Mercedes şi chinezii de la BYD lansează modelul electric Denza, cu autonomie de 300 de kilometri

Publicat miercuri, 23.04.2014 18:28 de Bogdan Mirică

Mercedes şi partenerul său chinez BYD au dezvăluit în cadrul Salonului de la Beijing modelul electric Denza, rezultatul unui joint-venture început în 2012. Maşina oferă 115 cai putere şi o autonomie de 300 de kilometri.

Era primăvara lui 2012 când Mercedes şi partenerul său chinez BYD anunţau lansarea unui model comun complet electric. La doi ani de la anunţ, cei doi parteneri culeg deja roadele eforturilor odată cu dezvăluirea noului vehicul cu zero emisii prezentat la Salonul Auto de la Beijing.

Se numeşte Denza şi promite să intre repede în preferinţele publicului chinez. Chiar dacă este o maşină electrică dezvoltată în joint-venture, Mercedes nu a făcut rabat de la calitate, preferând să poziţioneze hatchback-ul în segmentul premium.

Aşa se face că Denza beneficiază de jante din aliaj de 18 inch, un sistem multimedia cu ecran tactil, inserţii de lemn şi tapiţerie din piele chiar de la primul nivel de echipare, botezat Lifestyle. Echiparea de top, Executive, adaugă faruri cu xenon, un sistem audio semnat de Harman/Kardon şi un sistem de navigaţie.

Propulsia este asigurată de un motor electric capabil să dezvolte 115 cai putere şi un cuplu motor generos, de 290 Nm. Unitatea este ţinută în viaţă de o baterie litiu-ion fosfat cu o capacitate de 47.5 kWh. Aceasta poate garanta o autonomie totală de 300 de kilometri, destul de mult având în vedere că BMW i3 oferă până la 160 de kilometri. Din păcate, viteza maximă ajunge doar până la 150 de km/h.

După descărcarea pachetului de baterii, Denza se poate reîncărca complet în şapte ore de la o priză de uz casnic sau doar într-o oră de la un sistem special creat.

Oficialii Daimler din China s-au arătat bucuroşi de lansarea noului model, anticipând că piaţa lor va deveni cea mai importantă din punct de vedere al absorbţiei de astfel de modele în următorii ani

  • demin2609, miercuri, 23.04.2014 19:12

    da' halatu', cat e halatu? overall... yes baby yes!

  • antonny, miercuri, 23.04.2014 21:40

    chinezii cloneaza ......chinezii parteneriat nume mari in industria auto

  • Badea&Banciu, miercuri, 23.04.2014 23:41

    Eh, nu se pot pune cu Renault. Hai sa fim seriosi. Oricum cei de le Mercedes au fost "fraieri" ca nus-au interesat si nici nu se intereseaza din tehnica electrica f performanta din Renault Zoe, mai ales ca vanzarile excelente demonstreaza asta. Stiu asta de la fanii de pe automarket.ro Deci mesaj pentru Mercedes: bah, cascati ochii! Masini electrice precum Renault, nici Tesla nu face! Ar fi pacat sa treaca pe langa voi o asemenea sansa! Angajati inginerii de la Renault ca sa va faca electrice care sa bage concurenta in faliment! Ospatar, inca o sticla!

  • @Badea&Banciu, joi, 24.04.2014 00:58

    Tare prosti ii mai crezi pe cei de la MB , bine ca i-ai informat tu !

  • vianu, joi, 24.04.2014 08:59

    ecran tactil, piele, insertii de lemn si (neaparat) jante "pa opt'shpe" iar siguranta e la nivel de China. Mercedes nu risca nimic vorbim de o Denza. Mercedes joaca o carte interesanta...tehnologia electrica o testeaza in conditii reale de trafic.

  • unckle, joi, 24.04.2014 13:44

    cam dificil sa gasesti o priza "casnica" de la care sa poti trage atat curent intr-un timp asa scurt :) m abucur sa vad ca MB&BYD da ceva roade, cam trecuse vremea si nu se auzea nimic dinspre acest parteneriat.

  • Flavius, joi, 24.04.2014 17:08

    @ demin2690 - Pretul initial ( fara a lua in calcul diverse bonusuri ecologice, subventii de care au parte masinile electrice ) este in China de 43.000 euro ( inclusiv bateria , nu ca la Renault unde platesti " ad vitam" chirie pentru baterie) @Vianu -Nici pe Smart nu scrie Mercedes si nu inseamna ca nu e de calitate! Denza este produsa pe platforma vechiului Mercedes B classe si nu are absolut nici un motiv sa aiba o securitate mai proasta decat un B classe! Este de fapt modelul anterior de Mercedes B , restilizat pe gustul chinezilor si adaptat la o motorizare electrica.

  • agoox, joi, 24.04.2014 22:00

    In sfarsit, astept de mai bine de un an o stire ca asta. Traiasca concurenta. Deacuma incepe dezvoltarea masinilor electrice adevarate (ma refer la range si la costuri de productie/vanzare). Traiasca concurenta. Cel mai bun (si printre putinele, daca nu chiar sungurul) lucru bun pentru consumatorul de rand. Sper sanu mai astept inca un pana se mai baga un producator de consum, care depaseste mizeria de 150km autonomie full electric.

  • vianu, vineri, 25.04.2014 15:54

    @Flavius crezi ca "numele" iti asigura un anumit nivel al calitatii/fiabilitatii/performantelor/etc? Chiar daca e facut pe platforma veche de B asta nu insemna ca aliajele (de exemplu) sunt aceleasi. Tot ce este Denza e o platforma de test cu niste dotari care sa il faca pe potentatu' de beijing sa se simta cu un cap mai sus decat restul prostimii (vezi jantele de 18'). Nu pun la indoiala numele mercedes pun la indoiala ACEST model si faptul ca pe dedesubt NU ESTE un mercedes. Sau daca e, e doar pana la.... "blue print-uri".