Mercedes GLA - detalii şi imagini oficiale cu noul rival al lui BMW X1

Publicat miercuri, 14.08.2013 11:26 de Bogdan Mirică

Mercedes a dat publicităţii un set oficial de imagini ale noului GLA. SUV-ul compact va fi dezvăluit la Salonul de la Frankfurt şi va avea misiunea de a se bate cu Range Rover Evoque, Audi Q3 şi BMW X1.

După un set de schiţe oficiale şi un video teaser care trăda uşor designul, Mercedes GLA a fost dezvăluit oficial, înaintea debutului său de la Frankfurt. Rival pentru BMW X1, Audi Q3 şi Range Rover Evoque, noul crossover compact se inspiră masiv din conceptul cu acelaşi nume, dezvăluit în urmă cu câteva luni la Salonul de la Shanghai.

Al patrulea membru al gamei compacte

Este cel de-al patrulea membru al gamei dezvoltate pe noua platformă compactă MFA cu tracţiune faţă, alături de CLA, A-Klasse şi B-Klasse. Familia se va lărgi la cinci membri odată cu lansarea viitorului CLA Shooting Brake anul viitor.

Cum era de aşteptat, aspectul versiunii de serie este mai cuminte decât cel al conceptului, partea frontală şi cea posterioară renunţând la o serie de detalii de design. Chiar şi aşa, GLA se aliniază filosofiei sportive pe care o vedem în segmentul compact.

SUV-ul măsoară 4417 mm lungime, 1805 mm lăţime şi 1494 mm înălţime, ceea ce îl face mai lung, dar şi mai îngust decât conceptul. Raportat la A-Klasse, pe care se şi bazează, noul GLA este cu 125 de mm mai lung, însă dispune de acelaşi ampatament, 2699 mm.

Consum mediu de 4.3 litri/100 de km

Gama de motorizări începe cu unitatea pe benzină de 1.6 litri şi 156 de cai putere, ascunsă în spatele indicativului GLA200. Entry-level-ul este oferit doar cu tracţiune faţă, ca şi prima unitate diesel din gamă, motorul de 1.8 litri şi 136 cai putere, GLA 200 CDI. Aceasta este şi cea mai economică opţiune din gamă, cu un consum mediu de 4.3 litri/100 de kilometri şi o valoare a emisiilor de 114 g/km. Ajută mult în acest sens sistemul start-stop şi elementele aerodinamice active, care dau un coeficient de numai 0.29 cX.

Versiunile echipate cu tracţiunea integrală 4Matic vor fi GLA250 şi GLA 220 CDI. Primul oferă 211 cai obţinuţi dintr-un benzinar de 2.0 litri, iar al doilea oferă 170 de cai putere şi 350 Nm, garantaţi de un diesel de 2.1 litri. Toate versiunile cu tracţiune integrală vor beneficia de transmisie automată cu şapte rapoarte în standard, în vreme ce modelele cu tracţiune faţă vor avea parte de o cutie manuală cu şase trepte.

Primele estimări ale celor de la Mercedes anunţă că şapte din zece clienţi europeni vor opta pentru varianta cu tracţiune faţă, iar versiunile 4Matic vor ajunge în marea lor majoritate în Regatul Unit.

Portbagaj de 421 litri şi spaţiu pentru cinci

Interiorul noului GLA oferă o poziţie la volan mai înaltă decât în cazul lui A-Klasse, însă designul interior este similar celui regăsit pe celelalte modele dezvoltate pe platforma MFA. Spaţiul interior este suficient pentru cinci pasageri, iar capacitatea portbagajului este de 421 de litri în condiţii normale şi de 836 de litri cu bancheta rabatată.

