Mercedes şi McLaren prezintă noile monoposturi pentru sezonul 2016: aproape nicio schimbare

Publicat duminică, 21.02.2016 19:24 de Daniel Popescu

Mercedes şi McLaren au dezvăluit primele imagini oficiale cu noile monoposturi pentru sezonul 2016. De asemenea, Haas a publicat fotografii cu primul său monopost din istorie.

După Williams şi Ferrari, duminică a venit rândul altor trei echipe să-şi prezinte oficial monoposturile cu care vor concura în sezonul 2016 al Formulei 1. Astfel, campioana mondială Mercedes a publicat câteva fotografii cu noul monopost W07 şi alte două cu unitatea de propulsie.

Imaginile evidenţiază un monopost aproape identic din punct de vedere vizual cu cel folosit în finalul sezonului precedent, însă aripa faţă este uşor schimbată comparativ cu cea utilizată în tururile demonstrative în scop publicitar parcurse sâmbătă de Nico Rosberg la Silverstone. Prin urmare, este posibil ca aceasta componentă să arate altfel în testele din această iarnă.

Directorul de inginerie Paddy Lowe a confirmat că schimbările vizuale sunt minore, însă Andy Cowell, şeful departamentului de motoare, admite că unitatea de propulsie va suferi îmbunătăţiri permanente. "Orice zonă care ne-ar putea aduce o îmbunătăţire eficientă şi, prin urmare, o îmbunătăţire decentă de performanţă, a fost explorată. Muncim pentru a ne asigura că pachetul este suficient de fiabil pentru Melbourne", a declarat el.

McLaren păstrează acelaşi design pentru MP4-31

McLaren a optat de asemenea pentru un design foarte asemănător pentru noul monopost MP4-31. Spatele monopostului este în continuare foarte îngust, în ciuda problemelor înregistrate anul trecut la sistemul de răcire, în timp ce nasul are o configuraţie identică.

De altfel, principala preocupare a echipei este îmbunătăţirea motorului, însă CEO-ul Ron Dennis a refuzat să facă predicţii cu privire la performanţele din acest an. "Obiectivul este să dezvoltăm echipa spre ambiţia noastră comună: să câştigăm. Nu vom face nicio predicţie legată de când vor veni victoriile, dar pot să spun că fiecare membru al echipei a muncit cu devotament pe parcursul ultimelor luni", a precizat el.

Monopostul este aproape integral negru, însă este posibil ca noile culori să fie dezvăluite abia la startul sezonului.

Haas vrea să câştige puncte din primul sezon

Noua echipă Haas şi-a prezentat de asemenea primul său monopost din istorie, care a fost botezat VF-16. Americanii conduşi de Gene Haas folosesc motoare Ferrari şi numeroase alte componente primite de la constructorul italian, motiv pentru care aspiraţiile sunt mari.

"Obiectivul nostru cu acest monopost este să câştigăm puncte. În primul rând trebuie să demonstrăm că ne putem face treaba, că putem termina curse, că suntem respectaţi de fani şi de celelalte echipe. Apoi vrem să câştigăm puncte. Acesta este obiectivul", spune şeful Guenther Steiner.

Red Bull Racing, Renault, Toro Rosso, Force India şi Manor vor prezenta noile monoposturi luni dimineaţă în faţa propriilor garaje de pe circuitul de la Barcelona, care va găzdui prima sesiune de teste din această iarnă în perioada 22-25 februarie.

Via Mercedes, McLaren, Haas, Sauber

  • GTS FZR 2000, duminică, 21.02.2016 22:09

    Filmuletul de prezentare al celor de la McLaren :P https://www.youtube.com/watch?v=uOJDROEZ0p8

  • F-Star001, luni, 22.02.2016 02:14

    Noul monopost Mercedes arata interesant, nu vad schimbari adica chiar deloc, vorbesc strict estetic fiindca la motorizare sigur sunt, dar inafara de culori mai vii nu vad nimic.. oricum dupa suntetul motorului o sa fie greu de invins. Cel de la McLaren-Honda, daca din acest parteneriat a iesit ceva bine este cel estetic, adica e frumos la fel ca si cel de anul trecut dar stim ca McLaren-Honda are o istorie puternica in F1 si mai devreme sau mai tarziu o sa isi revina. Cat despre Haas ce pot sa spun ma bucur sa vad o echipa americana in acest sport si sper sa nu fie o echipa gen Manor,Toro Rosso(nu vreau sa jignesc fanii acestor echipe). Eu as vrea sa vine o echipa cu motor propriu ca evident ca Ferrari nu le vor da un motor ultima generatie deci ii scoate din start din lupta pentru titlu, nu mi-ar fi parut rau daca venea o echipa gen Ford,Dodge,etc. Adica hai sa facem sa dispara echipe gen Manor,Toro Rosso, cum a fost la Lotus inlocuita de Renault, desi Lotus era o echipa de top nu stiu ce s-a intamplat. Adica pilotii tineri si cu talent gen Max V, Carlos S.Jr, etc se pot evidentia in GP2 GP3 Formula 4. Adica formula 1 ar trebui sa fie cel mai spectaculos sport. P.S:Scuze pentru romanul scris, e o opinie personala.

