Mercedes-Benz: "Vrem să redevenim numărul 1 mondial până în 2020"
Dieter Zetsche, directorul Daimler, anunță planuri mari în ceea ce privește viitorul Mercedes-Benz pe termen scurt și mediu. Conform acestuia, marca va depăși BMW și Audi până la finalul acestui deceniu.
Mercedes-Benz vrea să redevină liderul clasamentului vânzărilor mărcilor premium la nivel mondial, iar anul până în care marca germană și-a stabilit acest target este 2020. Declarația vine chiar din partea lui Dieter Zetsche, directorul Daimler, care spune într-un interviu acordat publicației germane Boersen-Zeitung că își dorește ca revenirea mărcii din Stuttgart în fotoliul de lider să aibă loc în timpul "domniei" sale în vârful unuia dintre cele mai importante grupuri auto germane.
Dieter Zetsche își termină mandatul în fruntea Daimler în februarie 2013, dar va fi ales din nou pentru un mandat suplimentar până în 2016.
"Am încredere că ne vom depăși rivalii (n.r. BMW și Audi) până cel târziu în 2020". Conform șefului grupului german, Mercedes-Benz a pierdut teren în fața competitorilor deoarece nu a reușit să se impună pe piața compactă din China.
În clasamentul pe 2012 a vânzărilor premium la nivel mondial, BMW a reușit să se claseze din nou pe prima poziție, în timp ce Audi a depășit Mercedes și s-a instalat confortabil pe poziția secundă. Toate cele trei mărci au avut însă vânzări-record, iar analiștii se așteaptă ca vânzărie să crească în continuare și în 2013. Conform IHS Automotive, BMW va crește cu 4.6% în 2013 până la 1.54 de milioane de mașini, în timp ce Audi și Mercedes se vor bate pentru a doua poziție în acest clasament, ambele urmând să vândă în jur de 1.45 de milioane de mașini.
-
dan_grc, marţi, 01.01.2013 19:02
Eu cred c-a pierdut teren la clasa medie si mare in primul rand, dintre cele 100 de mii de unitati diferenta fata de Bmw, mare parte vine de la clasa C si E, care nu s-au vandut rau, dar fata de generatiile anterioare au scazut, pt ca la clasa compacta au vandut bine si fostele generatii de A si B class, clasa S s-a vandut f bine, deci raman C si E care i-au tras putin in jos. Pana in 2020 este cale lunga, foarte dificil de prognozat daca vor reusi sau nu, oricum lupta se da in trei, restul sunt departe si cred ca asa va ramane mult timp de acum incolo.
-
dan_grc, marţi, 01.01.2013 19:08
@Gigi Bine spus vise placute in continuare, cred ca esti putin mahmur pt ca-n stire se vorbeste de premium, dar daca zici tu ca Mercedes+Bmw+Audi se straduiesc sa invinga Toyota atunci merita sa meditam un pic la aceasta idee, dar asta la un pahar pt inveselirea atmosferei, de acum de Sf Ion.
-
@dan, marţi, 01.01.2013 21:56
apreciez afinitatea ta fata de nemti am aceeasi apreciere fata de ei dar in cazul cand sunt comparati cu japonezi...treaba-i discutabila...si tre recunoscut ca euforia comertului care a cuprins europa a afectat calitatea multor produse fie si germane...adica de dragul rotunjirii veniturilor produci marfa pe unde poti in lume....si mai ales in cazul mercedes(preturile si ...pretentiile nu-s pt. orice muritor de rand) nu da bine...ca sa nu vorbim de alte parteneriate ...nu tocmai de nasul lor luxos.
-
Faurelianu, marţi, 01.01.2013 22:42
Cand or face Mercedes masini cum erau vechile Cobra la capitolul fiabilitate atunci sa vorbeasca ca vor sa ajunga pe primul lor.Pana atunci taceti dracului din gura nemtiilor !!!!
-
dan_grc, marţi, 01.01.2013 23:18
@@dan Aici e vorba de vanzari la premium, nu e vorba de afinitatea mea, astea sunt cifrele, asa cu preturi mari Mercedes e departe de japonezi, care sunt de fapt doar doi : Lexus si Infiniti ( sper ca nu te referi si tu la Toyota) care macar in SUA ofera o concurenta puternica( Lexus in principal) , Acura este prea discreta si fata de concurenta japoneza, dar la general lupta la varf se da intre nemti, dar vezi ca tot la afinitati se ajunge, se vand bine si e greu sa schimbe ceva concurenta in aceasta privinta in urmatorii 10 ani macar.
-
mda, miercuri, 02.01.2013 03:12
Aberati ! Tehnologia trebuie sa avanseze! Acum 40 de ani lucrurile erau mult mai simple, dar asta nu inseamna sa n-avem progres / complexitate / sofisticare de frica de a nu avea aceeasi fiabilitate. Cine mai vrea fratilor in ziua de azi sa tina o masina 20 de ani? Cine mai vrea in conditiile in care tehnologia inainteaza f rapid si mereu apar lucruri noi si interesante? Si cine isi ia un Mercedes, nu duce grija zilei de maine, deci schimbarea cu o masina noua nu reprezinta o problema. Deci ce rost ar mai avea sa te tina 25-30 de ani fara reparatie capitala? Ca sa poluezi mai mult? Sa se laude sarantocii ca ei au "masini straine" cu sigle premium? Nu frate, nu sunt de acord! Sa le vedem in muzeu sau doar la colectionari. Surplusul la REMAT.