Lista de echipamente este şi ea destul de generoasă. Pe lângă integrarea completă a telefoanelor inteligente şi prezenţa unor aplicaţii de socializare cum sunt Facebook şi Twitter, noul GLA dispune şi de o funcţie Downhill Speed Regulation, destinată coborârilor în off-road, de un mod special al transmisiei în astfel de situaţii şi de un sistem multimedia care poate afişa pe ecran mai multe informaţii despre suprafeţa de rulare. Nu lipsesc nici sistemele de siguranţă ca detectorul de oboseală, Collision Prevention Assist sau pilotul automat Distronic Plus.

Vânzările noului Mercedes GLA sunt aşteptate să demareze la sfârşitul lui noiembrie, însă primele livrări se vor face, cel mai probabil, în primele luni ale lui 2014. Preţurile vor fi anunţate în cadrul Salonului de la Frankfurt.

  • mircea1380, miercuri, 14.08.2013 11:31

    @Automarket: versiunea pe benzina cu 4matic este GLA250, nu 220.

  • Radu, miercuri, 14.08.2013 11:38

    Incet incet Mercedes recupereaza in fata celor de la BMW.

  • Adrian, miercuri, 14.08.2013 11:45

    @mircea1380 Nu prea am inteles multe din motorizarile enumerate mai sus.....ai idee daca va avea un 2.0 CDI sau cum se numeste diesel-ul lor ? 2.0 sa fie nu 2.1 sau 2.2...

  • Dacia Plant, miercuri, 14.08.2013 11:52

    Arata mult mai bine ca X1 si poate mai bine si ca un Q3.

  • mircea1380, miercuri, 14.08.2013 12:02

    @Adrian: pentru inceput vor fi patru motorizari - doua benzina (GLA200 si GLA250) si doua diesel (GLA200 si GLA220 CDI) - cu urmatoarele caracterisitici: - GLA200 - benzina 1,595cmc supra-alimentat cu 156cp/250Nm - doar cu tractiune fata; - GLA250 - benzina 1,991cmc supra-alimentat cu 211cp/350Nm - nu am gasit daca o sa vina doar cu tractiune integrala 4matic sau 4matic-ul e disponibil ca optiune; - GLA200 CDI - diesel 1,796cmc cu 136cp/300Nm - doar cu tractiune fata; - GLA220 CDI - diesel 2,143cmc cu 170cp/350Nm - la fel, nu am gasit daca o sa vina doar cu tractiune integrala 4matic sau 4matic-ul e disponibil ca optiune.

  • Koss, miercuri, 14.08.2013 12:53

    O masina foarte frumoasa.. Bravo mercedes, au reusit masina la fel cum au reusit si clasa c si clasa a :)

  • dumy78, miercuri, 14.08.2013 13:01

    Superba .... pe langa hidosenia de X1

  • unckle, miercuri, 14.08.2013 13:33

    Dar Dusterul... unde-i comparatia cu Dusterul ? unde sunt fanii off-road-ului adevarat de rRomaniK ?

  • 444, miercuri, 14.08.2013 16:06

    Imi este foarte mila de ei.........SINCER !! Le trebuie multe ore de recuperare ca sa isi vindece bubele de care nu mai scapa odata.

  • Adrian24, miercuri, 14.08.2013 16:19

    sa recupereze fata de bmw?! nu prea cred. bmw are cutie aut cu 8 trepte si pe seria 1 si astia pun 6 trepte. o fi mai aratos merc-ul dar tehnologia e la bmw.

  • jan, miercuri, 14.08.2013 16:24

    Un A uplin de steroizi. Nimic nou sub soare.

  • mircea1380, miercuri, 14.08.2013 18:15

    @Adrian24: corect ar fi sa faci comparatie intre cutiile automate - cutia ZF cu 8 trepte de pe BMW versus cutia cu 7 trepte de la Mercedes. Indiferent cat de buna ar fi cutia ZF de pe BMW, nici cea de pe Mercedes nu e de lepadat (o folosesc cu succes si pe A45 AMG - asta e modelul ala cu 360cp scosi dintr-un 4-in-linie de 2 litri). Nu de alta, dar ma gandesc ca a invatat ceva si Mercedes in cei peste 50 de ani de cand face cutii automate. Asta ca sa nu mai zic ca la ora actuala Mercedes are deja o cutie cu 9 trepte pentru turisme. Departe de mine sa tin cu una sau alta dintre cele doua marci, dar consider ca ar trebui sa ne pastram obiectivitatea in a le recunoaste meritele amandurora pentru contributiile adusa la progresul automobilului in ziua de azi ... parerea mea.

