fi puse la zid !

  • robert, vineri, 10.08.2007 09:19
    irelevant

    britanicul a tras concluziile la un pahar de bere si......

  • gye, vineri, 10.08.2007 09:31

    wa ce nu va convine acuma....vedetiva de viata astia care comenteaza la tot..voi nu aveti bani si com repede k nu e corect facut sondajul....k tu consumi 10 kg de kk si produci 1 tona d CO2.....bafta la restu'..

  • bladutz, vineri, 10.08.2007 09:45

    bine zis gye...

  • roman, vineri, 10.08.2007 09:57
    poluare

    Eu sunt roman, dar nu sunt atat de cretin ca britanicul asta de a emis o asemenea teorie. In primul rand este un sofism ce are o premisa falsa si categoric concluzia la fel. Nici nu ai ce sa comentezi mai mult la asemenea enormitate !

  • DRAKo, vineri, 10.08.2007 09:59
    inca ceva

    Propun un exercitiu: se ia un om se pune intr-o camera pe o banda rulanta si i se spune sa parcurga 10km. Dupa parcurgerea distantei sunt sigur ca omul poate sa stea in continuare in camera fara probleme. Apoi se ia o masina, se introduce in aceeasi camera cu scopul de a simula parcurgerea a 10km. Oare cat de bine se va simti un om daca ar sta in camera dupa ce oprim motorul? @gye - prietene doar atata poti "scoate" din tine. Daca te exprimi trivial macar incearca sa scrii corect. Mi-au trebuit 10minute sa descifrez ce-ai scris. @Mircea - ma bucur sa vad ca lumea e interesata de ecologie, eu nu sunt un ecologist dar incerc sa nu -mi bat joc de natura pe cat posibil. Ar fi bine sa existe, pe site in zona VERDE pe care deja am vazut ca ai creat-o, o rubrica despre cum sa faci sa poluezi mai putin: - cum sa faci sa-ti scazi consumul (sa nu lasi motorul sa mearga degeaba, sa folosesti frana de motor, sa nu incalzim motorul 2 ore inainte de a pleca de pe loc, sa nu mergi (pe cat posibil) cu geamul deschis, etc.

  • ioana, vineri, 10.08.2007 10:03

    omul a uitat sa ia in calcul si CO2-ul emis pentru producerea alimentelor cu care se hranesc oamenii care lucreaza pentru producerea masinilor... oricum, cred ca accentul nu e bine pus in comentarea acestui studiu. omu' o fi vrut sa atraga atentia asupra poluarii produse de industriile alimentare.

  • jano_rajmond, vineri, 10.08.2007 10:11
    CE PROOOOOOST

    Da, bine ca ia in calcul cate energie trebuie sa importezi 2 pungi de legume... dar nu ia in calcul cate energie trebuie pt importul de masini si combustibil. Pe de alta parte si daca mergi cu masina consumi cam tot aceleasi calorii, mai ales daca te mai si stresezi in trafic. Si mai sunt o gramada: poluarea cand se fabrica benzina, poluarea la fabricarea masinii, oamenii care mananca care fabrica masini si combustibil... etc,etc... Un calcul de acest gen e practic imosibil de realizat si clovnul asta probabil a fost bine platit de industria auto pt a publica asa ceva. ABERANT! ~~~~~~~~

  • Dacus, vineri, 10.08.2007 10:12
    ... de la mersu cu masina

    Pai mergand tot cu masina, nu depui efort prea mare. Astfel consumi calori mai putine decat daca ai merge pe jos, dar iti creste curu si astfel creste si mai mult contitatea de emisii poluante :))

  • andrei, vineri, 10.08.2007 10:26
    a uitat ceva....

    cred ca omul asta a omis sa calculeze cit co2 + alte substante deosebit de periculoase pentru atmosfera si nu numai sunt eliberate atunci cind este construita o masina.Ginditi-va numai la cit de "friendly emviroment"este tehnologia obtinerii uleiului de motor si cea a obtinerii vopselii pentru masini.Si asta e numai virful iceberg-ului.Asa ca,sa fim seriosi,mergeti pe jos.Cred ca e un articol bun pt. cei puturosi carora le e lene sa faca 2 pasi fara masina:))

  • Cristi, vineri, 10.08.2007 10:27
    comparatia e buna, studiul e prost

    Cand vine vorba de emisii care dauneaza planetei putem spune ca ce au facut englezii e ok din anumite puncte de vedere. Intradevar nu stiam ca masina emite mai putin CO2 decat mancare pe care o consum sa ajung acolo, dar masina nu emite numai CO2!!!!! Ceea ce englezii uita sa mentioneze pt ca nu-i duce capul sa se uite din alt punct de vedere. Oricum chiar daca mergi numai cu masina tot mananci si chiar produci mai multa poluare. Se pare ca eng. iar au reusit sa ne dovedeasca ei merg pe un singur fir...

