Mercedes si BMW planuiesc o colaborare istorica
Conform unor informatii aparute in presa germana, Daimler va prelua 7% dintre actiunile BMW, iar BMW va primi in schimb 7% dintre participatiunile Daimler.
BMW si Mercedes (Daimler) planuiesc sa treaca peste criza printr-o miscare istorica: un schimb de actiuni menit sa le asigure celor doua grupuri fezabilitatea proiectelor pe termen lung si scurt. Conform primelor informatii venite din Germania si citate de publicatia Der Spiegel, BMW urmeaza sa preia 7% din actiunile Daimler iar Daimler 7% din cele ale Grupului BMW, urmand ca aceasta mutare sa economiseasca cateva sute de milioane de euro pe termen scurt si cateva miliarde pe termen mediu.
Exista insa si cateva obstacole in realizarea unei astfel de mutari. Familia Quandt, care detine 46% din actiunile Grupului BMW, afirma ca Daimler ar putea ulterior sa lanseze o oferta de preluare totala a BMW, asa cum s-a intamplat in cazul Daimler-Chrysler, in 1998. Pe de alta parte, guvernul german este asteptat sa ia o pozitie oficiala pentru a comenta ipoteza unei astfel de miscari. Conform Der Spiegel, Germania ar putea sa blocheze un schimb de acest tip daca va considera ca mutarea s-ar face ilegal sau ca aceasta ar dauna vreuneia dintre parti.
"Vom fi mai apropiati in urma acestei colaborari si, probabil, vom reusi chiar sa gandim unele produse comune", a declarat un manager BMW citat de publicatia germana.
via | Automotive News (inreg.)| Zoso | ZF
-
Razvan, duminică, 08.03.2009 20:26Greseala
Daimler urmeaza sa preia 7% din actiunile Daimler iar Daimler 7% din cele ale Grupului BMW, ceva nu e in regula, cam multi de Daimler
-
mircea, duminică, 08.03.2009 20:29@Razvan
Corect. Done. Merci.
-
dogy, duminică, 08.03.2009 20:34in final
ramane doar unul ,cum se spunea la ,,nemuritorul''..........o sa fie ,,DAIMLER'' peste tot..........he he
-
andulex, duminică, 08.03.2009 20:57o mica greseala
cum s-a intamplat in momentul in cazul Daimler-Chrysler
-
Ungaro_, duminică, 08.03.2009 21:49
Intradevar o decizie care va intorce lumea auto in sus !!!
-
Horatiu B, duminică, 08.03.2009 22:18
Famila Quandt e foarte puternica, sincer nu cred ca se va intampla acest lucru daca ei nu doresc. Oricum, BMW si Daimler deja lucreaza impreuna la niste sisteme hibrid si niste motoare care o sa apara in cativa ani.
-
ioio, duminică, 08.03.2009 22:41
un schimb reciproc de actiuni....garanteaza profitul actionarilor si distributia riscurilor. Interesanta paritatea 1:1.. Mai degraba cei doi (BMW si Mercedes) isi vad pozitiile atacate de concurenta si miscarea fireasca, logica este sa stranga randurile si sa-si acopere spatele reciproc ( vezi schimbul de actiuni) si sa colaboreze (vezi eventuale modele comune). Situatiile de criza sunt cel mai bun "sfetnic", o concurenta fratricida este inutila iar fanii vor intelege asta. BMW nu va disparea, statului german nu-i place cuvantul monopol, BMW este istoria germanilor si "topirea" BMW in conglomeratul Mercedes va "saraci" pe toata lumea: clientii BMW vor refuza noul produs pentru ca nu ii va mai reprezenta, Mercedes va detine astfel o marca moarta dpdv al veniturilor, iar concurenta va avea cu un opozant mai putin si cu unul "cu bube'n cap". Nu merge, alianta (de pe pozitii egale) este preferabila unei "pax romana".
-
Claus, duminică, 08.03.2009 23:37BMW-Daimler
Cred ca e un lucru bun
-
Maka, luni, 09.03.2009 00:06INCEST
Dupa acest INCEST probabil se deschide mai larg frumul lui AUDI. A venit vremea sa ajunga si ei pe locul 1 dupa Mercedes si BMW. Porsche e in continuare incontestabil in TOP detinand VW. Germania inca faca legea in privinta masinilor din Europa. Totusi legea recombinarii genetice in mod normal ar contrazice vreo "incrucisare intre cei 2 giganti. Totusi 7% nu poate sa insemne modele comune si nici experienta de brand nediferentiata. La vremuriu si situatii noi, masuri noi. Sa admiram privelistea si sa vedem ce se intampla...