  • mda, miercuri, 14.08.2013 20:25

    BMW nu are niciun merit, cutiile ZF sunt puse pe mai multe marci de automobile. 7G Tronic-ul e o cutie "in-house", fiind prima cu sapte rapoarte folosita pe un automobil, cam prin 2003.

  • MRC, miercuri, 14.08.2013 20:54

    Nu credeam ca o sa spun vreodata acest lucru dar.....este hidoasa. Asta este parerea mea. Poate nu inteleg masina. Poate nu inteleg conceptul. Poate nu inteleg multe. Dar ca sa-mi vinzi un cal pe un schelet de magar, spunandu-mi ca este altceva..... In comparatie cu Volvo, Mercedes nu este onest. La Volvo stii clar: V40 CrossCountry este o versiune de aventura a compactului V40, cu un kit vizuat deosebit (nu stiu cat protejeaza caroseria in iesirile la iarba verde). Dar Mercedes propune un alt model. Nu este clasa A, ci GLA. Asa cum exista E, E coupe, E cabrio, E T-Modell (si stii clar ca e vorba de clasa E, chiar daca unele modele au platforma modificata de la clasa C), asa m-as fi asteptat ca si Mercedes sa propuna o serie de denumiri care sa nu incerce sa-ti vanda un magar cu picioare lungi sub denumirea de cal. E adevarat, doar cunoscatorii stiu structura denumirilor modelelor Mercedes. GL+A=GLA, CL+A=CLA s.a.m.d. Dar pe cand o clasa EA, CA, poate chiar SA. Si nu-i de mirare ca sunt in spatele BMW si Audi. Concluzionand, cred ca Mercedes nu se indreapta in directia corecta iar diferenta de masini vandute fata de Audi sau BMW va creste pe viitor, in favoarea celor din urma. Decat sa scoti 10 produse care nu exceleaza, mai bine te straduiesti si construiesti 7, dar sa exceleze in categoria lor.

  • Adrian, miercuri, 14.08.2013 22:54

    @mircea1380 Sa inteleg ca pe GLA200 CDI - diesel 1,796cmc nu ii pot pune 4matic daca o fac pe comanda ? Trebuie neaparat sa cumpar cu motorizare de 2, 2 ? Ms oricum pt. informatii.

  • Mario0406, joi, 15.08.2013 01:26

    Dupa ce am vizualizat intreaga galerie de imagini am sa va adresez o intrebare... ce e aia bmw x1???

  • Andrei, joi, 15.08.2013 02:31

    @mircea1380 tu ai vazut filmuletul din articol? "...the optional 4matic all wheel drive turns mobility..." daca l-ai vazut dar nu stii engleza, hai ca iti traduc eu: "...tractiunea integrala optionala transforma mobilitatea..."

  • @Mario, joi, 15.08.2013 17:13

    X1 e aia care s-a vandut in aproape 400 de mii de exemplare din 2010 pana-n prezent, hai sa nu exageram, X1 are o vechime dar a fost si este un model de success in clasa sa.

  • @Mario., joi, 15.08.2013 18:04

    Un X1 cu pachet M, care nu costa chiar mult, arata foarte bine, mai bine ca acest Mercedes.

