Mercedes dezvăluie greșeala care a condus la penalizarea lui Hamilton la Monza: "Nimeni nu a observat mesajul de avertizare pe monitoare"
Mercedes a dezvăluit că Lewis Hamilton a fost penalizat la Monza pentru că niciunul dintre inginerii echipei nu a observat pe monitoare mesajul prin care se anunța că intrarea la boxe era interzisă.
Pierre Gasly a câștigat duminică Marele Premiu al Italiei după o serie de evenimente neprevăzute petrecute pe circuitul de la Monza.
Mai întâi, Charles Leclerc a pierdut controlul volanului în virajul Parabolica și s-a izbit violent de bariera de pneuri de pe marginea circuitului, astfel că Safety Car-ul a fost trimis pe circuit.
În același timp, Kevin Magnussen s-a retras din cursă în apropierea liniei boxelor, iar comisarii au decis să împingă monopostul în pitlane. Prin urmare, comisarii de cursă au decis să interzică temporar intrarea la boxe a piloților.
Informația a fost transmisă în timp real tuturor echipelor, însă inginerii celor de la Mercedes erau preocupați cu pregătirea unei opriri la boxe pentru Lewis Hamilton. Mesajul de avertizare a fost observat într-un târziu, însă Hamilton era deja pe linia boxelor și a fost nevoit să continue procedura schimbului de pneuri.
Pete Bonnington, unul dintre inginerii de cursă ai celor de la Mercedes, a dezvăluit că o inovație tehnologică a condus practic la ignorarea avertismentului de pe monitoare.
"Multe dintre mesajele care apar în aplicația noastră software sunt detectate automat de software și redate în format audio pe canelele de comunicare. Dacă există un Safety Car, există o voce care spune "Safety Car", pentru a nu rata informația în cazul în care nu ne uităm la monitor. Mesajul pentru închiderea boxelor este neobișnuit și nu l-am automatizat pentru redare audio. Între timp, noi toți ne uitam la pregătirea pitstop-ului", a explicat el.
Ulterior, întrucât a intrat la boxe când acest lucru era interzis, Hamilton a primit o penalizare de 10 secunde și a pierdut astfel prima poziție, ceea ce a deschis calea lui Gasly spre prima victorie din carieră.
Via Formula 1
poate le-a bruiat dl Costel monitorul ca prea nu a mai comentat p-aici dar tot degeaba. nu inteleg insa de ce 10 secunde penalizare si nu 7, 5 sau 3. oricum sint mai pasionante manevrele de culise decit cursele f1 in ultima vreme. ♠ nu demult, doar de vreo 20 de ani asa ca mai astept interdictii gen sa se numeasca steaua in trei colturi mercedes doar fcsb.