Mercedes Clasa S, cu un pas mai aproape să devină autonom: modelul ajustează singur viteza inclusiv în viraje și intersecții
Mercedes Clasa S va primi noi funcții autonome, iar cele mai importante vizează ajustarea automată a vitezei inclusiv în viraje și intersecții și păstrarea unei distanțe mai sigure față de celelalte mașini din trafic.
Mercedes a anunțat că unul dintre modelele sale de referință, Clasa S, va primi în toamna acestui an un nou pachet cu tehnologii autonome.
Unele dintre cele mai interesante noutăți vizează îmbunătățirea funcțiilor Active Distance Assist Distronic și Active Steering Assist, prin care mașina va fi capabilă să mențină o distanță mai sigură față de celelalte vehicule din trafic atât pe banda de mers, cât și în momentul în care virează. În plus, viteza mașinii va fi ajustată automat în curbe și la intersecții.
Îmbunătățiri consistente va primi și funcția Active Lane Change Assist. Astfel, în cazul în care rulezi cu viteze cuprinse între 80 și 180 km/h și vrei să treci pe o altă bandă, trebuie doar să atingi indicatorul funcției. Pe parcursul următoarelor 10 secunde, mașina va schimba singură banda atunci când consideră că poate face acest lucru în siguranță, în funcție de distanța față de celelalte mașini și vitezele acestora.
Există însă și funcția Active Emergency Stop Assist, prin care mașina frânează automat dacă detectează că șoferul nu mai conduce în mod activ, iar sistemul Active Steering Assist este activat.
Toate aceste noutăți vor fi introduse pe Clasa S în toamna acestui an, când modelul va primi camere video și sisteme radar care vor permite pentru prima oară calcularea comportamentului șoferului pe baza hârtii și a datelor legate de navigație. În plus, șoferul va putea vedea ușor ce sisteme autonome sunt active atât pe ecran, cât și pe head-up display, iar funcțiile vor putea fi controlate doar de pe volan.
"Ne apropiem de obiectivul unui condus autonom mai rapid decât se așteaptă multă lume. Din toamnă, noul Clasa S va fi capbil să sprijine șoferul mult ai bine decât toate sistemele care au fost disponibile până astăzi", afirmă Michael Hafner, șeful diviziei de conds autonom din cadrul Mercedes-Benz.
Via Daimler
Cum spuneam si mai inainte, E Class are deja nivel de autonomie 4. Face lift-ul de la S Class o sa fie 4.5 deci foarte foarte aproape de autonomia totala. Cred ca si la asta daca ii scot functia care franeaza masina cand soferul nu mai conduce activ, o sa fie aproape acelasi lucru. Cred ca tot ce mai au de facut este sa imbunatateasca algoritmii si adaptabilitatea la situatiile din trafic. Nu e o simpla bagatela, dar cu pasii enormi care s-au facut in inteligenta artificiala, eu cred ca sunt foarte foarte aproape de realitate. Deja exista tehnologii care sa citeasca parametrii soferului, comportament, oboseala, atentie, tensiunea arteriala, etc etc. Pasul urmator va fi sa-i lege de dinamica masinii si situatia din trafic, apoi comunicarea intre vehicule care vor avea si ele datele respective, si in felul asta accidentele si chiar ambuteiajele ar trebui sa se reduca simtitor. Din pacate insa Big Brother va beneficia si el de toate datele :)