Mercedes si BMW se bat sa produca Mila Alpin
Mila Alpin, micro SUV-ul prezentat la Geneva de Magna Steyr, este dorit de Mercedes si BMW, care vor sa isi imbogateasca gama.
Dupa ce a tinut prima pagina a publicatiilor auto prin diferitele colaborari in ceea ce priveste productia de autoturisme ale marcilor mari europene, austriecii de la Magna Steyr ar putea da lovitura de unde ne astaptam mai putin: prin productie proprie de masini. Modelul Mila Alpin, pe care Magna Steyr l-a prezentat oficial in premiera mondiala la Salonul de la Geneva de acum o luna si jumatate, a trezit interesul celor de la BMW si Mercedes, care se bat acum pentru a obtine drepturile de productiei a mini SUV-ului dezvoltat in Austria.
Miza este foarte mare. Constructorul care ar reusi sa produca acest model in serie se va baza pe o piata aproape inexistenta, cea a offroader-elor micro foarte capabile pe teren accidentat. Mila Alpin poate urca pante de 45 de grade, vine cu versiuni hibride sau full-electrice si are o masa extrem de redusa pentru ceea ce poate. Si, cel mai important, conform declaratiilor oficialilor Magna Steyr, "este construit pentru a fi construit de altii".
Discutiile cu germanii vin intr-un moment in care Mercedes cauta parteneri de productie si dezvoltare pentru A si B Klasse iar BMW isi doreste reeditarea succesului Isetta. Cine va avea castig de cauza? Vom afla in cursul acestui an.
via | Thetruthaboutcars
Mai acum cativa ani se mai producea Mitsubishi Pajero Pinin, un mic 4X4 in 3 sau 5 usi cu motoare doar pe benzina, foarte capabil in teren accidentat. Acum pe acesta piatza exista doar Suzuki Jimny, deasemea foarte capabilprin santuri si noroaie, se produce doar in versiune cu 3 usi si are motoare pe benzina 1.3/ 86 CP si un diesel de 1.5/ 85 CP.Suzuki Jimny este printre putinele masini care ofera pe langa diferential central blocabil si un reductor.Piatza exista numai ca nu in Romania, unde masina trebuie sa fei cat mai mare si mai puternica.