-
masina, luni, 09.03.2009 04:00ciocoflender
dapoi astia is dusi rau cu capu...sufera de prosteala cronica si ireparabila.....renalut o facut ceva forte bun si mere bine...volkswagenu o facut un dapoi hai sa zicem in cazul octavie in rest ii .io am avut bmw 525 negru si tat in laturi mergea ca rotile pe spate merg nu ale pe fata...no traznet il vandui ca si consuma si merea ca ..no am logan si sunt tare mandru...ma cand vazui cat lucra pruncii astia de la pitesti si cat is de cumparate in germania ma face sa fiu mandru...no amu astia cu mustata si care fac afaceri la colt de strada si or lua mercebmw.....masini de 2 lei ..is faine merg ca traznetu dapoi is scumpe si cand se strica ceva la iele poti sa . no serus si luati dacii nu va prostiti
-
Robert, luni, 09.03.2009 04:26Hai sa vorbim romaneste
Pentru "masina" te rog frumos sa reincepi scoala primara si sa inveti sa postezi in Lb. romana. Cat despre aceasta "colaborare" dintre BMW si Daimler pot spune ca pare o hotarare destul de inteleapta pentru acoperirea pierderilor pe timp de criza a ambelor brand'uri.Nu s'a vorbit nimic de creerea unui nou brand Mercedes-Bmw sau vice-versa ci doar de un schimb reciproc de 7% din actiuni.Acum ramane la ,latitudinea statului german de a aprecia.
-
LauCalin, luni, 09.03.2009 09:27Ce face criza !
Se aliaza dusmanii ca sa nu moara. Initial, atunci cand era doar un simplu zvon, mi se parea aproape imposibila o astfel de alianta. dar hai sa privim si altfel lucrurile: ce ar fi de pierdut? Mercedes si BMW fac masini foarte bune, iar rezultatul final, cel putin teoretic, ar fi o masina foarte buna si cei mai castigati ar fi clientii sau posibilii clienti. Totusi, eu cred ca vor fi disctii aprinse intre inginerii celor doua marci, pentru ca sunt marci cu filosofii diferite (de exemplu intr-un fel vad confortul sau performantele inginerii Mercedes fata de cei de la BMW) Va fi ceva foarte interesat.
-
Crysty, luni, 09.03.2009 09:54Colaborare
Ar fi un lucru bun! S-ar reduce foarte mult costurile ambilor producatori! Cred ca s-ar numi : M B ( nu Mercedes-Benz , ci Mercedes-BMW).
-
dogy, luni, 09.03.2009 09:57progresu
pai ma baieti......hai sa lamurim un lucru.........concurenta este motorul progresului ,tehnologiei si lucrului de calitate iar daca astia se unesc o sa aveti masini din ce in ce mai searbede si nu o sa mai aveti criterii de comparatie la calitatea masinilor germane, ca doar n-o sa comparati produsele ,,DAIMLER-BMW'' CU OPEL SAU VOLKSWAGEN.......poate AUDI care asa cum spunea un tip mai sus va ajunge si el pe locul unu in sfarsit
-
jaimz, luni, 09.03.2009 11:30alianta
@ robert: in primul rand vad ca nici tu nu prea stapanesti gramatica limbii romane, asa ca mucles; in al doilea rand, comentariul ciocoflenderului a fost foarte amuzant... On topic, produsele comune despre care se vorbeste vor fi motoare si alte sisteme sau componente si in niciun caz masini, un "merc-bmw" nu veti vedea niciodata!
-
paull, luni, 09.03.2009 12:11miscare istorica
BMW si Mercedes oricum treceau peste criza si fara aceasta "miscare istorica". PS: Stai linistit Robert. Daca ciocoflenderul vroia sa te impresioneze in mod placut cu gramatica sa, o facea.
-
Andrei, luni, 09.03.2009 12:19E groasa
Daca se intampla asa ceva, inseamna ca e groasa fratilor. Oamenii aia nu sint nebuni. Stiu ei ceva de se joaca asa cu viitorul a 2 concerne mari.