  • Bogdan, vineri, 10.08.2007 11:05
    exista si o parte interesanta

    aberant sau mai putin aberant, exista ceva interesant in studiul asta:) se ia in calcul poluarea produsa in general de industrii care in mod normal nu le-am da atentie. evident ca o masina polueaza, fie ca mergi cu ea la magazin sau nu...

  • D, vineri, 10.08.2007 11:10
    britanic?

    CO2? pai e bine ... pt plante.

  • Vlad, vineri, 10.08.2007 11:12
    multi au sarit gardul

    Multi au sarit gardul...... Unii chiar consuma oxigenul pe degeaba.... Chris Goodall de exemplu. Presimt ca va urma un studiu despre viata sexuala a pasarilor din Delta Dunarii, referitor la CO2-ul emis de acestea.... Si ma gandesc ca unii i-au bani multi pt. asemenea studii tampite.....

  • Iulian, vineri, 10.08.2007 11:25
    pentru o clipa m-am speriat

    Mai oameni buni, voi inainte de a pune asa un titlu la un articol, nu va folositi mintea sa verificati ce scrie. Chiar aveti nevoie de o vacanta!

  • Gogu dela Gaze, vineri, 10.08.2007 11:31
    Ma duc sa imi cumpar basculanta

    Si sa-i scot catalizatorul ca si ala polueaza cand este fabricat. Hai sa taiem si padurile ca si copacii polueaza si sa-i impuscam pe toti idiotii care scot aberatii d-astea!!!

  • radu, vineri, 10.08.2007 11:37
    ..

    dar productia combustibilului masinii cat polueaza? apare in ecuatie?

  • bbbobbbo, vineri, 10.08.2007 11:38
    loool

    exact, uite de ce de fapt mediul inconjurator era mult mai distrus in antichitate si in evul mediu, mai ales ca, ganditi-va cat poluau caii?! :)))) si noroc cu masina in sec XX si XXI, ca asa putem aboli mersul pe jos (sa nu mai poluam) si sa mergem toti, obligatoriu, cu masinile si vb cuiva de mai sus, putem taia toate padurile ca masinile sa mearga pe drum cat mai drepr, fara ocolisuri :))

  • marean, vineri, 10.08.2007 11:58

    Parerea mea e ca sunt 3 posibile concluzii: 1 tipu e prost sau 2 tipu a fost bine platit de cineva sa faca studiu asta si sa iasa asa sau 3( si cred ca cel mai plauzibil) a incercat intr-un mod mai neortodox sa ne atraga atentia ca nu trebuie sa fim atenti doar la emisiile masinilor ci si la poluarea ce rezulta de la industrii. Problema e ca din cei 1% din populatia lumii care ar intelege aluzia putini vor citi articolul...

  • Laurentiu, vineri, 10.08.2007 11:59
    Ma lasa rece

    Deci cate de idiot tre sa fi sa citesti articolul asta si sa spui oauuuuuuu... indiferent ca mergi sau nu cu masina tot consumi vita sau alt tip de carne la a carei procesare se emit gaze. Sa nu uitam ca prelucrarea combustibilului pentru masina are efecte de o nocivitate rar intalnita in industrie. Nu e vorba doar de dioxid de carbon, ce dumnezeu? Articole dinastea sunt un mod de a-i face sa se simta bine pe cei ce sunt prea lenesi sa isi coboare tesuturile adipoase din masina. in fine...

  • Emilian, vineri, 10.08.2007 12:21
    buun

    Eu zic sa ne impuscam toti .. ca tot ce facem dauneaza mediului ..

  • rookie, vineri, 10.08.2007 12:22
    si Loganu?

    Si de Logan nu zice nimic? :D Ce scot unii din ei....

  • KirKi, vineri, 10.08.2007 12:33
    Long live the coach potatooo generation

    sau poate "the car potatoes" cum li s-a nazarit tot anglofililor! problema este ba ca mancam, ba ca nu mancam ce si cum tb, ba ca ne deplasam cu masina, ba ca nu ne deplasam cu masina, ba ca mergem pe jos, ba ca nu mergem pe jos, ba ca luam atitudine, ba ca nu luam atitudine... este cineva cu adevarat preocupat de interesul general ca m-am saturat de interesele individuale...inclusiv de ale mele...:P

  • go_get_it, vineri, 10.08.2007 12:57
    haha

    se duce lumea de rapa,:)) nu mai cumparati nimic de la supermarket sa muriti de foame, folositi numa masina ca mai bine iti tii fundu si poluezi cat poti decat sa faci ceva miscare, si lasati avioanele sa zboare libere ca polueaza mai putin decat o chestie de impachetat conserve. Ma mut dreq pe marte!