  • GTS FZR 2000, luni, 22.02.2016 08:42

    Lansarea monopostului Ferrari in HD, https://www.youtube.com/watch?v=sRgmaTwEkJw

  • Kyro, luni, 22.02.2016 11:13

    "Imaginile evidenţiază un monopost aproape identic din punct de vedere vizual cu cel folosit în finalul sezonului precedent" Cand ati fost la ultimul control oftalmologic? Colegii vostri de la publicatiile straine au numarat nu mai putin de 15 schimbari la McLaren si 17 la Mercedes. Iar la Mclaren sunt schimbari fundamentale gen suspensia fata, distnata dintre roti, dimensiunea side-podurilor...

  • qaz, luni, 22.02.2016 16:15

    Lansarea monopostului McLaren nu a meritat un articol separat. Asa iti dai seama cand o echipa a ajuns praf :)))))

  • @gaz, luni, 22.02.2016 17:11

    Dupa logica ta inseamna ca monopostul Mercedes e "praf"....grozav. Tu te referi la stirile Automarket, inteleg, e etalonul tau.

  • GTS FZR 2000, luni, 22.02.2016 19:24

    @F-Star001: McLaren Honda are o istorie puternica in F1 sau doar McLaren? Pentru ca Honda n-are o participare asa de mare si in afara de perioada parteneriatului cu McLaren nu-s multe de spus. Cat despre Mercedes, sunetul motorului nu este chiar cel mai important aspect, iar diferentele sunt gramada, in cazul multor echipe. Poate n-ai fost atent, sunt gramezi de diferente, atat la Ferrari, McLaren si Mercedes, luate in ordine alfabetica lol. Cat despre, "Ferrari nu le vor da un motor ultima generatie", care generatie, motoarele astea nu au generatii au doar ani, adica 2015, 2016, cei de la Haas folosesc un motor de specificatie 2016, orice ar insemna asta. Si daca vroiau sa vina cu un motor Dodge, ce i-a oprit? Poate mediocritatea motoarelor Ford de F1? De ce nu le dai tu un motor de "ultima generatie" lol, cine te opreste? P.S. Ai auzit de multe echipe care au s-au batut la titlu... in primul an de participare in F1? Daca da, scrie te rog cateva exemple.

  • serban, luni, 22.02.2016 22:25

    @GTS FZR 2000 Honda ? Să nu uităm totuși că doar pana de cauciuc a lui Mansell la Adelaide l-a făcut campion pe Prost în '86, iar în '87 au fost campioni cu Piquet. Colaborarea McLaren cu Honda a început în '88 și atunci deja aveau cel mai bun motor de pe piață. Eu cred că acei patru ani anteriori, alături de Williams, au fost cei de afirmare puternică. Brawn a câștigat titlul în primul și singurul an de existență în f1. Trebuia să specifici, o echipă fară antecedente.

  • F-Star001, luni, 22.02.2016 22:35

    @GTS FZR 2000 Am spus McLaren Honda fiindca stima ca au mai avut un parteneriat in 1988, 1989, 1991,1992 dar nu sunt foarte stapan pe subiect asa ca nu am sa intru in detalii. Da intradevar sunetul nu e cel mai bun argumnet in cat de puternic e motorul, ce am vrut sa spun e ca imi place si pare cel mai ok, din punctul meu de vedere, din 2014 suntetul motoarelor F1 sunt dubioase. Nu am de unde sa stiu ce si cum au facut echipele fiindca in presa toti au dezvoltat, azi a fost prima zi de teste si din pacate nu am reusit sa o vad, ca sa imi fac o mica impresie. Cat despre diferentele de anul trecut intradevar aici a fost greseala mea, am inteles ca sunt destul de multe eu unul nu le-am vazut, si a trebuit sa studiez cateva video-uri care sa imi explice. Nu sunt genul de fan care stie tot despre F1, am vazut foarte multi cunoscatori si respect pentru asta, eu cu ochiul liber nu am vazut atunci mari diferente dar cum a spus si Kyro 15 McLaren 17 Mercedes. Da Ferrari le da un motor cu specificatie 2016, dar evident mai slab decat cel al echipei Scuderia Ferrari(bine inteles aici mai intervine si dezvoltarea). Iar eu nu am spus sa vina Haas cu un motor Dodge, eu as fi vrut ca Dodge sau Ford sa iti faca echipa de F1 si sa isi construiasca propriul motor. As prefera ca fiecare echipa sa faca asta. Cat despre "de ce nu le dai tu un motor de ultima generatie" lol daca as putea ar fi placerea mea. :) P.S: Nu, nu am auzit dar as vrea sa aud, as vrea ca in F1 sa fie doar echipe mari cu motoare cat de cat apropiate in forte si sa vedem 20 de piloti luptand pentru titlu nu 3-4.

