
Mercedes confirma: "Vom colabora cu Renault!"
Noua generatie a lui Smart Forfour se va baza pe platforma lui Renault Twingo. Acesta este scopul discutiilor avansate pe care Mercedes le duce in aceasta perioada cu Renault.
Mercedes si Renault au confirmat faptul ca se afla in tratative avansate privind colaborarea dintre cele doua parti pentru dezvoltarea unei noi generatii Smart Forfour. Conform primelor informatii, Renault va pune la dispozitia concernului Daimler platforma noului Twingo, aceasta urmand sa stea la baza noului Forfour, care va iesi pe piata in 2013.
"Discutiile sunt avansate iar colaborarea va reprezenta o componenta-cheie a planurilor noastre de crestere a brandului Smart. Dorim sa putem sa intram cu noul model pe mai multe piete ale lumii, implicit pe cea nord-americana", a declarat un oficial inalt al Mercedes-Benz, citat de Automotive News.
Conform Autoweek, colaborarea dintre Mercedes si Renault va fi anuntata oficial in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, care isi va deschide portile la mijlocul lunii viitoare. Noutatile gamei Smart nu vor include doar un nou Forfour, ci si alte doua modele inedite, printre care un roadster radical cu trei locuri in care soferul este asezat central.
In acest moment nu se stie daca viitoarea colaborare dintre Mercedes si Renault se va extinde si la capitolele motoare si cutii de viteza, desi mass-media germana sugereaza faptul ca cele doua companii vor incerca sa lucreze 100% in comun la dezvoltarea noilor modele, dupa modelul PSA Peugeot-Citroen si Toyota in cazul citadinelor C1, 107 si Aygo.
Daimler a renuntat la prima generatie a lui Smart Forfour in anul 2006, din cauza faptului ca modelul nu era considerat unul profitabil. Acesta era bazat pe o platforma imprumutata de la Mitsubishi si era produs in fabrica pe care constructorul nipon o detine in Bord, Olanda.
via | Automotive News
-
Castravetele, marţi, 04.08.2009 15:30@magarul
bun nick ti-ai ales.. mare magari unii romani...
-
Un nene, marţi, 04.08.2009 15:48Interesante implicatii...
Asta inseamna ca viitorul Smart va folosi piese comune cu... Dacia Logan :))
-
Stelian Opincariu, marţi, 04.08.2009 16:04
Vai de capu celor de la MERCEDES!!! daca modelul compus cu Mitsubishi a fost un fiasco, ce sa mai zic de zgarcomanii astia de la Renault!!!!!!!!! in cel mult 2 ani , Mercedes va renunta la acest model deoarece Renault inseamna produse similare celor din China!!!Niste gunoaie fac astia de la REnault!!!!!!!!!!!
-
SEMTEX, marţi, 04.08.2009 16:13
Cu siguranta intelegerea cu Renault va fi mult mai rentabila pentru Mercedes decat acordul cu Mitsubishi... Twingo, Clio sunt masini senzationale, legendare !! pentru cine cunoaste... Renault are experienta vasta pe segmentul A si B... Ramane acum de vazut ce avantaje va avea Renault. Mi se pare amuzant paragraful asta gasit pe mediafax.ro : "Reprezentanţii Daimler au refuzat să comenteze, iar cei ai Renault nu au fost disponibili."
-
NeoGalaxy, marţi, 04.08.2009 16:39
Parerea mea este ca aceasta criza i-a speriat pe toti, practic uita ca aceasta criza inca nu si-a atins maximul si el va aparea mai ales in 2010 cand trebuie dati banii inapoi, atat de GM cat si de restul, bani care momentan nu exista. Plus ca Mercedes va semna pacte cu oricine poate pana gaseste alte idei, cu alte cuvinte "money talks :)".
-
jiji, marţi, 04.08.2009 17:28Cea mai proasta veste pe ziua de azi!
Deci ca sa ne facem intelesi.Mercedes va folosi elemente comune cu renault pentru brandul Smart nu pentru gama premium Mercedes-Benz.Este o diferenta mare.