  • mircea1380, joi, 15.08.2013 18:49

    @Adrian: din toate comunicatele de presa pe care le-am citit pana acum pe acest subiect (deh, ma pasioneaza tot ce tine de 4x4) nu a reiesit ca 4matic ar fi disponibil si pentru motorizarile inferioare. Am ascultat inca o data si eu filmuletul si nu a reiesit nicaieri clar ca ar fi disponibil ca optiune pentru TOATE motorizarile. Nu sunt reprezentant al MB si nu lucrez in industrie, inclin sa cred ca 4matic nu va fi disponibil si pe motorizarile de 1.6turbo si 1.8turbodiesel. De ce spun asta ? Pentru ca modelul este unul de nisa, pe care MB l-a lansat doar pentru a avea ceva in oferta versus BMW (X1) si Audi (Q3) si pentru care nu cred ca se asteapta sa aiba vanzari prea mari (cel putin nu pentru versiunile 4matic); pe aceste doua considerente, nu cred ca MB se risca sa investeasca in 'imperecherea' motoarelor sus-mentionate cu tractiunea 4x4 (pentru celelate doua motoare - 2.0turbo si 2.2turbodiesel - are deja 'imperecherea' facuta, fiind disponibile pe alte modele din gama). In plus, am inteles ca preturile vehiculate incep de la 30,000Euro (ceea ce inseamna versiuni 4matic pe la vreo 38-40,000Euro) si inclin sa cred eventualii doritori de 4x4 se vor orienta spre GLK, care e cam in acelasi nivel de preturi. Acuma, daca e sa privim GLA-ul ca alternativa la X1, cred ca numai fanii MB ar fi interesati de achizitionarea unui GLA. Desi ca aspect imi place mai mult GLA-ul, cateva puncte mi se par a fi in avantajul lui X1: - gama de motoare mult mai diversificata; - garda la sol de 20cm - personal, consider X1 cea mai capabila dintre toate X-urile de la BMW in afara asfaltului (poate pentru ca e cea mai usoara); - sistemul 4x4 Xdrive porneste de la o tractiune spate (nu fata ca la GLA), ceea ce o face mai sportiva pe asfalt. Personal, dintre toate implementarile crossover pe baza de caroserie compacta disponibile in acest moment pe piata cea mai reusita mi se pare Subaru XV, cu a sa garda la sol de 22cm si al sau Symmetrical AWD; pacat de gama redusa de motorizari - un turbo pe benzinarul de 1.6 si o versiune a diesel-ului 2.0 mai apropiata de 200cp cred ca l-ar fi facut o varianta foarte atractiva (in Europa, cel putin). Parerea mea...

  • mircea1380, joi, 15.08.2013 19:08

    @MRC: Mercedes isi desemneaza masinile de teren cu prima litera G(=Gelandewagen): GLA, GLK, GL si, bineinteles, regele G-Klasse.

  • GGG, joi, 15.08.2013 21:20

    @mircea1380 Si ML :) ? Pe el de ce nu la facut un G ? :))

  • mircea1380, vineri, 16.08.2013 08:51

    @GGG: Intr-adevar am uitat de ML... Din ce am mai citit si eu, Mercedes avea inca din 1990 planuri de inlocuire a lui G-Class. Initial au incercat un parteneriat cu Mitsubishi pentru un asemenea inlocuitor, pe baza lui Pajero. Ulterior, parteneriat-ul a picat, MB continuandu-si totusi planurile singur. Asa - la sfarsitul anilor '90 - a aparut ML-ul , care - cu toate problemele de fiabilitate al generatiei W163 - s-a impus totusi pe piata. Acesta nu a inlocuit totusi G-Class, datorita protestului din partea fanilor/clientilor pentru mentinerea acestuia in fabricatie. Inclin sa cred ca au denumit modelul M-Class pentru a-l "rupe" de G-Class. Si cu GL-ul au facut la fel: l-au conceput ca inlocuitor pentru G-Class, dar iar s-au lovit de proteste. Macar aici s-au prins sa nu mai schimbe numele, ci sa construiasca in jurul lui - Gelandewagen Luxus.