-
@mda, miercuri, 02.01.2013 11:34
corect esti foarte pragmatic dar....nu esti Al Caponne...totusi de vi cu vorbe asa mari...
-
inexorabil, miercuri, 02.01.2013 17:33
@mda, nu uita, totusi, de valoarea sentimentala a masinilor clasice, pentru care unii isi sacrifica multe lucruri si prioritati din viata pentru a le intretine in mod corespunzator, ireprosabil: colectionarii pe care ii persiflezi tu. Cine mai vrea astazi sa pastreze o masina 20 de ani? O intrebare retorica? Mai degraba intreaba-te cine isi doreste mortis o masina de acum nu 20, ci 25-30 de ani! Pai......eu !!! Probabil voi fi singurul nebun din Romania care va detine un Buick din anii '80, insa dotat cu tehnologie originala si originara, pe care alte companii n-au cunoscut-o nici pana astazi......Mai mult decat atat, intentionez sa-l folosesc zilnic si sa-l conserv inca vreo 20 de ani, daca nu te deranjeaza! Da, ai dreptate, tehnologia va tot evolua......pana va fi devorata de ea insasi! Te cutremura de extaz explozia tehno-stiintifica de ecou global (si de efect globalist), fara precedent in istorie, care se intampla in prezent si care isi dispretuieste propriile descoperiri cu gandul la cele imediat urmatoare si tot asa? Chiar sa fie un aspect indispensabil al vietii actuale caracatita high-tech, ciber-redundanta si ciber-logoreica, care a invaluit Globul cu tentaculele sale discretionare, absolutiste si hipnotizante? Iti recomand doua eseuri de Ovidiu Hurduzeu: "Sclavii fericiti - Lumea vazuta din Silicon Valley" si "Hipercomplexitatea paguboasa". Citeste-le si trage concluzii dupa aceea. Stima!
-
Edy, miercuri, 02.01.2013 19:22
O sa va fie greu sa mai ajunge-ti pe primul loc. Cand vad ca Mercedesul e pe ultimul loc dintre cele 3 marci premium e foarte ciudat. Dar mingea e la ei in teren, totul depinde numai de ei.
-
@Edy, miercuri, 02.01.2013 19:37
De acord cu tine.Au cale lunga pana sa fie pe primul loc.Ceilalti nu vor sta degeaba .
-
Mircea, miercuri, 02.01.2013 21:14
Am si eu o intrebare : de ce unele masini marca mercedes au o emblema mare pe radiator (grila) pe cand altele au o emblema mai mica prinsa firav de capota (emblema sta in aer) , acestea din urma putand fi usor rupte/furate
-
@Mircea, joi, 03.01.2013 00:52
Emblema mare de pe radiator iti indica nivelul de echipare standard de top al modelului, avantgarde parca nu mai stiu sigur. Cele cu stelutza pe capota iti indica unul din nivelele inferioare.
-
@inexorabil, joi, 03.01.2013 00:56
Multe vorbe si nimic clar. Poezie. Fara fond.
-
inexorabil, joi, 03.01.2013 03:31
@@inexorabil, crezi ca ma afecteaza detractorii de teapa ta? Mestecatori de cifre si date din mass-media, ca tine, se gasesc hat! milioarde (am comprimat milioane cu miliarde), care repeta ca papagalii ceea ce stie toata lumea pe de rost si gata, mama, ce muschi de experti auto isi etaleaza ei......Iata pleava careia nu-i este dat prin legea firii sa se preteze la o frazeologie elaborata, complexa, analitica, sintetica, relevanta! Esti avid de claritate? Poftim: eu ma dau in vant, de multa vreme, dupa motorizarea 3.8 V6 de la GM, pe care am "ascultat-o" pe viu, suscitandu-mi toate simturile, si care, in versiune supraalimentata, doteaza unul dintre cele mai puternice si mai tunabile (poate fi adus relativ usor pana la 1500 CP! ) coupe-uri din istorie: Buick Grand National. Desi vechi, poate invinge la "liniuta", fara probleme, orice coupe actual de la Mercedes (chiar si prelucrat de AMG), ca sa fiu on topic. Deci date concrete, limpezi. Multamit, bre? Fara fond? Nici vorba! Ba eu identific in "stilul" tau lipsa de substanta! De acum incolo, ii voi lasa pe capcauni sa urle la bec, caci eu scriu aici numai pentru cei carora le place sa ma urmareasca, atatia cati sunt! Si n-o sa ma dezmint niciodata, pentru nimeni, de dragul de a parea "evoluat", "european" si "integrat in conveniente". Capisci?