-
LauCalin, marţi, 04.08.2009 18:56multa lume, putini oameni
Ultimul Twingo stiu ca e o dezamagire de masina. Scumpa, iar din punct de vedere tehnic altii sunt mai buni (107, C1, si Aygo cred ca sunt cele mai bune din clasa mini la ora actuala-raport calitate/pret foarte bun) In alta ordine de idei, TOTUL se rezuma la bani. Mercedes "sare" cu banul, iar Renault cu tehnologia, ca la clasele mini si mica se pricepe bine.
-
Marius_New, marţi, 04.08.2009 19:09Merge si nu prea merge filosofia asta auto
Desi intr-un topic anterior am blamat posibila cooperare dintre cei doi producatori auto, acum imi revizuiesc ideile. Pai in ziua de azi e si normal ca marii constructori auto sa fuzioneze sau sa imparta intre ei tehnologii. Altfel nu ar rezista pe piata. Deci este cat se poate de normala chestia asta, avand in vedere vremurile in care traim. Pe de alta parte, obiectiv vorbind, asa cum a sosit si aceasta criza economico-financiara indusa intentionat.......va veni o zi si pt aceste "afaceri de familie" intre marile corporatii. Pana la urma, de mii de ani, un lucru este si va fi perfect valabil, in orice chestie - "lucrul amestecat este manjit cu kkt". Va veni si ziua cand o vor lua toti peste bot cu globalizarile lor cu tot.
-
Vlad, marţi, 04.08.2009 20:09SMART si Renault . O colaborare benefica .
Costurile de dezvoltare au ajuns atat de mari astfel ca o platforma de clasa mica sau compacta sa fie profitabila trebuie comercializata anual in minim 1 milion de exemplare . Iar exceptand 2-3 constructori mari(ex.grupul VW) , aproape nici un constructor nu vinde singur 1 milion de masini de clasa mica sau compacta anual . Asa au aparut : Toyota Aygo,Citroen C1,Peugeot 107; FIAT Grande Punto si Opel Corsa; Suzuki Splash si Opel Agila si exemplele pot continua . Acelasi lucru si in cazul motoarelor . BMW a folosit in trecut pentru MINI Diesel o motorizare Toyota, in prezent folosind motoare diesel de la PSA . Eu personal consider benefica colaborarea dintre SMART si Renault, SMART obtinand o platforma competitiva iar Renault gasindu-si un partener pentru asi reduce costurile de dezvoltare . Nu sunt insa de acord cu decizia celor de la Aston Martin de a introduce un model de clasa mini bazat pe Toyota IQ ! Este o blasfemie ! Aston Martin ar trebui sa ramana fidel filozofiei sale de a produce masini de cea mai buna calitate si adresate unei anumite clientele, lasand pe alti constructori sa faca masini de clasa mini .
-
Gigel Stancu, marţi, 04.08.2009 20:22
F-A-L-I-M-E-N-T
-
Vasi27, marţi, 04.08.2009 20:35PROSTIA E MOLIPSITOARE ! :))
Ce poti sa te astepti de la cineva care isi spune "jiji" ? gradul tau de inteligenta ne loveste in fata ca o duhoare de peste stricat... pe de alta parte NeoGalaxy ai zice ca e cel mai titrat analist economic de la Marx incoace sau cel putin un CEO in cadrul stelutei in 3 colturi din Stuttgart... n-are rost sa mai continui... hai sa va spun eu cum sta treaba pentru ca eu am prins ceva... eram mic, dar imi aduc aminte foarte bine de Twingo la inceputul anilor '90, care atragea simpatie din partea tuturor... chiar era o masina amuzanta ,care te indemna la distractie, iar ca urmas al lui Renault 5 (R5), se ridica la asteptarile fanilor... Twingo depasea in popularitate peugeot 106 sau citroen AX... Se poate spune ca pe vremea aia, altceva in afara de Lastun , Fiat 500, Panda si Twingo nu prea vedeai pe strada... Nici prin vis n-apareau nume gen Aygo>C1>107, Ka, i10 :)) Renault este unul din pionierii clasei mini/mici... Twingo a fost inlocuit In 2004 de Modus, care in ciuda a numeroase inovatii si inaltei calitati percepute, nu a avut succesul scontat in Romania si nici pe alte piete... Se pare ca pretul prea ridicat a fost cauza principala... In 2007 s-a facut revenirea la Twingo... Din pacate, printr-o eroare de calcul, conducerea Renault a decis retragerea Twingo din numeroase tari europene, printre care si Romania, pe motiv ca nu se va cere... C1,107, Aygo,i10 au dovedit contrariul... Twingo s-a vandut in 2.4 milioane unitati din 1992 pana in prezent, iar calitatea este peste media a ceea ce se produce azi in clasa mini. Cel putin asa sustin specialistii. Ma puteti completa daca voi considerati ca ar mai fi lucruri importante de adaugat :)
-
xss, marţi, 04.08.2009 21:03@ LauCalin
LauCalin ca tot ai vazut noul Twingo, spune-ne si noua cum se sta la volan, cum e la reprize/acceleratie??? chiar sunt curios !!!
