Mercedes pregătește un nou sistem hibrid: va debuta în 2018 pe CLS și va avea 500 de cai putere
Mercedes dezvoltă un nou sistem de propulsie hibrid bazat pe o unitate turbo de 3.0 litri și un motor electric de 50 kW care va genera în total 496 de cai putere. Sistemul va debuta anul viitor pe Mercedes CLS.
Mercedes va dezvălui cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles din luna noiembrie noul sistem de propulsie hibrid care va echipa numeroase modele începând din 2018.
Iată însă că publicația australiană Motoring a intrat în posesia unor informații despre noul sistem, care are numele de cod 53. Sursa citată afirmă că sistemul hibrid va fi alcătuit dintr-un motor turbo de 3.0 litri și 430 de cai putere acompaniat de un motor electric de 50 kW, echivalentul a 67 de cai putere. În total, sistemul hibrid va genera aproximativ 496 de cai putere.
Primul model care va utiliza noul sistem hibrid va fi Mercedes CLS, iar acesta va fi urmat cel mai probabil și de alte modele bazate pe platforma MRA, cum ar fi Clasa C, Clasa E și Clasa S, dar și SUV-urile GLC, GLE și GLS.
De altfel, constructorul german a afirmat anterior că, la un moment dat, fiecare model din gamă va avea și versiune hibridă, întrucât "nu este capabil să schimbe viitorul". Cert este însă că, prin utilizarea noilor sisteme hibride, Mercedes se va concentra pe obținerea unor performanțe superioare și mai puțin pe îmbunătățirea cifrelor de consum.
Via Motor1
Cred ca aici e vorba de noul sistem electric de 48V pe care Mercedes vroiau sa-l introduca de catava vreme. Avantajele acestui sistem sunt foarte mari, intre altele fiind curentul electric de 4 ori mai mic decat la sistemele pe 12V. Asta inseamna fire mai subtiri si greutate redusa. Apoi un lucru foarte important este ca scapa de cureaua de transmisie din fata motorului. Pompa de apa si aerul conditionat vor putea fi actionate fara probleme de electricitate. Faptul ca nu mai ai curea de transmisie in fata, face motorul mai compact. Mi-aduc aminte ca-mi spunea cineva acum cativa ani cat de importanti sunt si cativa milimetri in dimensiunile motorului. Pe motivul asta, nu stiu daca au facut-o, BMW vroiau sa renunte la motoarele pe lant si sa treaca din nou pe curele.Sunt cativa ani buni de cand curelele ajunge fara probleme la 300k km. Un alt motiv pentru introducerea sistemului electric de 48V este faptul ca poate sustine un starter-alternator integrat, care poate genera un e-booost motorului, ajungand astfel la puterea maxima in 2 secunde. In clipa in care ai comenzi electrice, totul devine instantaneu. Un ansamblu starter-alternator modern poate acum recupera energia, o poate stoca si reutiliza la nevoie. Treaba asta se face de ani buni, dar acum functiile acestea pot fi combinate mult mai usor cu dezactivarea totala a motorului si a transmisiei pentru un "coasting" inteligent. Am impresia ca si VW vor sa introduca asa ceva. Ce mi se pare foarte fain la sistemul asta este ca nu-ti mai trebuie baterii enorme, fiind foarte compact si eficient. Sa speram ca n-or sa aiba probleme de fiabilitate iar bolile copilariei, daca sunt, vor fi rezolvate rapid si elegant. In orice caz industria auto viseaza de prin anii 90 trecerea la sistemul de 48V dar tehnologia n-a permis asta decat acum. In plus noile reglementari din 2018 si 2025 i-au bagat pe baieti in priza bine de tot :)