  • F-Star001, luni, 22.02.2016 22:40

    stiam* argument* scuze pentru greseli inafara de cele gramaticale am facut si greseala sa postez mesajul inainte sa il mai citesc odata.

  • GTS FZR 2000, luni, 22.02.2016 22:55

    @Serban: Nu, de Brawn nu are nimic de spus pentru ca este exceptia care confirma regula. A fost o situatie exceptionala si de aia este singulara. @F-Star001: Nu conteaza de ce ai spus Honda, orice echipa ai fi spus tot dracul ala era. Cauta pe net sa vezi ca Honda nu furniza motoare identice, sau de "ultima generatie" cum ai spus tu nici cat au fost furnizori pentru McLaren :P. Eu sincer sa fiu nu stiu nimic despre F1, dar am un defect, nu imi place sa mint si nici sa laud asa de dragul de a face ceva. Cat despre motorul 2016, scuze dar in afara de cei care asambleaza aceste motoare, nimeni nu stie cum si cat de slabe sunt aceste motoare. Cat despre dezvoltare... scuze esti pe langa. Dezvoltarea inseamna vreo zece (10) lucruri diferite pe care 90% din fani nu le inteleg si nici nu se streseaza. Asa ca o sa trec peste, sunt multe lucruri care se dezvolta la aceste pachete de propulsie, sunt multe de discutat. Cat despre Dodge, nu au fost niciodata in F1, asa ca nu-i vad sa vina candva in F1. Ford... a fost pe nicaieri in F1, mai stii de Jaguar nu? Si da Cosworth a castigat cateva titluri, intr-o alta era, acuma sunt pe nicaieri, asa ca greu de anticipat cum merge treaba. F1 este doar cu echipe mari... ah glumesc ce spui tu este o tampenie. Daca vreodata o sa ai puteri de zeu, poate o sa fie ce-ti doresti tu, din fericire in realitatea in care traiesc eu, oamenii nu sunt egali si nici indentici. Sunt echipe si echipe, si faptul ca fiecare incerca sa fie cat mai bun asta este exact ce face F1 interesant. 20 de piloti pentru titlu nu se poate nici daca as avea eu putezi divine asa ca trecem peste. Scuze dar... Intotdeauna a fost o echipa puternica, una apropiata si una care era avantajasa in diferite curse, alta avantajata in alte curse si astea se bateau la titlu. Anul trecut au fost Mercedes, Ferrari si Williams. Cam in fiecare an sunt cei de la Ferrari care se bat cu toata lumea, cateodata degeaba lol, dar macar se bat cu cineva. In alte sezoane, intra McLaren in joc, sau Williams, in altele vin cei de la Red Bull sau Renault si uite ca acuma sunt cei de la Mercedes aia smecheri. Daca erai fan Mercedes te durea in cur de ce am spus eu (nu te durea ca trebuia sa te operezi, dar este o figura de stil :P). Dar probabil este fan McLaren si probabil credeai ca anul trecut o sa fie campioni. Daca erai fan Ferrari, probabil gandeai la fel, si daca erai fan Red Bull la fel. Sau poate, who cares. Vezi tu, Formula 1 nu este despre ce vrei tu, sau ce vreau eu sau ce vor altii. Formula 1 este despre Formula 1 si nimic altceva. Nu stiu ce sa zic, dar este o competitie in care echipa cu cel mai bun pachet, castiga, si nu pentru ca vreau eu si pentru ca... shit happens, ei castiga cele mai multe puncte.

  • F-Star001, marţi, 23.02.2016 18:57

    @GTS FZR 2000 Nu mai am nimic de spus, foarte ok comentariul cap coada. Nici eu nu vreau sa fie identici etc etc, personal as vrea mai mult spectacol. Da, nu sunt fan Mercedes (si chiar daca eram prefer sa nu ma doara nicaieri) dar nu am probleme fiindca ei castiga sezonul, au muncit pentru asta, au castigat pe merit, la fel ca Red Bull la vremea lor si toti restul. Sunt fan Ferrari nu Mclaren dar nu am nimic cu nimeni din potriva apreciez cand vad lucruri care imi plac indiferent de echipa. Da cum ai spus si tu Formula 1 nu este depre ce vreau eu, sau tu sau oricine altcineva este despre F1 dar cateva schimbari nu ar strica, nu neaparat cele spuse de mine, ma refer asa in general.