  • carcotasu' de serviciu, vineri, 10.08.2007 13:37
    Un calcul revolutionar

    De respirat avem voie? Nu de alta, da' cica emitem codoi... Studiul lui Goodall este incorect, pentru ca el s-a referit doar la deplasarea cu masina, fara sa ia in calcul si mijloace alternative, cum ar fi... Loganul :)

  • alex, vineri, 10.08.2007 14:26
    Cu totii mancam

    Eu pun pariu ca tipul din masina mananca cu mult mai multa carne, chips si alte prajeli decat tipul care merge pe jos 5km pe zi. Deci dublu poluant.

  • URAGANU, vineri, 10.08.2007 14:54
    FOARTE TARE

    Super Teorie. Bine pusa problema. Multumim pt articol. Chiar No Comment !

  • ZUP, vineri, 10.08.2007 14:56
    VA ROG!!!!

    ....CINE A VENIT CU IDEEA SA_NPUSCAM VACILE.......VA ROG!!! SUNT DE ACORD , DAR SA LE_NPUSCAM DOAR PE CELE URATE!!! MULTUMESC!!!

  • deeu, vineri, 10.08.2007 15:02
    sedeti

    pai dupa studiul astuia ar trebui interzis orice forma de sport si sa fim cat mai sedentari ca sa salvam planeta!

  • Patrick T., vineri, 10.08.2007 15:10
    ALA C VB D SUV-URI

    Ba ciobane....tu t oftici k n-ai bani d suv sau c dreq ai???Suv-ul e akum masina de mers la diskoteka nu la stana lu tata-tau bah!!! Dacia lu muma-ta polueaza mai mult dkat q7-le meu(ash vrea io sa am q7).....deci ....gura mika!!!X(X(

  • verde, vineri, 10.08.2007 16:28
    vai de capul lor !

    da trebuie sa fi prost sa crezi o asemnea "teorie" ! pai dak ti se face foame pe drum poti sa mananci din masina ! something is wrong here... :| !

  • JorjH, vineri, 10.08.2007 16:57

    pai atunci poate daca lumea ar fi fost populata de masini care gandesc singure ar fi fost un loc mai bun...sincer, Chris Goodall ala ar trebui sa-si gaseasca cva mai bun de facut in timpu liber...de exemplu sa mearga cu masina prin orash k ii mai bine ptr mediu :)

  • Noxa, vineri, 10.08.2007 17:56
    Cine pe cine polueaza...

    Eu va recomand sa luati un cetimetru de croitorie si sa masurati toate posturile astea, cred ca au deja peste 3 metri... Asta numai din cauza voastra, care inhalati CO2-ul altora, care deja mi se pare mai poluant decat un suv care isi vede de drum. Felicitari lui Mircea Mester ca a reusit sa va tina cu mufa-n reclame, sa-si traga si el banu pentru o friptura poluanta si o bere cu CO2, sau, de ce nu, pentru un leasing la suv.

  • Rider, vineri, 10.08.2007 18:12
    vrajala

    E un clasic sondaj de indobitocire a oamenilor ...care nu sunt in domeniu si cred tot ce spun sondajele , ziarele si altele... La englezi si americani merge ... ca alora daca faci o reclama sau un sondaj in cazu nostru , ca balega de cal trateaza o boala aia se apuca sa manace cacat , ca asa a zis X ,In rest FFF amuzant

  • unu', vineri, 10.08.2007 18:50
    cu siguranta...

    ...e cu capul asta...

  • graby111, vineri, 10.08.2007 21:32

    astia "e prosti rau". au uitat sa bage in calcul cat consuma masina si cit consuma soferul. fereste`ne Doamne de "dastepti" ca de prosti avem noi grija

  • ursus2, vineri, 10.08.2007 23:42
    Pt.Patrick T:

    Mama n-are Dacie! Are Q8 si maine il duc la REMAT ca sa nu mai polueze!Te oftici?

  • Sunrise, sâmbătă, 11.08.2007 13:15

    ce asociere prosteasca

  • cristi, sâmbătă, 11.08.2007 13:46
    ....

    cred ca a fost beat cand a facut studiul...oricum...la ei sunt cele mai multe RR Phantom si tot asa care polueaza la greu,sa nu mai vorbim de aston martin si betivu asta ne spune noua sa ce??sa mergem mai mult cu masina???