-
lucian, luni, 09.03.2009 12:50neintelegere
bwei, nu a-ti inteles un lucru!!! Schimbul de actiuni are un procent de doar 7 % nu 50%, deci nu putem vorbi de mercedes-bmv sau bmv-reumert :D..!!! E mai mult un fgel de intelegere...dak bmv va vine 100000 de masini, mercedes va incasa 7% din pretul lor...ce-i asa
-
lucian, luni, 09.03.2009 12:52scuze
scuze pt gramatica, dar am oleak de virus pe sistem.....si am niste probleme cu tastatura :D
-
Vlad, luni, 09.03.2009 12:58Mercedes & BMW
Din aceasta intelegere BMW are mai mult de castigat . Mercedes are in spate cel mai mare constructor de camioane si de vehicule comerciale din lume cu o cota de peste 40 % , in schimb BMW este descoperit in situatii de criza,chiar familia Quandt declarand ca BMW trece prin cel mai greu moment din istoria sa . Ca sa poti concura cu succes marca Audi care are in spate mega-concernul Porsche-VW (care foarte curand va produce 7 milioane de unitati anual) trebuie sa-ti imparti costurile de dezvoltare pentru a fi viabil din punct de vedere economic . Chiar azi Porsche a primit de la banci un credit de 12.5 miliarde euro pentru a-si mari participatia in grupul VW de la 50.8 % la 75 %. Faptul ca vor imparti acelasi sistem de climatizare sau vor avea acelasi electromotor nu cred ca va schimba caracterul acestor doua marci de legenda,fiecare avand clientela sa bine definita .
-
radu, luni, 09.03.2009 13:03@ admin & @ ciocoflender
Citez: "Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile." Daca voi, care "cica" va respectati si pe voi si pe noi, selectati comentarii de alde ciocoflender, citez " rest ii caxxt ..apoi astia or face niste pxxe de cal.." imi dau seama ca acest site a devenit jenant, si voi nu faceti decat sa intretineti o atmosfera jenanta. Ca sa nu mai vb de faptul ca poate sa intre oricine pe site si sa citeasca aceste "minunate" cuvinte citate mai sus. Aveti dreptul sa-mi selectati acest comenatriu..... Rusine.
-
oleg, luni, 09.03.2009 13:07BMW-Daimler
nu cret ca auci e cazul dintre DAIMLER-CHRYSLER, cit o sa dureze criza nimeni nu stie, masurile anti criza trebue luoate mai inainte te timpul cint ambele marci fori fi la pamint, si nu cret ca statul german nu va urmari evolutia acestor cimpanii, statul german are grija de industria auto, asa cum a aratato faata de Voklswagen. nu vreau ca in urma unei crize create intentionat, sa dispara astfel de marci.
-
tot bmw..., luni, 09.03.2009 14:08vai de capul vostru...
..fratilor, dar ati ajuns foarte departe cu presupunerile voastre de specialisti in domeniu... pai voi credeti ca "astia" fac aliante ca mor de foame ?! sau ca le e frica de concurenta ?! ce naivi sunteti.... procentul asta nu inseamna modele comune, sigle comune, audi pe primul loc..doamne ce aberatii.... acesti 7% inseamna colaborare si rezolvarea multor probleme comune tuturor autovehiculelor...voi n ati inteles decat ca mertz ul va avea angels eyes si bmw ul va scoate seria 3-classe.... sunteti patetici.....
-
ioio, luni, 09.03.2009 15:02si marmota....
nu, nu le e frica de concurenta...ii doare de concurenta...ai dreptate
-
Victor, luni, 09.03.2009 15:10@ tot bmw...
Situatia nu este pentru BMW asa de roza cum crezi,in luna februarie 2009 vanzarile au scazut cu 24%,in lunile urmatoare trendul estimat fiind in continuare descrescator. Daca in urma cu 2 ani o actiune BMW era 60 euro, astazi este 19 euro . Din pacate pentru BMW modele precum Seria 5 GT nu vor impulsiona vanzarile . Referitor la Audi ,cel putin la vanzari sta foarte bine ,noul Audi A4 fiind cea mai vanduta masina de clasa medie din Europa .
-
ioio, luni, 09.03.2009 16:59nu ca m-ar deranja, dar...
ati uitat sa "editati" si postul lui "masina". Probabil ca un r. este mai deranjant vederii decat o " cal" sau a unui " pe bat"....
-
BogdanTM, luni, 09.03.2009 17:04posibil o miscare desteapta
Cei doi giganti au dezvoltat si impins lumea automotive decenii iar acuma in pofida rivalitatii dintre ei se vad nevoiti in a face o miscare de asi asigura spatele si asi da o mana incercand sa isi stabilizeze actiuniile pe burse si sa mai reduca din cheltuieli cu cercetarea si furnizorii probabil. Share studii de piata si/sau alte imformatii care sunt deja culese de unii. Singura problema ar fi ca mercedes iara o ia la vale pe burse si o sa traga si bmw dupa ei. Oricum cum mai zicea cineva aici cred ca a venit vremea ca Audi sa se incoroneze pe drept fiind oricum la ora asta singura masina fabricata integral in Germania. Motoarele si masiniile facute de audi fiind oricum mai fiabile si mai quality decat ceilalti doi jucatori.