-
Flaviu C, miercuri, 05.08.2009 04:25mda..
'nu se stie daca viitoarea colaborare dintre Mercedes si Renault se va extinde si la capitolele motoare si cutii de viteza' raspunsul este evident : NU
-
VLAD, miercuri, 05.08.2009 13:49COLABORARE CU INSUCCES
daca nu vinzi pe anumite piete, pierzi la capitolul IMAGINE! degeaba e twingo bun, daca la noi se vinde bine c1, aygo, 107, mini si fiat 500! fiind obisnuit si multumit de calitatile acestor modele vei fi mai tentat sa cumperi si viioarele generatii decat sa "risti" sa dai banii unor "noi" veniti pe piata (twingo - smart)! Ei incearca o colaborare, vor sa iasa cumva din groapa, dar, fara indoiala, nu sunt siguri de reusita!
-
RRO, miercuri, 05.08.2009 14:52
@vlad - care "noi veniti" mah? daca nu esti familiarizat tu cu cei doi constructori in clasa mini, nu inseamna ca nu-i cunoaste nimeni !
-
LauCalin, miercuri, 05.08.2009 15:38xss@
De mers nu am mers, ci am intrat in ea anul trecut. Primul lucru care nu prea mi-a placut a fost pozitia la volan, putin cam inalta si spatiul interior cam stramt in spate. Bine, acum veti spune ca am pretentii de clasa mica sau compacta, dar facand o comparatie cu 107 de ex, spatiul mi s-a parut mai mic. Iar masina mi s-a parut si cam scumpa. :) "iar ca urmas al lui Renault 5 (R5)" :-/ eu stiam ca Clio a fost urmasul lui R5, care a fost masina de clasa mica, nu mini. "Twingo a fost inlocuit In 2004 de Modus", care a fost facut pe platforma lui Clio, adica o masina de clasa mica. Modus nu are legatura cu niciun Twingo. Problema la Renault atunci cand a fost oprita productia nu a fost datorata neaparat problemelor tehnice, ci mai degrab designului diferit are nu a prins la public. Cel mai simplu caz e cel al lui Ves Satis. :)
-
raduvlase, miercuri, 05.08.2009 18:06NUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!
Dintre toate marcile auto care exista pe acest pamant Renault este, pentru mine, cea mai antipatica marca. De departe detest marca asta de "createur d'automobile". Si sloganul lor este o minciuna. Dupa ce am citit aceasta stire am intrat in depresie. Cum poate sa faca una ca asta Mercedes???? Daca era Fiat era super-fain, daca era Ford, era ok, Opel la fel...dar Renault??????????
-
Laguna GT line, marţi, 25.08.2009 10:26
Mare-i gradina Domnului, dar multi prosti i-au sarit gardul :))
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
cocalarii isi vor taia venele (sange'n balega), pustanii cu NFS in sange se vor arunca in Dambovita care in viata lor nu-si vor mai lua mercedes (sic!), fanaticii romano-arieni din spatiul carpato-danubiano-pontic vor tuna si vor fulgera (macar de-ar ploua). Se vor arde insemnele renault in piete se vor face greve, se vor da cu poponeata de pamant si vor urma injuraturile pe forum. Lumea se intoarce cu fundu'n sus....