  • marian, duminică, 12.08.2007 22:40
    o alta aberatie

    se otriveste foarte bine cu expresia: un nebun arunca o piatra si ..... niste niste bani cheltuiti aiurea si inc aun studiu ce va fi folosit ce producatorii de masini.

  • Nicorici, duminică, 12.08.2007 23:38
    aberant

    E cel mai aberant si penibil studiu din cate am vazut...vai de el...mai e si ecologist...

  • Dan, luni, 13.08.2007 15:08
    Ce aberatie!!!

    Cine merge 4,8 Km pe jos la cumparaturi? Va dati seama cata carne de vaca trebuie sa manance ala la intoarcere, dupa ce a carat plasele de la supermarket. Plus ca omul nu ar trebui sa manance numai carne de vita/porc ci si cereale, legume, fructe, etc Producerea acestora implica emisii mult mai mici de CO2 decat mai sus mentionata carne de vaca. Oricum, daca stai toata vremea cu curul in masina te poti ingrasa, astfel ca si masina si persoana vor consuma mai mult!!!!

  • Traian, marţi, 14.08.2007 16:21

    Interesant dar incomplet. Nu a ţinut cont de: -uzura pieselor automobilului, -de faptul că benzina pentru a ajunge în rezervor este arsă motorină pentru extracţie şi transport, -de faptul că o persoană tot atât mănâncă doar că se va îngrăşa şi va consuma mai mult combustibil dacă va circula cu maşina, -a presupus că persoana va cumpăra mâncare transportată de la distanţă mare ....

  • AndreiRN, marţi, 14.08.2007 23:35
    Pt Rider

    "La englezi si americani merge ... ca alora daca faci o reclama sau un sondaj in cazu nostru, ca balega de cal trateaza o boala aia se apuca sa manace cacat, ca asa a zis X" Sa gasit si cine sa comenteze. Rider de triciclete poate. Mai ales din tara in care misticismul inca ii conduce pe oameni in viata de zi cu zi. Locul unde lumea cunoaste zodiacul inainte sa cunoasca cum functioneaza un motor. Personal sunt curios daca ce citim noi aici este doar un fragment din studiul facut. Scos din context pana si o partida buna de sex poate fi ceva dezastruos. Oricum CO2 este ceva necesar vieti vegetale, ceva fara de care biosfera ar disparea si noi la fel. Un alt studiu spunea ca un % mai mare de CO2 si un ciclu mai rapid al apei ar duce la o crestere mai rapida a recoltelor si a vegetatiei in general. Plantele se hranesc cu CO2.

  • yoo, duminică, 26.08.2007 19:35
    comparatie stupida

    pt Patrick T. compari un q7 kre i a lu mata cu o dacie???dacia are sa zicem motor de 1400cm3 dar un q7 are 3000cm3 min.sa mai punem si kt se concuma ks a faci un q7.kt fier plastic si alte prostii sunt pe el fata de o dacie???nu sunt un impatimit al daciei dar nici nu suport pe cei kre merg la disco cik cu q7 k tacsu o furat o viata intreaga de la oamenii de rand kre acuma normal k au dacie.si prostu ala de Chris Goodall mai bine se kk in sus inainte sa scoata o prostie k asta din gura.nu zic k is destept dar vad cum bubuie prostia in multi altii.tot respectu pt DRAKo

  • Cheguevara, duminică, 26.08.2007 19:53
    Dejectile se fac in sus?

    Conform teoriilor lui nea Patrick ala, dejectile noastre ar putea sa o ia in sus spre soare! Cum mumicasa sa produca un om mai mul CO2 decat o masina! Mai tii cont k ditamai englezii si americanii se plimba in ditamai hummeru si landroveru! Astias nebuni si atata tot§ Stiu k Enlgezii au boala pe nemti din cauza lui einstein Dar ei nu o sa scoata nici un Dr. Patrick care va descoperii teoria relativitatii pt ca a fost descoperita deja.Oameni ca mosu Ptrick ar trebui pur si simplu lasati sa moara de foame k doar asa nu o sa produca mult CO2 cum considera dansu!

  • misu, luni, 27.08.2007 12:02
    comentarii de exceptie

    Un "studiu" demn de zona balcanica in care traim. Comentarii mai mult decat superbe (cu cateva exceptii, cred eu). Dar cel mai mult m-a distrat Gogu dela Gaze... hai sa ne luam basculante!!

  • sk, luni, 14.04.2008 15:00
    MDA

    Io zic in halul urmator: Interzicem mancatul si mersul pe jos, impuscam obezii, si in loc de artificii, de anul nou dam cateva bombe nucleare, ca poate polueaza mai putin de 2 ori decat artificiile :)). Ce cretin...