-
Cristian, luni, 09.03.2009 17:30Mercedes & BMW
Daca aceasta intelegere se va materializa este inceputul formarii celui de-al doilea pol de putere in industria auto germana . Primul este Porsche-VW care controleaza si constructorul german de camioane MAN,al doilea urmand a se forma prin unirea constructorilor Daimler,BMW si Opel . In urma cu 2 luni tot "Der Spiegel" a inaintat ipoteza formarii celui de-al doilea super grup auto din industria germana in jurul concernului Daimler,prin alaturarea BMW si Opel . Atunci multi au considerat acest lucru o utopie dar iata ca incet dar sigur aceasta alianta este pe cale sa se formeze .
-
Unul, luni, 09.03.2009 20:27Petru voi Desteptii
Sunteti FANTASTICI!!! ...... De PROSTI
-
Nume, luni, 09.03.2009 20:32Subiect
Text
-
p/u BOGDAN TM, luni, 09.03.2009 22:58BMW POWER
Da de cand Audi fac motoare mai bune ca BMW ???? Sau tu esti bolnav sau esti prost ?.! Ba omule Audi e RAHAT desenat. BMW e mai dur si are motoare mult mai bune. scrie pe google best ENGINE 2004-2008 si o sa vezi cine a castigat BEST ENGINE of THE YEAR.
-
Bogdanel, luni, 09.03.2009 22:59re
toata lumea priveste lucrurile pe planul european; dar daca ne uitam pe plan mondial se vede altfel si mult mai bine
-
Maka, luni, 09.03.2009 23:507% din BMW=7% din Mercedes ???
Domnilor redactori ne puteti lamuri? Valoarea de piata a celor 2 companii nu poate fi agala, deci schimbul de 7% inseamna impobatirea unei din cele 2 probabil BMW care ar trebui sa aiba valoare mai mica, neavand divizie LKW si Truck. In cazul asta lucrurile se complica. In plus, ca afacerea sa aiba loc sigur ar trebui sa se pronunte organismele concurentei din Germania si EU si asta nu se face usor.
-
Cristian, marţi, 10.03.2009 01:23@ Maka
Luni,09.03.2009 valoarea de piata a lui BMW la inchiderea bursei de la Frankfurt era de 12.68 miliarde euro iar a lui Daimler era de 17.97 miliarde euro. Ca fapt divers tot luni,09.03.2009 valoarea de piata a lui VW era de 64.25 miliarde euro(cea mai valoroasa companie auto) . In urma cu un an de zile valoarea de piata a lui Daimler AG era de 56 miliarde euro iar a lui BMW era de 24 miliarde euro . Pentru mai multe detalii intra pe bloomberg.com .
-
Cristian, marţi, 10.03.2009 13:51Mercedes-BMW
Azi ,10.03.2009 actiunile Daimler au crescut peste 8% ajungand aproape de 20 euro actiunea ceea ce face ca valoarea de piata a lui Daimler AG sa fie azi de 20 miliarde euro (Daimler are 1 miliard de actiuni pe piata) .Analistii financiari considera actiunile Daimler puternic subevaluate estimand adevarata valoare undeva la 80 euro pe actiune . Acelasi lucru se intampla cu actiunile VW in 2005 inainte ca Porsche sa-si arate interesul pentru VW .Pentru primul pachet de 18 % din actiunile VW ,Porsche a platit 30 euro pe actiune .In octombrie 2008 cand Porsche a anuntat ca detine direct si indirect aproape 75% din VW,pretul actiunii a crescut intr-o zi de la 200 la 1000 euro . Azi o actiune VW valoreaza 214 euro . Daimler AG este cu 22.5 % cel mai mare actionar la EADS ,compania mama a lui Airbus cel mai mare producator de avioane din lume.Daca acest schimb se va produce familia Quandt va castiga enorm deoarece actiunile Daimler au un potential de crestere net superior celor de la BMW. Referitor la vanzarile in scadere la Mercedes acestea se datoreaza in special schimbului de generatii a modelului E-Klasse ,unul dintre cele mai importante modele din gama Mercedes.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
bai astia-s nebuni sau prosti daca fac asa ceva....................adica anuleaza esenta insasi a ambelor masini ,una sport lux si una de lux confort....................oare ce studii de piata au vazut ei de cred ca daca fac asa ceva nu le va afecta imaginea in fata fanilor si cumparatorilor care la urma urmei aleg o marca tocmai pentru ca are calitati opuse celeilalte marci.................... ............cum sa cumperi un produs MERTZ-BMW.......?sau BMW-MERTZ..????sunt curios care face compromisul sa stea ultimul in titulatura produsului cum a fost la (DAIMLER-CHRYSLER_)unde DAIMLER a fost pus primul in acea preluare mascata...................