Mercedes Urban eTruck: primul camion electric are autonomie de 200 de kilometri și se lansează în 2017
Mercedes a anunțat că Urban eTruck, conceptul camionului electric prezentat anul trecut, va intra în producție de serie limitată în următoarele luni.
După ce și-au definitivat în mare măsură planurile ambițioase pentru lansarea de mașini electrice pentru următorii ani, constructorii auto au început să-și îndrepte atenția și spre camioanele electrice.
Tesla Motors a luat prin surprindere industria auto şi a anunţat dezvoltarea unor camioane electrice autonome, însă Mercedes și-a jucat cartea mult mai bine: anul trecut, a prezentat conceptul camionului electric Urban eTruck, iar acum germanii au anunțat că acesta va intra în producție de serie în următoarele luni. De altfel, producătorul susține că acesta va fi primul camion electric de mare tonaj disponibil pe piață.
În plus, camionul electric va patra caracteristicile conceptului și va fi echipat cu o baterie de 212 kWh care îi va permite să atingă o autonomie de 200 de kilometri. Evident, autonomia este prea mică pentru ca un astfel de camion să fie utilizat pe autostrăzi. În schimb, așa cum sugerează și numele, Urban eTruck va fi utilizat pentru transporturi de marfa în interiorul orașelor sau între orașe apropiate. Acesta are o capacitate de încărcare de 12.8 tone, iar masa totală a vehiculului ajunge la 25 de tone.
Până acum, Mercedes a primit deja 20 de comenzi de la potențiali clienți care lucrează în domeniile alimentar sau logistic. Pentru început, camionul electric va fi disponibil doar în Germania, iar clienții vor beneficia de suport tehnic gratuit timp de 12 luni pentru a se adapta cu utilizarea unui astfel de vehicul.
Via Motor1
Era si timpul pentru asa ceva. De fapt, ma intreb de ce electrificarea nu a inceput de la camioane pentru a ajunge la turisme. La un camion ai mult mai mult spatiu (datorita conceptiei sasiului) pentru amplasarea bateriilor. Dat fiind destinatia urbana a masinii, se poate documenta mult mai bine comportamentul ansamblului baterie-motor electric in diferite situatii: comportament "la gol", in sarcina etc. Nu in ultimul rand, cred ca pe termen lung va fi mai ieftin de operat un astfel de camion decat unul cu motor termic.