Mercedes își extinde avansul în segmentul premium în august: creștere dublă comparativ cu BMW datorită noului Clasa E și a SUV-urilor
Vânzările Mercedes au crescut cu aproape 12% în luna august datorită cererii mari pentru noul Clasa E și pentru SUV-uri, surclasând astfel BMW și Audi, care au raportat creșteri mai mici.
Vânzările din segmentul premium au continuat și în luna august în nota obișnuită a primei jumătăți a acestui an, cu Mercedes lider confortabil în fața rivalilor tradiționali de la BMW și Audi.
Constructorul de la Stuttgart a raportat vânzări de peste 156.000 de unități în august, în creștere cu 12% comparativ cu luna similară a anului trecut, ca urmare a cererii pentru Clasa E și a comenzilor provenite din China.
Unul dintre motoarele de creștere este însă segmentul SUV, care a ajuns la peste 56.000 de unități în august, adică la aproximativ o treime din vânzările totale, ca urmare a popularității lui GLA și GLC. De altfel, Daimler afirmă că vânzările totale de SUV-uri Mercedes au depășit deja pragul de 4.000.000 de unități. Practic, Mercedes și-a menținut creșterea de 12% obținută în medie pe parcursul anului 2016 și a ajuns la 1.32 milioane de unități comercializate în primele 8 luni.
BMW a raportat de asemenea o creștere consistentă de 5% pentru luna august, la 142.554 unități, parțial datorită cererii pentru SUV-urile X3 (+30%), X4 (+10%) și X5 (+11%).
Constructorul german a oferit câteva informații atractive despre evoluția pe piața din România: BMW a vândut 218 unități în țara noastră în august, iar în primele 8 luni ale anului a ajuns la 1199 unități. În plus, BMW este marca cu cele mai bune vânzări de modele plug-in hybrid din România, după ce a livrat 16 unități BMW X5 xDrive40 și un 225xe Active Tourer în primele 8 luni ale anului. De asemenea, nemții au vândut aici 8 modele din gama BMW i, dintre care 5 au fost BMW i8 și 3 unități BMW i3. La nivel global, BMW a livrat 1.28 milioane de unități în primele 8 luni ale anului.
Între timp, Audi a raportat pentru luna august o creștere modestă de numai 2.9%, la puțin peste 132.000 de unități, piața din China fiind și în acest caz principalul motor de creștere, cu 8.8%. La nivelul primelor 8 luni, Audi a totalizat 1.23 milioane de unități, în creștere cu aproape 5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Loc | Constructor | Vânzări august 2016 |
Creștere | Vânzări ian-aug 2016 |
Creștere |
1 | Mercedes | 156.246 | 11.8% | 1.326.635 | 11.7% |
2 | BMW | 142.554 | 5% | 1.282.511 | 5.5% |
3 | Audi | 132.350 | 2.9% | 1.234.900 | 4.9% |
Via Mercedes, BMW, Audi