-
Vlad, joi, 03.01.2013 15:08
Zetsche trebuie sa promita asta, dar nu stiu daca si crede ca e posibil... Modelele sunt f apropiate in fiecare clasa, toti se extind la maxim cu nise peste nise, e f greu de dat un verdict clar pe termen asa lung...
-
mip, vineri, 04.01.2013 23:06
@@inexorabil .... macar el are o demnitate: aceea de a-si atribui o identitate .... ca ai sau nu cont aci, macar cind scri ceva ai demnitatea de a te semna intotdeauna cu acelasi "nume" .... in felul asta cititorii vor sti cu cine au de-a face ! nu vrei sa te "semnezi" ? foarte bine, nimeni nu te obliga ! .... dar atunci fi amabil macar si te abtine de la comentarii !
-
mip, sâmbătă, 05.01.2013 01:02
Si "mip" e semnatura???? Daca vrei o identitate cat de cat, iti faci cont. Asa si eu m-am semnat "mip". Si? Ce inseamna asta? Dupa mintea ta redusa acum am identitate? Vrei identitate? Asteapta sa faci 14 ani si o sa-ti iei buletin. Pana atunci insa, ciocu mic!!!
-
mip, sâmbătă, 05.01.2013 01:40
@"no-name" .... da asa e .... insa cei ce ma stiu de pe-aci cind vad ce scri tu, stiu ca nu-s eu .... vorba apostolului "omul se cunoaste dupa roada" .... cit despre capacitatile mele intelectuale .... nu-ti e dat tie sa mi le analizezi .... si ma-ndoiesc de nivelul tau de educatie (in special la cei 7 ani de-acasa) daca ma uit doar la ultimul mesaj, cel adresat mie .... daca chiar te intereseaza, am vrut sa imi fac si cind am vazut ca pot sa-mi gasesc comentariile cautind pe site dupa "nume" nu m-am mai deranjat .... cit despre virsta mea .... chiar ca nu e treaba ta .... poate-s ceva mai "batrin" ca tine si te-as invita la ceva respect .... asa cum i-am invitat si pe ceilalti utilizatori ai acestui forum, dindu-le chiar un soi de "provocare" : sa devenim cit mai civilizati in discutiile de aci .... (in sensul asta te poti uta pe postarile de la articolul http://www.automarket.ro/stiri/toyota-a-depasit-gm-si-va-redeveni-cel-mai-mare-producator-auto-in-2012-48773.html) unii au fost de acord, altii vom vedea, dar vreau sa-ti spun ca e un tip aci, isi zice "bmw" si il gasesc la fel de "fanatic" cu masinile germane precum e "mafia" cu japonezele si crede-ma ca le-am scris amindurora in anumite ocazii un soi de mesaj cam cum ti-am scris si tie si .... desi de la "mafia" ma asteptam sa nu ma atace, de la "bmw" am avut marea si placuta surpriza sa vad ca nu m-a atacat si nici nu a mai utilizat acelasi limbaj ! BRAVO ! de-am face toti la fel .... intr-adevar am inainta spre ceva mai bun ! deci iata ca din partea lor am gasit mai multa maturitate decit la tine .... daca te uiti la raspunsurile de mai sus .... sint multe .... din care apare o persoana ce nu se semneaza. care din ele sa fie "matale" ? toti ori numai unul ? dupa unele as zice ca unul din "baietii" nesemnati ar putea avea o farima de bun simt, in primul rind ca scrie destul de bine romaneste, apoi da raspunsuri la obiect si intr-o maniera destul de civilizata .... si ar putea fi un partener serios de discutii. oare ma-nsel ? drumuri bune iti doresc si tie si celorlalti participanti ....
-
mip pitic, sâmbătă, 05.01.2013 11:48
Gagautza, da tare oligofren mai esri.
-
Pana, duminică, 06.01.2013 16:41
In timp ce Mercedes vrea ca pana in 2020 sa ajunga pe primul loc in lume, Volvo isi doreste ca pana in 2020 sa aiba masini in care sa nu ai cum sa mori. Oare al cui obiectiv ma poate interesa mai mult pe mine, ca si cumparator?
-
mip, marţi, 15.01.2013 00:03
Eu sint mip. Cel mic, pitic. La scoala nu invat nimic. Insa poezie fac un pic. Ahh, si mai vreau si un ID, imi zic! La o distanta de un click! Si nu-mi dau seama ca-s un mare "DICK"!
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Intre numarul 1 mondial la vanzari si numarul 1 german e diferenta mare ! Si VW vrea sa devina tot no. 1 la vanzari. Si dupa cum ne-am obisnuit, germanii vorbesc, iar japoneziii tac si fac. Insa germanii nu au luat in considerare si "elementul" China care pana in 2020 poate avea o companie care se devina usor numarul 1 mondial. Deci daca vorbim de "mondial" si "numar de autoturisme vandute", germanii au de asteptat si de facut declaratii in continuare. Toyota vinde aproape 9,7 milioane autoturisme anual, in timp ce Mercedes+BMW+Audi vand aproape jumatate din cat vinde Toyota, deci vise placute in continuare.